Wat heb jij gepast?

Ik mis die MB wel een beetje.

1 like

Vandaag eens een bezoek aan de IWC boutique gebracht

De chronograaf heeft toch wel indruk gemaakt.

13 likes

Erg fraaie dial, titanium weegt niks…

Maja, dan misschien een blauwe Ingenieur aangezien dat min of meer hetzelfde geld is?

24 likes

Maar wel minder horloge…
Afhankelijk van wie je’t vraagt.

1 like

Qua uurwerk geen vergelijk natuurlijk, SpringDrive FTW!

Staal en generiek uurwerk vs titanium en spring drive… de kast en wijzerplaat enz zijn stukken mooier afgewerkt bij de GS. De band en integratie met de kast is bij IWC wel ver voor op GS. Het is wat je belangrijk vindt. De subtielere brush en iconische look van de IWC vs de bling van de GS zou de doorslag moeten geven.

Als ze nu alle modellen in titanium gemaakt hadden bij IWC dan had ik die al gehad, bij voorkeur de blauwe denk ik. Nu wil ik geen 1 van beide :wink:

Wachten op de 222, dan zou dit een goede overbrugging kunnen zijn.

Zou een 38mm moeten zijn…

13 likes

Vandaag naar Christiaan van der Klaauw gekeken bij een uiterst gepassioneerde AD.
Veel geleerd over de geschiedenis van het merk. Erg leuk.

20 likes

Ik ben zo blij met die G-shock! Heerlijk!

2 likes

Beide geen horloges welke goed tot hun recht komen in verlichting bij de AD. Maargoed toch een indruk.

Moest mezelf inhouden om de flight’master’ niet serieus te overwegen te kopen ter plekke. Eerste speedy welke mij pakt (op één na dan, de ck2998). Maargoed kwam om te oriënteren en een service op te halen dus daarbij gehouden.

22 likes

Nice… wat vond je van de “pilot” ? Waar heb je hem kunnen passen?

1 like

Zeer geslaagd!
Ja… Aan de dikke kant maar het is een speedy automaat van Omega dus zijn we aan gewend. En als je hem eerste keer in de hand heb merk je het maar het went snel. Tevens hebben ze bij omega veel gedaan aan de kast om het open goede manier qua design ‘in te pakken’. Bij dragen zal de dikte niet hinderlijk zijn.
Ik vind het een mooie horloge en geslaagd qua design en speelsheid. Zoals ik aangaf is de wijzerplaat qua structuur en kleur niet de makkelijkste in diverse licht omstandigheden maar dat maakt hem ook wel weer uniek. Lume, wijzers, kleuren: nice gedaan vind ik.

Band past er mooi bij. Geen poespas. Hierbij moet ik wel zeggen dat de verstelling in de sluiting minimaal is (dwz 1 stapje en minder ver als zelfs het stapje van een easy link in Rolex). Maar aan de andere kant zijn de links erg klein dus je gaat zeker een goeie fit vinden. Alleen als je dikkere polsen hebt en ze worden ‘s avonds en bij warm weer wat dikker kan het zijn dat je niet genoeg heb aan het ene stapje verstelling. Tevens is de band wat subtiel/dun/verfijnd. Persoonlijk had op dit wat dikkere en sportievere model een iets solidere band gemogen naar mening. Dezelfde soort. Maar iets dikkere steviger links ofzo… Niet dat er wat mee zou gebeuren maar gewoon het gevoel.

Ik hou van de Omega chronograven met 2 counters welke makkelijk en snel af te lezen zijn en tevens wat verder kunnen meten/tellen als een half uur of een uurtje.
Automaat, hacking, datum, goede lume, uur wijzer makkelijk te verzetten voor reizen. Sportief ding. Mooi

Gepast in Utrecht.

2 likes

Thenks! Ik ga deze van de week even omslingeren. Ben ergggg benieuwd! Van de week heb ik de nieuwe Apollo 8 om gehad… pffff :heart_eyes: En de ratel bij het winden was magnifiek :ok_hand:t3: Ondanks dat ik een handwinder echt ruk vindt zou ik me er bij de Apollo 8 overheen kunnen zetten.

1 like

18 likes

Deze vorig jaar eens gepast. De kleurencombinatie vind ik prachtig. Maar zoals ik er vreesde is een 43 te groot voor mijn pols. Het lichte kleur versterkt dat nog wat meer. En het bandje vind ik iets te fijn voor de 43mm kast.

8 likes

Lijkt me ook mooi ja. Cool horloge!
Maargoed heb me al eerder over deze categorie heen gezet. Ik weet, diverse Omegas 44,25mm gepast, dat dit gewoon te groot voor mij is. Lug2lug is klein bij nagenoeg alle Omegas. Maar nog te groot voor mij.

1 like

Geen plaatje gemaakt, maar een Sinn EZM3 en een Tudor Pelagos 39.

1 like

Je kan hem anders goed hebben!!

41mm zal je inderdaad beter passen.

Dun of smal?

Naar welke kant gaat het?

1 like