Poh, dat is een hele knappe zo op de foto. Zou mij voor geen meter lukken met zijn 41mm-plus-ajuinkroon en 15mm dik, maar voor iemand met stevige polsen… ![]()
Is ook te groot voor mijn pols, maar ik vind deze Lunar ontzettend tof. Vooral in deze nieuwe dial kleur

Dit leuke nieuw model van het Franse horlogemerk H.G.P., dat teruggrijpt op de geschiedenis van het merk, met het gebruiksgemak en de betrouwbaarheid van een modern horloge.
Jaloersmakend ![]()
Inmiddels al niet meer in bezit en ook de opvolgende eigenaar heeft hem weer verpatst.
Als ie ergens de kop nog op steekt heb ik interesse ![]()
Er zijn wat collega Tissot-verzamelaars die vinden dat er nog een Ref. 6445 ontbreekt in mijn collectie. Daar hebben ze uiteraard gelijk in, maar vervelende met die dingen is dat ze bijna allemaal ramvol radium zitten. Oftewel: die komen huize wbcoupe niet in. Maar voor dit topic is dat niet zo’n probleem ![]()
Prachtige keuze.
Als die onderhoud gehad heeft, dan maakt dat niet uit toch. Die straling - wat er überhaupt van overschiet, dat is al een groot deel vervallen - komt niet ver voorbij dat glaasje. Niet openmaken, en alles koek en ei. Maar ja, kost weer wat, een onderhouden exemplaar. ![]()
Die straling bij het dragen maak ik me inderdaad niet druk om, maar ik wil graag ontspannen kunnen sleutelen aan m’n eigen horloges.
Maar wat je zegt; deze dingen zijn al vrij gewild, dus als je dan een onderhouden exemplaar zoekt betaal je de hoofdprijs. Zo graag wil ik er nou ook weer geen ![]()
Misschien gewoon een keer een zonder radium; zijn er wel, al zijn de non-lume wijzerplaten vaak wel iets minder interessant om te zien.
Zeer gaaf. Die open band ook top!