Wat heb jij gepast?

Zelf heb ik 1 schilderij met structuur op. Maar een artistieke foto ging de voorkeur gehaald hebben op een gewoon schilderij.
Mona Lisa, ik vind er niets aan.

Ja, zonde, ik las wel graag een goed boek. Maar een serie is zoveel handiger. Kun je op de smarttrainer “lezen”.

Zonder performance wel ja.

Een mechanisch uurwerk met een quartz gestuurd echapement. Meer is het niet. Hoe zou jij het omschrijven?

Hele mooie horloges. Beiden. Even wat nachtjes over slapen.

4 likes

Mooie horloges, beetje onscherp wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

beetje onscherp :thinking:

:point_up_2::joy: beetje

Toch ideaal? Voordelen van beiden.
Quartz accuraatheid zonder die vervelende batterijen.

1 like

En €500 maintenance voor een 3hander om de 4-5 jaar.

Ik mocht van de verkoopster geen scherpe foto maken helaas.

2 likes

Zijn er echt mensen die dit doen? Lijkt me een conservatief interval.

Onderhoudsinterval van de gemiddelde Seiko automaat is ook 3 jaar, maar ik ken niemand die dat doet.

In dat geval goed gelukt :grin: hoe dragen ze? Al een voorkeur voor één van de twee?

De donkere. Echter spoken er nog wat andere exemplaren door mijn hoofd. Ze dragen echt prima. 39 mm is mijn sweet spot.

1 like

Deze 2. 1815 met small seconds heb ik niet echt onthouden. De Lange 1 daarentegen :sunglasses:

22 likes

Zodra Grand Seiko iedere bracelet voorziet van een on the fly micro adjustment clasp, ben ik om.

Tot die tijd sla ik over. Helaas

1 like

Daarom worden ze pas op maat gemaakt als je ze koopt. En dan zitten ze even lekker :joy:

1 like

Ik had verwacht dat deze erg groot zou zijn, maar zeker op rubber is hij wel echt heel tof.

Deze was ook wel leuk trouwens.

37 likes

Het is wellicht wat ridicuul dat een andere partij dit moet oplossen maar is dit wellicht wat?

Die PO staat je erg goed. De nieuwe Speedmaster staat niet op z’n best op de foto vrees ik.

2 likes

Nee, klopt. Met die gelakte plaat, het saffier en de kast is het ook een horloge met veel glansoppervlakken, waardoor hij met al die winkelverlichting vrij lastig vast te leggen is.

2 likes

:point_up_2:dat. Staat je goed :ok_hand:

1 like

Wat vind je van de Speedmaster?

Ik moet zeggen, ik ben er helemaal weg van!

17 likes

Ik vond hem heel tof!
Maar er zijn wel een paar dingen die ik graag anders had gezien.

De belangrijkste daarvan zijn de wijzers. Ik vind deze stalen wijzers niet zo mooi matchen bij de gelakte plaat en subdials. Liever had ik die in gewoon wit gezien met donkergekleurde lume voor het contrast tegen de witte subdials ofzo.

Ook het cijferfont in de subdials had ik graag wat traditioneler gezien. Deze lijken opgelegd, wat op papier natuurlijk een enorm toffe verbetering zou zijn, maar esthetisch gezien pakt het niet helemaal naar mijn smaak uit.

Maar goed, dat is allemaal klein bier, onderaan de streep is natuurlijk het een geweldige uitvoering. :ok_hand:

2 likes

Ik ben helemaal niet van de chonografen, maar soms, heel soms, komt er iets voorbij waarvan ik denk; ja, dit bekoort mij wel.

Zat gister toevallig de nieuwste video van The Urban Gentry over de SSB479 te kijken en nu zie ik net dat deze ook “het mooiste horloge onder 500,-“ - verkiezing op het forum gewonnen heeft.

Toeval bestaat niet want vanmiddag deze plaatjes geschoten:

En ja, deze bekoort mij wel!

Echt een mooi en fijn dragend horloge. Hier ga ik eens een paar nachtjes over slapen :eyes:

14 likes