Wat heb ik gekocht.......deel 2 :S

Hier nog een tweetal horloges die ik in dezelfde partij heb gekocht. Wie weet er nog wat over te vertellen wat betreft het uurwerk en de verzamelwaarde.

Een Gigandet. Niet echt een hoogvlieger lijkt me zo. Het is een 17 jewels ETA 90-4 uurwerk geloof ik, maar ik ken het niet echt. Ook deze loopt niet, de wijzers zijn nog wel te verzetten maar opwinden is niet mogelijk.


De volgende is voor mij een totaal onbekende. Een Osca-90 chronometre. De seconde wijzer begint te lopen via het indrukken van de knop links boven en je stopt hem met de knop links onder. Het lijkt me een oude ‘nepper/imitatie’ kijk maar eens naar het uurwerk. Op het achterdeksel staat nog ‘Osca 18750’. Hij werkt goed, maar tikt zo hard als een oude wekker.


ik kan helaas niet helpen met info, maar ik vind het leuke klokjes om te zien (tu)

Charles Gigandet is een goed zwitsers merk,
zaten in een consortium met Breitling en Wakmann,
die Osca is een pseudo chrono, en al helemaal geen chronometre, een goedkoop speeltje, maar ook daar zal wel een verzamelaar voor te vinden
zijn :slight_smile:
groet André

 Een korte reaktie op deze horloges.  Gigandet van dit uurwerk zijn er gigantisch veel gemaakt, caliber ST96.
 Heeft geen verzamelwaarde helaas. De OSCA 90 Chronometre  een horloge van inferieure kwaliteit w.s
  BFG is toch wel wat interessanter, omdat de meeste uurwerken van die kwaliteit allang terziele zijn en dit 
  horloge zo te zien nog compleet is, als je het zou reviseren ziet het uurwerk er weer wat fasoenlijker uit. 
  De wijzerplaat is in ieder geval nog redelijk. Of er vraag naar deze prulariauurwerken uit de jaren 50- 60 is,
  weet ik niet, maar dit soort uurwerkjes kom je in  goeie staat niet zoveel meer tegen en zijn daarom wel leuk 
  om in je verzameling je hebben. Penankerhorloge laat duidelijk van zich horen.

Bedankt voor je info Willem, de Osca verdwijnt dan ook maar in de verzameling.

Dat kun je doen.

Of je verkoopt 'm op MP zonder een foto van het uurwerk en een minimale omschrijving. Één van de voorbeelden van MP uit de topic van laatst over een Lings zag ik een paar dagen geleden met een bod van 100 euro…

Of is verzwijgen ook een vorm van liegen? :smiley:

in tegenstelling tot de Lings, die nog met bosjes te krijgen zijn,
is deze Osca wel aardig zeldzaam.
en er zijn ook verzamelaars voor, dus gewoon laten zien dat chrono-stop caliber.
voor Gigandet zijn zeker ook verzamelaars, met name in de US

en verzwijgen zou ik zeker niet doen Henrik,

Ik zal het niet doen Andre :frowning: