Afgelopen weekend zag ik een lelijk, maar voor mij wel mooi, oud horloge. Goudgeel maar toch geen goud. Wel strak maar ook niet een mooie dial, affijn. Leuk projectje om te zien of die weer mooi kan worden. Maar na veel omzwervingen op het interweb kom ik er maar niet achter wat ik nu eigenlijk heb, is het een Zentra ? (duits) of een Cortebert (zwitsers) maar welke dan? en hoe oud? Ik kom dus niet veel verder. Is hier iemand die me meer kan vertellen want zoeken, googlen, afbeeldingen zoeken etc etc levert me eigenlijk nada op. Ik weet nu veel over Cortebert ,maar dat is ook niet heel veel eigenlijk gezien de beperkte informatie die er uberhaupt is…
2 likes
Als je zoekt op Cortebert in Mikrolisk geeft dat ook hits in Duitsland (o.a.). Hier een verkleinde weergave:
Zentra heeft verschillende registraties in zowel Dld als Ch. Wellicht kan je hiermee verder zoeken, losvan de kennis die hier op het forum aanwezig is.
wellicht kan het uurwerk meer duidelijkheid verschaffen, Zentra gebruikte veelal PUW uurwerken.
1 like
Ik heb nog geen idee hoe ik de achterkant kan loskrijgen zonder het te beschadigen…
Ik sluit ook niet uit dat dit een “flontlader” is. Uurwerk moet er waarschijnlijk via de voorkant uit