Wat had je willen dragen vandaag? deel XII

Eén van deze drie - of alledrie, hier mag alles.

Oh my… :face_exhaling:

16 likes

Hee. Twee mensen, één gedachte.

Maar is 36 x 12mm misschien niet wat klein voor je? Ik vind het fantastisch, maar ik meen me te herinneren dat je wat grotere modellen zat te bekijken, toch?

13 likes

Srpm01

Borreltje erbij?

8 likes

Zeker niet te klein hoor! Draag ook graag kleinere horloges. Wat een snoepjes. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Helaas wel exclusieve snoepjes. Twee sets van 3 horloges, 135.000 Euro per set. Ik vind het, eh, niet weinig. :slight_smile: Los van “niet weinig” denk ik dat ze al weg zijn voor we het telefoonnummer van UG hebben gevonden.

1 like

‘Ietsje’ boven budget, wat mij betreft. :grimacing: :sweat_smile:
Wel een gaaf horloge. Op Fratello trouwens, een leuk en interessant verhaal, over ‘de Nina’ (als in het horloge van mevrouw Rindt).

Nina Rindt wearing her Universal Genève Compax

Toch heb ik persoonlijk een voorkeur voor het horloge van de heer Rindt.
Autavia 2446 Jochen Tag Heuer Autavia Jochen Rindt Autavia Rindt 2025

6 likes

Een vrouw deed haar horloge op een andere band.

Hm. Tja. Ik zit nog even op de ontknoping te wachten. Misschien was het de butler wel, in de bibliotheek, met een Bergeon 6767? De hele Rindt familie zal mij eerlijk gezegd jeuken, net als elke gesjeesde sportchauffeur, maar het lijkt wel een terugkerende en intens geliefde vorm van marketing.

Is er hier één verzamelaar van UG op het forum die ook liefkozend over “de Nina” spreekt?

2 likes

Haha, ik bedoel interessant achtergrondverhaal over dit horlogemodel, ‘de Nina’ dus. :grin:
Ik kende dit stukje horloge-info niet. Nu wel. :nerd_face: :blush:

Ik weet wat je bedoelt, maar vind het verhaal niet interessant. Ik had in dat artikel liever diepgravender informatie gevonden over dat NOS uurwerk wat ze uit de archieven haalden. Iets met diagrammen, meer over het ontwerp, waarom het nou zo’n speciaal uurwerk is, en wie het ooit ontworpen heeft.

Een willekeurige blondine die het op een ander bandje zette is voor mij geen factor in een eventuele aankoopbeslissing.

Grappig detail is dat Martel en Zenith hier bij het verhaal betrokken raken, en dat de basis voor het 281 uurwerk al in 1932 bestond. Da’s vroeg.

Nu waren die horloges tijdens de jaren 60 gewoon Valjoux 72 gebaseerde werkmannen-chronografen.

De Valjoux 22 en 72 hebben een geschiedenis die terug gaat naar 1914, wat nog vroeger is, en ik begrijp wel waarom ze die 281 uurwerken in deze kasten lepelden. Het is moeilijk om 40.000 Euro voor een Valjoux chronograaf te vragen. :slight_smile:

2 likes

Ben benieuwd hoe ze de stalen UG modellen gaan positioneren qua prijs.
Boven Breitling zeggen ze. Hopelijk blijft dat binnen de perken maar ik ben er bang voor. :grimacing:

Ben het met je eens dat een beetje technische diepgang en achtergrond het artikel, voor de watchnerd, beter had gemaakt. Toch stonden er voor mij nieuwe dingen in. Jammer, trouwens, dat de stalen versies prijstechnisch

worden gepositioneerd.

2 likes

Dat is serieus de vraag, zo groot zijn mijn polsen (helaas) niet. 15,8/15,9 cm (ofwel 6,25 inch). Nu lees ik overal dat de lug to lug ca 47mm is, en dat is zo ongeveer mijn maximum. Gaat 'm er dus vooral inzitten hoe ie draagt.

1 like

Doe me maar een vintage seiko chrono vandaag. Waarschijnlijk niet de comfortabelste horloges aan de pols, maar wel leuk om eens een dagje naar te kijken.

8 likes

De nieuwe Maya Bay limited edition

9 likes

19 likes

9 likes

Deze had ik graag willen dragen vandaag, de Grand Seiko SBGA293:

10 likes

Heb je deze mooie GS niet meer?

Waarom denk je dat?
Zijkant ziet er ehm… uniek uit, is het dat?

1 like