Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

13 likes

13 likes

hoest mogelijk APMV; ik had vandaag ook een staudt geselekteerd,
De petit. 38 mm, nog geen 9 mm dik.

14 likes

Poeh! Wat een chaotisch gebeuren! :face_with_spiral_eyes:
Doet me denken aan zoiets…
image
Geinig, hoor. Maar liever niet om m’n pols. :smirk:

Wat is er chaotisch aan? Ik vind het juist knap hoe ze deze functies zichtbaar hebben weten te maken aan de voorkant zonder dat het ten koste gaat van afleesbaarheid. Ook goed te zien op onderstaand filmpje.

Met afstand de beste release van Grönefeld tot dusver. Echt een technisch hoogstandje en super interessant om naar te kijken.

3 likes

Knap? Ja. Mooi? Ik vind van niet. Krijg er spontaan ADHD van.
Dit is dus, imo, een voorbeeld van hoe een horloge niet mooier wordt van het tonen van de techniek. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het geweldig vinden. Ik dus niet. Ik ben fan van strakkere en rustigere vormgeving. :person_shrugging:

1 like

Speciaal voor jou dan :wink: wil ik vandaag dit simpele horloge wel dragen.
Al had van mij de tourbillon tekst ook weggelaten mogen worden.

17 likes

Het is me een beetje “te” voor langere tijd maar af en toe zou ik best een MV…

2 likes

20 jaar geleden, op het toenmalige horloge forum DZVL (De Zin Van Luxe) is deze discussie breed gevoerd.
De overgrote meerderheid vond dat een wijzerplaat geen ‘gaten’ mocht hebben. De enige uitzondering was voor velen een datum venster. Het esthetische gevoel bij velen was dat je een wijzerplaat niet moest vernielen cq verminken. Het tonen van de technische mooiheid kan veel beter plaatsvinden aan de saffierglazen achterkant; veel meer oppervlakte, minder schreeuwerig, verfijnder.
Daarnaast: de oppervlakte van een wijzerplaat is al zo klein (rond de 10 vierkante centimeter); ga dat niet nog kleiner maken.

Natuurlijk valt over smaak niet te twisten. Maar ik kon mij vinden in de DZVL opvatting dat een wijzerplaat onaangetast moet zijn. Ik vind zelfs de vermelding van de dag (day venster) al te veel. Bij een dresser horen alleen twee wijzers en een kleine seconde de volledig inpakte wijzerplaat te sieren.

Kortom: gewoon doen wat je zelf mooi vindt. :grinning:

2 likes

Mee eens, hoor. Niet iedereen hoeft hetzelfde mooi te vinden.

1 like

De kunst van het kijken zit daarom ook in het observeren en beschouwen. Of iemand anders iets mooi of lelijk vindt is minder interessant. Stelregels zijn de eersten die sneuvelen bij creatieve ontwerpprocessen.

“In Italy, we don’t like it when people put cooked pasta in the fridge to reheat it the next day. It’s the same with ideas: they rarely work out when they’re rehashed.”

Zo anders dan mijn “normale” smaak maar blijft een prachtig ding.

12 likes

10 likes

Het is dat ie wat te groot is voor mijn pols. De Breitling Top Time Eddy Merckx,

19 likes

Snap ik :yum:

1 like

Dan maak ik er 3 op een rij van.

Wat een rambo breitling is dit zeg!

14 likes

13 likes

De Gallet FLYING OFFICER AUTOMATIC 40… vandaag even om gehad :sunglasses: Super dun en mega comfortabel horloge! En dat voor “maar” 2600 EURO

13 likes

Ok. Elke beater die ik bestel, komt niet aan, is out of stock. Weet ik het.

Deze Luminox lijkt me ook wel wat.

6 likes

Dat is smack midden op Longines Spirit prijs. Shots fired.

1 like