Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

Ik heb er zin in!

19 likes

Yup. Een van de redenen voor mij om een paar jaar geleden wat af te haken bij GS. Vind het nog steeds jammer dat het een minder niche (lees: liefhebbers/kenners) merk is geworden. Maar ja
de kwaliteit en schoonheid blijft (ongeëvenaard) dus doe ik nog wat mee in de categorie tot 5k (wat al redelijk fors aan de prijs is voor mij).

4 likes

Voor de meeste mensen geldt dat uiteindelijk
 de meesten krijgen dat in een jaar niet eens bij elkaar gespaard.

1 like

Ook als je wat budget te spenderen hebt is het gekkenwerk geworden. Zelfs in die mate dat Rolex op den duur “goedkoop” lijkt. Een OP 36mm kost 6550, wat heb je nog de dag van vandaag listprijs daarvoor bij de grote merken
 alles gaat richting 10k of erover en een beetje handwerk of bijzondere techniek en ik zie prijzen van meer dan 20k.

Ik zat weer te kijken naar de nieuwe blauwe Chopard 1860. Prachtig stuk, maar 28k voor staal? Waanzin! Gelukkig hebben we de grijze dealers en tweedehandsmarkt nog :blush:

Hij is wel mooi :smiling_face_with_three_hearts:

Maar die is dus bijna 3 keer zo duur als bv de GS moonlit birch.

Mijns inziens is de Chopard zeker niet 3 keer zo mooi. Meer nog, je hebt maar weinig die in de buurt komt van die GS in zijn prijsklasse. Dus daarom vind ik GS niet eens zo gek geprijsd de dag van vandaag :blush:

18 likes

‘Lucent’ staal :unamused:

1 like

Ahja dat verklaart het natuurlijk! We zorgen dat het wat meer blinkt en verdubbelen de prijs. Met marketing geraak je maar zover imho :woozy_face:

2 likes

Precies. Mijn GS heeft het ‘ever brilliant’ staal. En dus ook weer een premium van 1k bovenop het ‘normale’ staal. :see_no_evil:

Yep
we zijn hier allemaal een beetje zot. :man_shrugging:

3 likes

zie je daadwerkelijk verschil tov regulier pisbakken-staal?

1 like

Dat wel. Heb m’n vorige SBGA469 mooi ernaast kunnen houden bij de overdracht laatst. Het ever brilliant staal is helderder / witter (?)

Ik heb er niet persé 1k voor over
laat dat duidelijk zijn.

4 likes

:+1:

1 like

Deze wel vandaag. Maar dan wel in 37/38 mm.

Fotootje van Oracle Time geleend

6 likes

Nog zoiets. Meer corrosieresistent, maar waarom? We proberen elke kras te vermijden op die zaratsu vlakken, laat staan dat we ermee in de zee gaan zwemmen :laughing:

Op een duikhorloge zou ik het wel weer meer snappen, maar die is van titanium.

2 likes

Exact. :grinning: Doe eerst maar iets voor een hogere krasbestendigheid. Dat zou geweldig zijn en wil ik overigens best iets extra voor betalen.

1 like

9 likes

De Moonlit birch is inderdaad prachtig :heart_eyes: en betaalbaar als je deze vergelijkt met de Chopard. Maar, 10k betaalbaar :man_shrugging:t3:

14 likes

Nieuw via de grijze kanalen voor 8k ongeveer. Nog steeds heel veel geld, maar dan heb je al echt een bijzonder stuk imho die bijna altijd kan. Nog een zomerbeater erbij en klaar :blush:

Ik hoop dat er ooit een spring drive variant komt met die kast en dat kleur wijzerplaat. Dat zou helemaal bovenaan mijn wishlist komen te staan!

4 likes

Pff
zo belachelijk mooi weer van VC

21 likes

Visueel interessant horloge! Helaas draagt zoiets heel groot idd.

1 like

Precies dat! Zou een stukje kleiner echt heel tof zijn.

1 like

Een tweede Staudt :thinking:

19 likes