Wat heb ik in mijn hand? Alleen info..geen prijs😊

Beste forumleden,

Mijn vraag gaat over dit horloge…

Flink naar info gezocht en diverse verhalen(blogs) gelezen en wat ik nu weet is:
Citizen Parawater
Jaren 60-70
Handwinder
Ongeveer 36 mm
Alleen rode cijfers voor datum
Voorloper van de duikhorloges

Is al uitgelegd dat eerste cijfer jaar, en 2 daarna maand…staat 6…wat…1976. of 1967…:slightly_frowning_face:

Vind hem ook nog in uitzonderlijke staat, paar veegjes op glas of plexiglas wat het ook is…geen dikke krassen in ieder geval.

Één foto gevonden op internet waar ik ook niet veel wijzer van werd.

Al met al kijk ik er steeds naar en trek ik hem ook aan, zit Fixo-flex bandje op.
Sta ook versteld hoe goed
hij de tijd bijhoudt en als ik hem opwind zit er druk op en slaat hij terug…voelt heel solide.
Als ik hem draag vind ik hem redelijk klein van bepaalde gezichtspunten…maar als ik hem zie liggen dan wil ik hem weer pakken(herkenbaar?)

Hier nog wat foto’s…misschien hebben jullie nog wat meer info?..Heb stukken hier gelezen over parawater duikers dus die zullen nog wel ergens rondhangen.


1 like

Ik kom er via google toch wel enkele tegen;
https://www.google.nl/search?q=citizen+parawater+21+jewels&biw=1920&bih=953&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiz7vmtxfDRAhXEI8AKHSBkDaMQ_AUIBigB#imgrc=6xs_b_e5zL7ucM:

en een op de baay;

1 like

Ja je komt er genoeg tegen…dat is een star…zijn ook heel veel verschillende parawatersoorten.Maar die van mij lijkt wel een simpelere versie die ik vrij weinig tegen kom…misschien wel een van de laatste producties ofzo…Staat ook waterproof al op voorzijde i.p.v parawater…

Hou hem al een tijdje in de gaten en dat gekke kleine dingetje gaat als een trein…als ze normaal op tijd rijden bedoel ik dan hè…:sunglasses:

Bedankt voor de link🖒