Wat heb jij gepast?

10 likes

Afgelopen maandag in Eindhoven. Kwam voor de normale blauwe dial, maar die kon ik niet passen op dat moment. Wel besteld! :partying_face:

12 likes

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken. Vakantie, maar het is toch geen weer om iets zinnigs te doen.

Ergo, allervriendelijkst ontvangen bij juwelier Reijersen in Oudewater. Ik was er nog nooit geweest, maar had al diverse ervaringen gehoord.

Een absolute top ervaring! Vriendelijk, deskundig én zelfs een kleine lunch werd me aangeboden. En dat terwijl ik eigenlijk zonder afspraak en met wat schroom alleen maar de eerste stap kwam zetten om te kijken of een Christiaan van der Klaauw voor de komende vijftig jaar een optie is om naast of in plaats van Grand Seiko te bezitten.

In ieder geval de instappers, de rest maar niet op de foto, want hoe dan ook niet binnen mijn bereik.

23 likes

:heart_eyes:

Toegeslagen neem ik aan?

3 likes

Mooi hoor :ok_hand: :ok_hand:
Weet eigenlijk niet welke kleur mijn voorkeur zou hebben :grin:

1 like

Nee, zeker nog niet. Ik moet wel zeggen dat ik echt onder de indruk ben.

Ik wilde graag de Reijersen Limited zalmkleurig zien, maar die viel per direct af.

De Turqoise is inderdaad wel fantastisch. Op de foto’s overigens veel “feller” dan in het echt. Dan is die meer pastelkleurig.

Toch zijn de “gewone” blauwe en de grijze, enerzijds wat veiliger, anderzijds bijzonder understated en juist daardoor weer pakkender. Eigenlijk pakte de grijze me het meest. Vooral bij daglicht, ook vanwege de afleesbaarheid en het contrast met de wijzers.

Echter, met een zoon die op trouwen staat (en pa en moe een deel van de bruiloft betalen) én net een nieuwe auto, heb ik zeker nu niet toegehapt. :wink:

Ik moet wel zeggen dat ik de komende tijd echt ga nadenken. De kwaliteit, beleving en draagcomfort, moet toch even bezinken. Want het is wel bijzonder én sinds 2009 wel een wensdroom.

Waard om een GS te vervangen? Wellicht, want ik ben zeer aangenaam verrast. Er zit hier ook zoveel passie in.

't Is geen pakje boter en geen gelopen race. :wink:

5 likes

Nou, precies dat, eigenlijk, hoewel ik naar de grijze neig. Omdat die in diverse lichtomstandighede het meest dynamisch overkwam. :smiley:

1 like

Succes met de overwegingen :grin:

1 like

Succes met de uiteindelijke keuze :four_leaf_clover:

1 like

De 41 en 38mm aqua terra gepast op Schiphol. Ik heb zelf een seamaster diver en gevoelsmatig vond ik 41mm beter passen, maar op foto vind ik toch de 38mm ook prima zitten. Voordeel bij deze vind ik dat iets dunner is en qua proporties er beter uitziet. 41mm AT was bijna net zo dik als de SM. Wat vinden jullie?

7 likes

Als ik naar de foto kijk dan zou ik persoonlijk voor de 38mm versie gaan.

4 likes

Dank je. Kan er een van iemand over kopen, is van december 2022. Nog ideeen om een redelijke prijs tegenwoordig?

Ik had verwacht dat 42mm te massief zou staan om mijn smalle pols, maar dait kan toch best naar mijn idee.

21 likes

Speedmaster draagt heel fijn met 47mm lug to lug :slight_smile:

1 like

Heb precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk toch voor de 41 gegaan, zeker geen spijt van.
Zwart bevalt, maar voor een blauwe/groene wijzerplaat zou ik hem zo 1 op 1 inruilen.
Succes met de afweging :grin:
GIF_2265316544

1 like

Even een rondje horloges gepast bij een juwelier in de buurt!

7 likes

41 voelde wel beter toen ik hem om had. Blijf jagen op een goede pre-owned. We zullen zie wat het uiteindelijk wordt :slight_smile:

Mooi! Was de DJ rose goud? Waar heb je al dit moois om de pols geslingerd?

1 like

Yes rose en staal! Tof ding idd! Zou het op de foto niks gevonden hebben maar in het echt heel aansprekend.

1 like

Heel fraai!

1 like