Wat heb ik hier nu precies?

Gekocht op de baai maar zegt het mensen iets?
Foto’s zeggen meer dan duizend woorden.
Het vage extraatje is de plexiglas bodem.
Bestond dit echt of is dit later aangepast?

Vaag extratje inderdaad. Nooit gemaakt (toch niet voor horloges die te koop waren).

Landeron 48 Chrono

1 like

Hadden de Breitling uurwerken altijd een Breitling merkje in deze tijd? Is dit een bekende wijzerplaat van die tijd?

Ik denk dat @ReneJK hier meer licht op kan laten schijnen.

De caseback lijkt me een toevoeging van een horlogeliefhebber en jammer dat de originele verdwenen is. Vreemd dat de secondewijzer geblauwd is en de andere twee niet. Ik zou zeggen dat die een keer is vervangen?

Neen maar ze hebben nooit een Landeron 48 gebruikt dus niet teveel je hoop op vestigen.

Ziet er mij een goedkope Chronographe Suisse uit. Met generische dial en mouvement en een knutselwerkje als displayback.

De deksel is volgens mij gewoon een plexi horlogeglaasje dat bij gebrek aan passende deksel of kapot schroefdraad is gebruikt.
Inventief, maar niet origineel en het haalt de waarde flink naar beneden.

2 likes

Leuk knutsel klokje, dial niet helemaal mijn smaak

Het is beetje van dit, een beetje van dat en dan is het :tada:
Ik denk dat dit een oude chronograaf is die een oudgediende Breitling wijzerplaat heeft gekregen :wink:
Het is vaak oude werk uit Oostbloklanden :smile_cat:
Groeten Iwan :motorcycle:

Gewoon met de uurwerkkant boven dragen; dan is het een topper! :sunglasses:

2 likes

Vind het wel wat hebben, want nu is je prachtige uurwerk te zien!

Klopt - heb het zelfde ooit laten doen bij een horlogemaker bij gebrek aan de originele deksel. En omdat het best een mooi uurwerk is ook helemaal geen spijt van :wink:

Ik vind 't wel origineel eigenlijk. Grappig knutselwerkje en zo is het wel uniek :smile:

1 like

leuk klokje , maar geen Breitling