Vandaag de Oris Aquis gepast.
39 en 43mm. De foto’s vertekenen een beetje en de 43mm viel irl beter mee al neig ik persoonlijk wel naar de 39.
Oorspronkelijk zat ik met de zwarte plaat op zwart rubber of de grijze plaat date reliëf op rubber in m’n hoofd maar die hadden ze niet liggen, enkel zwart en grijs (geen date reliëf) op staal. De blauwe 43 zat wel op rubber.
Droegen beide overigens wel fijn.
43mm small seconds met blauwe plaat, puur voor de maat:
Geeft mij een AliExpress-vibe die mij totaal niet aan staat. Alsof het budgettair gezien niet mogelijk was een mooi ‘zwevend’ logo te maken op deze oneven dial.
Ik vind dit verder zo’n goed gelukt horloge, dat ik me wel over dat ingekaderde logo heen zou kunnen zetten. Maar ik koop 'm niet. Draag bijna uitsluitend duikers en heb daarna een 3-wijzer Carrera (die ik eigenlijk ook al niet heel vaak draag ). Dus een dergelijke Seiko zou, hoe mooi ik 'm ook vind, in de horlogekist blijven liggen.
Van de week twee verschillende omega’s om de pols bekeken. Mijn spaarpotje liet een Tag Heuer Aquaracer toe die ik op het oog had maar mijn “mannetje” wilde me deze ook even laten zien met de boodschap dat ik ook nog heel even kan doorsparen… Hij heeft het me er niet makkelijker op gemaakt…