Wat heb jij gepast?

Echt heel fraai!

1 like

Gisteren een veel te lange en spannende terugreis gehad vanuit Denemarken. ‘s ochtends vertrokken van uit een ingesneeuwd Aalborg naar Aarhus. Daar lag dus vrijwel niets.

Beetje de stad een beetje door gestruind. De vrouw wou voor de zoveelste keer naar een of andere groot warenhuis. Dus toen ik er zat van was ging ik ff langs de 2 horloge zaken. De AD was helaas echt net dicht. Maar de grijze dealer om de hoek was nog wel open.

Dus even naar binnen gelopen. Kreeg al snel de NOS 16610lv, die ze vorig jaar mei al hadden liggen, in de handen gedrukt. Maar helaas, met een prijskaartje, van 25k nu voor 20k, nog steeds net een beetje buiten budget maar blijft zo gaaf. Schijnbaar hebben ze die al 3 a 4 jaar liggen vertelde de eigenaar, maar geen animo voor. Deze heeft in de kluis gelegen maar moet ook gewoon weer in de kluis gelegd worden.

Daarna de AP en 16618 om gehad. Beide bijzonder mooi en niet wat je iedere dag ziet. Maar ook beide niet echt lekkere staat, op zijn zachts gezegd. Vooral die 16618 was afgeragd, die band had kieren, de tering. Ik zei maar netjes met een lachje dat die wel wat TLC kon gebruiken.

Daarna de SD4K en SD43 geprobeerd. Werd door beide toch wel verrast moet ik eerlijk zeggen. Van de SD4K had ik wel verwacht dat die goed zou vallen op de pols gezien het formaat en de matte plaat is wel lekker. Maar de SD43 verraste helemaal want vond hem erg goed dragen.

En uiteindelijk nog de 34mm gouden date om gehad. Stiekem toch ook wel best leuk en het formaat viel ook zeker niet tegen.

Moet wel zeggen, dat ik bij deze dealer al een paar keer ben binnen gelopen. En altijd heel vriendelijk ben geholpen. Ondanks dat de staat van de horloges niet altijd is wat ik zelf graag zie.

En toen was het snel nog ff wat eten en half 6 in de auto gestapt richting huis. Een kleine 700km. We dachten doen we even, well think again. Had niet door dat het in Duitsland zo’n shit show was op de weg. In Denemarken was het nog aardig schoon en kon je aardig door karren.

In Duitsland 2 keer, langere tijd, achter sneeuwschuivers vast gezetten met een gangetje van 30km/h. Gelukkig werd het wel steeds rustiger op de weg maar toch bleef het lang druk. In het begin ben je heel voorzichtig. Maar het rijden in de sneeuw went ook wel op zo’n lange rit. Continu de voet bij de koppeling mocht je beginnen te glijden. Gelukkig was het maar 1 keer nodig.

De laatste 25km voor thuis was de weg helaas niet meer te zien dus was het gewoon zorgen dat je midden op de weg reed en niet in de berm kwam. Gelukkig was het toen al laat dus kon ik wel door karren met 80/90km/h door de verse poeder sneeuw.
Uiteindelijk waren we 10 uur later om kwart voor 4 een thuis. Wel fijn zo’n auto met goeie banden en een beetje vertrouwen in je eigen rij kunsten onder zulke omstandigheden.

17 likes

Wat een avontuur! Die seadweller 43 draagt echt lekker! En kleiner dan je zou verwachten. :smiley:

Jah had ik echt niet verwacht. Zou bijna overstag gaan :exploding_head:

1 like

Pure klasse.

Geen foto’s van de achterzijde?

1 like

Krijg je geen spijt van😉

Jah en nee denk ik. Er zou sws 1, van mijn 3 5 digits, geslachtofferd moeten worden. Meest logische de 16600, maar die ziet wel diep in mijn collectie geworteld. Maar andere kant, poeh. De robuustheid en die matte plaat.

1 like

Nee, vergeten. Ik was te zeer onder de indruk wellicht.

1 like

Ja lastige keuze! Als je blij bent met je 5 digit kan je natuurlijk eerst kijken of die 43 in je gedachten blijft. Die kan je vrijwel altijd en overal kopen bij de AD tegenwoordig. Ik draag hem dagelijks en het is echt een heel degelijk (zwaar) horloge. Ik vind dat erg prettig.

Jah dat dus, wie weet. De rode lijn tekst en matte plaat zijn echt gaaf. Ik ben alleen wel echt zwaar anti cyclops. Daar mee hebben ze de plank mijn inziens wel finaal misgeslagen. Het hoort niet vanuit h
Historisch oogpunt op een seadweller. Dus dat is ook weer een dingetje haha. Maar zoals bij mijn 16570 en 16600, zal ik minder snel bij een SD43, er zelf een ander glas in laten zetten. We gaan het zien.

1 like

Succes met je overweging! :grin::facepunch:t2:

1 like

Die is gewoon perfect. Niks op aan te merken. :ok_hand:t2:

1 like

Vandaag na een batterijwissel m’n Frederique Constant opgehaald bij Juwelier Dallinger in Innsbruck. Bleek herr Ilmer weer te zijn hersteld van ziek te zijn geweest, dus plaatsgenomen, thee en wat horloges erbij. De Tudor Black Bay One 41 S&G was hem niet gelukt binnen te krijgen, maar hij toonde me wel de blauwe. Die had ik de vorige keer al gepast en ik vertelde hem dat ik ook wel gecharmeerd was van de lichte champagnekleur wijzerplaat. Hij stond op en kwam er vervolgens mee terug.

Sodeknetters, die was mooi! Vroeg me hardop af of die kleur vergelijkbaar was met de Rolex Oyster Perpetual 41 met de zilveren wijzerplaat, waar ik ook steeds meer naar zat te kijken. Hij stond weer op en…

Beide horloges uitgebreid vergeleken en besproken. Nu gaan voor de Tudor of wachten op de OP. Met hem afgesproken dat ik hem in de loop van de middag per email zou laten weten wat ik doe. Thuis bij mijn zusje de knoop doorgehakt. Het was een voor mij verrassende keuze en ik ga de Tudor woensdag aanstaande ophalen :hugs:

22 likes

Dat is een leuk vooruitzicht! Heel veel plezier vanmiddag met het ophalen van je Tudor!

1 like

Sneeuwvlokwijzers zijn persoonlijk, maar verder hoeft ie niet onder te doen. Mooie keus. Proficiat!

1 like

@Perpetual en @Hubertje bedankt.
Vandaag is het hier, in Oostenrijk, Driekoningen en is alles dicht, daarom pas morgen ophalen. Vandaag wordt een lange dag… :see_no_evil:
En de sneeuwvlokwijzer had bij deze dresser van mij ook niet gehoeven, maar overall niet te storend.

4 likes

Goeie keuze wat mij betreft! Een erg mooi horloge:)

1 like

Vandaag het ophalen van mijn nieuwe Tudor gelijk maar benut om de Black Bay Pro te passen, die ik alleen maar op plaatjes heb gezien.

Redelijk (top)zwaar, maar een prachtig horloge, vooral met de opaalkleurige wijzerplaat. Ik vind alleen 39mm te klein. Daarom vergeleken met de Explorer II (42mm). Helaas was daarvan slechts de zwarte wijzerplaat aanwezig. Stond en zat beter (maar wel ruim dubbel de prijs). Kwam de Pro maar in 41 of 42mm…

12 likes

Vanmorgen deze ff tijdens het wegbrengen van mijn legend diver de tag vond ik wel tof en de mm300

11 likes

4 likes