Wat heb jij gepast? (Deel 2)

Oke geen foto gemaakt, sorry (luchthaven, 3 kinderen bij), maar een Breitling Endurance Pro 38mm gepast. Shit, nu ligt mijn Oris Cervo Volante op het hakblok.

2 likes

Flink apparaat wel! En zwaar om de pols :laughing:

11 likes

Verschillende horloges gepast. Hoofddoel was de Grand Seiko SBGM257 Moondrop. Reden: uitvinden hoe de dikte van 14.1mm valt. Plaats: Schaap & Citroen Rotterdam.

Eerst een kopje cappuccino met croissantje, ben tenslotte pensionado. Kom maar op met dat Zwitserleven gevoel.

Na een stevige tippel naar de Kruiskade (auto geparkeerd bij Oogziekenhuis), komt Schaap & Citroen in het vizier.

Na een hartelijke ontvangst met cappuccino kwam de Grand Seiko op tafel (de linkse) en hier naast mijn Shubun.

Om de pols

Dikte is behoorlijk, maar net niet onoverkomelijk.

Doorzichtvenster met uitzicht uurwerk.

Naast mijn Shubun

Nog maar eens een Breitling Superocean 44mm gepast

En 42mm

Mijn Shubun tussen de gepaste horloges

Conclusie: De GS Moondrop heeft een prachtige diepblauwe kleur met een schitterende wijzerplaat, en de dikte is voor mij wel te doen. Nu nog nadenken of de prijs het waard is voor toevoeging aan de collectie.
De Breitling’s gaan het niet worden. Gevoelsmatig krijg ik dan veel minder waar voor mijn geld, en afschrijven doen ze niet minder dan de Grand Seiko. Maar ik ben ook geen investeerder.

20 likes

Net gepast in Montreal, was aan het twijfelen tussen de 36 en 41 en ben dus nog aan het twijfelen.
Heb redelijk veel vintage dus draag ik alles tussen de 35 en 42, ben kleinere maten wat gewend.

17 likes

Ik vind de grijze wijzerplaat er veel verfijnder/klassevoller uit zien. En ik gok maar dat dat de 36mm is dan, al kan een camera veel vervormen :smile:

2 likes

Staat je goed. Schitterende wijzerplaat.

Hadden ze de SBGM255 Snowdrop ook om te passen?

10 likes

Is inderdaad de 36.
Mijn voorkeur gaat ook naar de grijze versie maar die hadden ze niet in de 41, vandaar de zilveren om te vergelijken.

11 likes

Op de pols zag deze er heel tof uit, op de foto vind ik er echt niks aan. :grin:

9 likes

Niet gevraagd, was misschien wel aardig geweest om hem naast de Moondrop te zien irl.
Maar mijn interesse ging er niet echt naar uit.

De verkoper bood nog aan om een paar JLC’s te passen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik ken mezelf. Dan verlang ik daar straks misschien ook nog naar. Ze zijn wel schitterend, dat is het probleem niet. Soort van zelfbescherming.

4 likes

Eensch, beetje kolderiek zelfs. No offense.

1 like

In Glasgow, 1100 pond. Uiteindelijk niet gekocht.

Het is een mooi en leuk horloge, maar het bandje was aftermarket en kon online geen advertenties vinden van een Tudor Oyster met deze indices.

Wel leuk gepast te hebben!

4 likes

Ohhh die day-date :ok_hand:

2 likes

Ik heb er nog een nachtje over geslapen, en denk dat ik hem ga bestellen. Vooralsnog had ik 3 bedenkingen:

1. Leren band: daar ben ik geen liefhebber van. Maar ik besef dat deze op staal niet oogt;
  2. Waterdichtheid: 3 atm is weinig. Nu is het niet de planning om ermee te gaan zwemmen, maar meer het gevoel;
  3. De dikte: met 14,1mm is het een best tonnetje. Maar bij het passen vond ik het ook weer niet onoverkomelijk.

Alternatief zou een GS met donkerblauwe wijzerplaat worden. En in deze prijsklasse vond ik niet dit mooie blauw èn doorzichtvenster. Het blauw van de Moondrop was voor mij zò mooi en recht in de roos.
Tenslotte is het echt weer een ander model (Elégance) met GMT naast de Grand Seiko’s die ik nu heb.

En sommige horloges groeien naarmate je ze draagt. Ik denk dat dit bij deze ook wel gaat gebeuren.

13 likes

Ik vind de wijzerplaat prachtig @WilSeiko , maar waarom is hij zo dik?!

2 likes

Deels door het 9S66 caliber met GMT en deels doorzichtvenster/boxe shaped crystal.

Hopelijk niet in de de dikte-richting.

Wel een hele mooie wijzerplaat. In Sevilla naar de witte versie staan kijken.

1 like

hij is prachtig

1 like

Persoonlijk zou ik dan eerder voor de SBGM221 gaan, die witte is mij te kil
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

5 likes

Vanuit deze hoek valt de dikte dan alleszins mee!