Ik had vanmiddag twee uurtjes over tijdens twee afspraken dus ben even op de koffie geweest bij S&C in R’dam.
Was vermakelijk en weer een hoop moois om de pols gehad:
Ik begon met de Pelagos 39:
Wat een heerlijk horloge om de pols! Zowel qua maat en gewicht, maar vooral de understated maar tegelijkertijd zeer kwalitatieve look & feel.
Toen door naar Grand Seiko SBGX355G en SLGB003:
Van beiden heel erg onder de indruk. Helaas is de SLGB003 echt ver ver ver boven een evt. budget, maar de SBGX355G staat nu op het lijstje.
Daarna kwam de medewerkster met twee Aqua Terra’s aan:
Vond de groene wijzerplaat mooi, maar iets teveel bling om de pols icm de band en indices. De zwarte vond ik wat saai, maar op de pols vond ik het stukken mooier.
Ben ook nog even langs Gassan gelopen om de BB54 te proberen, want die had S&C niet liggen:
Horloge viel goed om de pols, de rubber strap beviel mij ook wel, de afwerking is mooi, maar het voelt niet helemaal als mijn horloge. De Pelagos is voor mij de winnaar van de twee…
Ook nog even langs de Bijenkorf gelopen (want tijd over) om de Seiko Gene Kranz te passen, aangezien het halve forum deze lijkt te hebben én ik wel benieuwd was waarom:
Op de foto’s vond ik de zwarte interessanter, maar om de pols / in het echt won de witte het duidelijk. Echter, echt blown away was ik niet dus die kan weer van de longlist af.
Toen viel mijn oog op deze beauty:
En in tegenstelling tot de Gene Kranz pakte mij deze gelijk. Mooie wijzerplaat, solide en ook wat aan de grote kant, kon ik hem wel hebben. Op de lijst ermee dus!!
Zo zijn een paar vrije uurtjes in R’dam snel gevuld met deze hobby ![]()