Ik vond hem heel tof!
Maar er zijn wel een paar dingen die ik graag anders had gezien.
De belangrijkste daarvan zijn de wijzers. Ik vind deze stalen wijzers niet zo mooi matchen bij de gelakte plaat en subdials. Liever had ik die in gewoon wit gezien met donkergekleurde lume voor het contrast tegen de witte subdials ofzo.
Ook het cijferfont in de subdials had ik graag wat traditioneler gezien. Deze lijken opgelegd, wat op papier natuurlijk een enorm toffe verbetering zou zijn, maar esthetisch gezien pakt het niet helemaal naar mijn smaak uit.
Maar goed, dat is allemaal klein bier, onderaan de streep is natuurlijk het een geweldige uitvoering.
Ik ben helemaal niet van de chonografen, maar soms, heel soms, komt er iets voorbij waarvan ik denk; ja, dit bekoort mij wel.
Zat gister toevallig de nieuwste video van The Urban Gentry over de SSB479 te kijken en nu zie ik net dat deze ook “het mooiste horloge onder 500,-“ - verkiezing op het forum gewonnen heeft.
Toeval bestaat niet want vanmiddag deze plaatjes geschoten:
Vandaag op een art fair toch even wat horloges passen. Deze laat mij niet meer los. Wel helaas een datum die niet heel lekker uitlijnt en klein vlekje op de wijzerplaat… Maar… MOOI
Vandaag in de stad en wat tijd over.
Het object van verlangen was de AT Shades maar een alternatief was de BB One in Champagne (hier in 41, wat eigenlijk prima is, en met diamanten. Dat laatste past mij dan weer niet zo)
Blij dat ik ze naast elkaar heb gezien, dit scheelt geld .
En passant ook de GMT s&g even bepotelt, deze is veel mooier in het echt als op de website!
De snow flake wijzer weerhield mij tot nu toe altijd van aanschaf van een Black Bay maar voor deze zou ik zomaar een uitzondering kunnen maken…
Ik vond 'm ook perfect op mijn pols en de band voelde heel comfortabel maar vond ik wel erg “el cheapo” uitzien…
Staat er inderdaad perfect bij wat betreft kleurstelling en zal vast niet goedkoop zijn maar ik vond de verhouding niet meer okay; zo’n robuust horloge met redelijk gewicht en dan zo’n dun, lichtgewicht bandje…