Wat heb ik gekocht.......deel 3 :S

Na deel 1 en 2 nu deel 3, met daarin een drietal horloges. Graag weer jullie info over wat het precies is en de verzamelwaarde. Tot nu toe ben ik jullie zeer dankbaar voor de geleverde info.

Als eerste een vergulde (denk ik) Zenith me in de zij een teken gestempeld waarin staat PL-OR GALV. Lijkt mij dat
dit staat voor Plaque-Or. Op het uurwerk staat Zenith met daarbij het nummer 503259. Zelf vind ik dit horloge prachtig.

De volgende is een is de bekende Pontiac Nageur Maillot Jaune. Volgens mij is het een gouden exemplaat aangezien er delen van de kast afgezaagd zijn. Wat voor mij nieuw en onbekend is, is de naam ‘Dialite’ op de wijzerplaat, dat heb ik nooit gezien! Volgens is het een ETA 1080. Op het deksel staat het nummer 1252 en 67.

Als laatste het merk Para, nooit van gehoord. Het horloge loopt slecht en helaas toen ik het uurwerk uit de kast haalde brak de kroon af :frowning: Het is een CAL.710 H2 15 jewels lever.

Wederom alvast bedanktvoor jullie info

ziet er allemaal leuk uit , vooral de zenith spreekt me erg aan maar het wijzerblad van de pontiac mag er ook wezen…(tu)

Het uurwerk van de Zenith is prachtig! Wat zijn de afmetingen van de horloges zonder kroon?

Jurgen

Zie ik het nu goed is de ring van de secondewijzer met de filtstift bijgewerkt.
dat zou zonde zijn.
verder mooie horloges de Para vind ik ook mooi met de stenen in de messing vattingen.

Veel plezier ermee

Die Zodiac, overigens een heel leuk klokkie, heeft een redial wijzerplaat.
de cijfers zijn er naderhand ook een beetje slordig opgeplakt ,
de 12 zit te ver naar rechts, de 6 helt een beetje over naar rechts.
en er staat alleen zodiac op , hoort origineel nog iets onder te staan, zoveel jewels of chronometre bijvoorbeeld.
die sub dial is veel later naderhand nog eens overgetekend door een hobyist, lang na de oorspronkelijke redial dus.

het merk Para ken ik alleen van leveringen aan het duitse leger in WW II.

groet André

Welke Zodiac ?

?

Zenith bedoeld Andre denk ik zo.

Maar wat is nou de afmeting van de horloges Jurgen?

ja Zenith bedoel ik, sorry

Ik zal vanavond de schuifmaat er eens bijpakken Henrik.

Henrik, hieronder volgen de afmeting. Ik geef op de Para na, alleen de minimale afmeting weer.

Zenith 34,5mm
Pontiac 33 mm
Para 21x37 mm