maar? waarom is deze zo bijzonder?
Uiteindelijk toch gewoon een horloge met maanfase en that’s it?
Sowieso een prachtig horloge hoor! Het uurwerk ziet er prachtig uit. Maar vooral een beetje nieuwsgierig eigenlijk
maar? waarom is deze zo bijzonder?
Uiteindelijk toch gewoon een horloge met maanfase en that’s it?
Sowieso een prachtig horloge hoor! Het uurwerk ziet er prachtig uit. Maar vooral een beetje nieuwsgierig eigenlijk
Onder andere vanwege twee veertonnen, een voor de complicaties, een voor de tijd, zodat de accuratesse niet wordt beïnvloed door complicaties. Twee gangreserves derhalve.
Afwerking uurwerk ook van topniveau trouwens.
ahhh thanks!
Uurwerk had ik gezien inderdaad, prachtig! Die twee veertonnen ook, zal eens kijken wat de gangreserve is dan…
Ik vind 50 uur dan niet perse heel overdreven trouwens…
Ik ben zaterdag een dagje in Aken geweest. Ik kon het natuurlijk niet laten om eens wat horloges te passen bij de lokale juwelier. Ik had al een tijdje mijn oog op een Nomos Club en een Mid Multifort TV Big Date. Van die eerste staat ook een mooie hier in het blauwe deel!
Een leuk ontvangst bij Lauscher Optik Uhren Schmuck. Lekker even zitten en de collectie Nomos werd erbij gepakt. En ik moet zeggen… De Club viel mij ontzettend tegen! Ik kan mij goed voorstellen dat het voor veel mensen een prachtstuk is. De mooie speelse wijzerplaat. De eenvoud en elegantie. Maar mij viel de vormgeving van de kast erg tegen. Te rond. Een Tangente daarentegen beviel wel erg goed en dat had ik juist niet verwacht vanwege het formaat van de lugs. En blijkbaar is mijn pols toch niet echt gemaatk voor de wat kleinere klokjes. Geen 34 of 36 mm bijvoorbeeld voor mij (tenzij het misschien groter oogt).
Vervolgens doorgelopen naar het winkelcentrum waar Orovivo zit met een Mido collectie. Daar de Multifort TV Big Date gepast. Deze zat als gegoten en stond goed! Het bijzondere ontwerp (met een beetje Patek Phillipe vibes) kan ik wel waarderen. En een Big Date in deze prijsstelling is toch wel bijzonder en leuk om te zien.
Het was overigens echt een winkel en niet een juwelier met een zitje. Hier wordt het horloge staand gekocht en dat geeft toch wel een ander gevoel . Ze hadden overigens niet het model dat ik zoek (het bronze) dus ik heb het voorbij laten gaan.
Blijft leuk om verschillende juweliers binnen te stappen en om wat te proberen. Brengt mij weer verder in mijn horlogereis
Eerlijk gezegd dacht ik bij de eerste foto bij de eerste snelle blik dat het om een nieuwe variant Moonswatch ging. Toen keek ik beter… Ik weet niet of dat is wat je wil met een horloge van meer dan €14K list.
Had precies het zelfde, voelde nogal goedkoop aan.
Carrera
Comfortabel ook.
Mooi ook
Nu al weer naar iets anders aan het kijken Kristof? Of gaat de JLC MU toch niet door?
Was tijdens het ophalen.
Gefeliciteerd!
Even mijn zonnebril opzetten .
The shining hurts my eyes.
Haha. Op de pols best mooi, maar niet helemaal mijn ding. Mijn eega was lyrisch. Dat dan weer wel, maar vond hem voor haarzelf veel te groot.
Jaaa, prachtig.
Classic.