Ook de nieuwe Planet Ocean gepast. Voor een 42mm opvallend draagbaar op m’n 16,5mm pols. Echter, de kast is mij teveel bling en die band, en vooral die sluiting, vond ik echt een afknapper. Deze kan van de lijst. Dat is soms ook weleens een geruststelling.
Een foto vertekent wel maar dit had ik niet verwacht.
![]()
Hier een andere foto. Het horloge lag los op de pols en de belichting is een crime. Ga vooral passen zou ik zeggen.
Sloeg meer op de maten waarbij het horloge 2,5x groter zou zijn dan je pols. ![]()
Mooi zeg! Wat is het type nummer van deze onderste? Vind wel de hodinkee terug maar deze is precies net weer wat anders. Custom band ook?
Thx is de A386 Fine Watch Club (03.F386.400/70.C807), cashmere band heb ik laten maken ja.
Super vriendelijke mensen in de Breitling boetiek in Brussel. Navitimer is zoals verwacht wel groot, maar niet zo clownesque als ik had gedacht. En de 38mm retro dingetjes zijn heerlijk. ![]()
Oeh, die laatste is leuk zeg.
Pfoe, die retro Top time, heel tof
. Maar die pusher lijken me wat kwetsbaar voor mijn motoriek. Ik wil wel eens een deurpostje meepakken ![]()
Ja, dat is jammer. Erg (lees: te) veel concurrentie binnen dat segment.
En dat je later bij verkoop stevig onder list moet gaan zitten om het kwijt te kunnen.
Dat zou me niet veel kunnen schelen, ik denk dat ik nauwelijks 5% van mijn horloges ooit verkocht heb. Maar ja, die rally chrono is zeker leuk, maar of die 7k-leuk is… da’s toch meteen in het vaarwater van een pak andere kleppers. ![]()
Zo, die 38mm TopTime is gaaf!
Staat je ook goed ![]()
Van harte aan de nieuwe eigenaar. ![]()
Benieuwd wie ‘t geworden is.
Afgelopen week een aantal gepast.:
Rolex land dweller:
.De land dweller. Kort door de bocht: ik ben fan. Dit is de 36mm en wat is dat een mooi en fijn horloge
dun, en met zichtbodem naar het nieuwe uurwerk. Prachtig.
Omega seamaster PO:
..
De nieuwe omega PO. Ik was door alle verhalen eigenlijk heel positief verrast.
Maar hij valt dus imo echt tegen. Prachtige kast, beetje scherpe afwerking, maar valt gewoonweg niet mooi op de pols bij mij. Op rubber iets beter, maar helaas vind ik dat dan weer niet mooi en eerlijk gezegd vond ik de rubberen band het ook net niet, toch te dun denk ik. Kortom deze zou ik laten liggen (wellicht ook door het prijskaartje en ja zeker in relatie tot de concurrentie is deze omega het helaas gewoon niet).
De Tudor BB ultra : de eerste tudor met een HEV.
.
Wow! Dit was een verrassing! Ik dacht dat deze met zijn 43mm veel te groot zou dragen, maar dat viel mee. In vergelijking met de FXD vind ik deze kleiner dragen. Ik vermoed dat dat komt door de dial. Die bestaat namelijk uit 2 delen, aardoor het geheel ook kleiner oogt en je hebt natuurlijk niet de band die onder de kast doorloopt.
Bijkomstigheid: de lichte dome in het glas. Dat geeft een heel mooi effect.
Listprijs: € 6030! Kortom positief en prachtig horloge.
Credor eichi II porceleine dial blauw en platina kast:
.Ik had nog nooit een credor eichi in mijn handen gehad, laat staan om de pols
Wat een geweld. Prachtig. Deze dial kleurt van diep blauw naar licht blauw aan de rand maar blijft in zijn geheel dezelfde kleur houden. Over afwerking gesproken: dit is gewoon een kunstwerk. Zo wordt het gepositioneerd en dat is het ook echt. Heel veel handwerk. Check youtube voor de mooiste beelden.
Jeager Le Coultre:
Ik begin met de nieuwe stalen duometre. Helaas geen foto van gemaakt dus even van het net geplukt.
.Altijd al fan geweest van JLC, en ook van de duometre. Prachtig uurwerk.
Helaas. De stalen variant met blauwe plaat voelt niet aan als de oude varianten. Door de stalenkast draagt deze heel licht, en door het gebogen glas draagt die wel kleiner, maar geeft het ook een heel andere uitstraling aan het horloge. Hier hou je van of niet. Maar denk erom, JLC heeft een pittig prijskaartje. Deze stalen variant kost gewoon 50k€ list.
En toen: door naar de reverso. In goud. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar goud icm een zwarte plaat. Nou die hadden ze. Maar wat ik niet verwacht had, er is een duoface uitvoering met blauwe plaat. Kijk en geniet. De blauwe plaat is vele male mooier dan de al geweldige zwarte plaat.
..
Dit lijkt een onmogelijke keuze ![]()
En last but not least: de Patek 5227g
.Ik werd door een vriend hierop geattendeerd enkele weken geleden. Dit is nou typisch weer zo een horloge wat in beginsel heel saai lijkt, maar als je het ziet en je let op de details wordt ik heel enthousiast! Wat een geweld.
De gefreesde kastpoten, de huntercaseback, de concaaf bezel (ik ben echt een liefhebber van deze bezels) allemaal prachtig. En dan die diep zwarte plaat met gouden uren en minuten indexen ![]()
Kortom prachtig.
Genoeg leuke dingen om over na te denken zo voor de jaarwisseling
.
Oogt groter dan 36 en staat erg mooi