Wat heb jij gepast?

Ik ben bang dat CvdK er is afgevallen, de toch wat dikkige kasten en de schroeven in de lugs, in combinatie met de hele mooie, maar toch drukke Ariadne plaat… wordt hem niet. De Hypernova, met gegalvaniseerde blauwe plaat… Prachtig, maar 44mm en die schroeven in de lugs…

Eerlijk is eerlijk, ik noem ze “horloges met zelfvertrouwen”, maar na 3 keer passen, toch voor mij nét niet.

De Holtinrichs, heel mooi, apart, uniek, maar pakt me minder dan ik dacht.

Een Rolex (DJ of Explorer) geprobeerd met een Relax Exploder om er eens an te ruiken, leuk, mooi, maar voor mij teveel geld voor een toolish horloge.

De Omega Globemaster, een absolute wens, maar gepast (geen foto’s) maar pakte me totaal niet in het echt…

Ik volg hierbij het “Warren Buffet principe” . Denk erover na, stel dat ik hem echt heb, hoe kijk ik er over 10 dagen tegenaan, over 10 maanden en over 10 jaar. Jawel als ik nu iets in deze prijsklasse wil hebben gaat het over die termijnen. :wink:

Dat afgezet dat het horloge een aanvulling moet zijn op mijn “GADA”. Breitling Toptime en die niet in de weg zitten.

Dan valt er toch al best veel af inmiddels.

O ja, en bijvoorkeur geen datum of een datum op zes uur of in een subdial. :smiley:

4 likes

Niet gepast, maar wel iets langer voor de etalage gestaan. Lekker zomer beater.

4 likes

Te groot en te dik.

Blauw niet mooi en band en kast te glimmend.

9 likes

Dat passen werkt soms verhelderend!

2 likes

Both ways

1 like

Draagt goed hè zo’n white birch. Snap alleen lugholes niet op zulke horloges. Was te wel de deal breaker. Terwijl die me bijna van de wijs had gebracht om een 16710 te kopen.

1 like

Vandaag deze zomerse Avenger gepast. Ondanks zijn 44mm viel deze op de pols (18,5 / 19cm) nog wel mee wat betreft grootte. Denk dat de zwarte (ceramic) kast daarbij helpt. Het is wel een dikkertje… De kleur geel is op de foto overigens iets lichter dan irl.
Ooit de 44mm Chronomat verkocht omdat ik die toch te groot en dik vond. Dus nog maar eens een (paar) nachtje(s) over slapen…

10 likes

Gisteren gepast op Changi airport

7 likes

En hoe viel de GO? Inderdaad een tonnetje op de pols, zoals vaak wordt beweerd?

1 like

Klopt. Dat is best een dik horloge. Ik had ook nog die met dat omgekeerde uurwerk gepast. Die is groter dan deze.
Ik vind ze een beetje fors ogen voor mijn smalle pols. De band was ook vrij stug en breed.

1 like

Dit was geen white birch, maar de nieuwe ‘white show tops’ (sorry erg slecht, zelf bedacht) UFA spring drive van Grand Seiko! Erg mooi qua maat, snelverzet in de band was perfect en wijzerplaat!

1 like

Vandaag de hydroconquest en de conquest gepast in Den Bosch, maar omdat ik twijfelde toch maar niet overgegaan tot aankoop omdat ik het cliché gevoel wil hebben om meteen verliefd te ziin op een horloge bij het passen… (de hydroconquest had wel de voorkeur)

10 likes

@Maxvl
Ook gepast en gekocht in Den Bosh :slight_smile:

10 likes

Is dat de rosegouden varient? Want op foto lijkt hij erg op geelgoud. Wel zeer mooi, staat je goed!

1 like

@Maxvl
Het is deze versie.
Longines L37813969 - Longin…
Heb hem 11 dagen geleden in Den Bosh gekocht. Zeer comfortabel en mooi horloge.

1 like

Ohja inderdaad, de foto die ik hierboven heb staan is van de rosegouden varient (al is het moeilijk te zien op foto)

1 like

@Maxvl

De wijzerplaat is prachtig en speelt mooi met licht.

1 like

Vandaag aantal GSen gepast bij david rosas in Lissabon :star_struck:
SBGH343,

SBGH349

SLGB003

En als laatste de SBGA413

Moeilijk kiezen welke de gaafste was, zoiezo ooit weleens een GS aanschaffen. Helaas hadden ze geen quartz modellen.

16 likes

Hadden ze de Holthinrichs Ornament Nouveau daar ook nog liggen (sorry, staan)?
Dat is die skeleton achtige versie waarvan het glas door UV licht verduisterd en daarmee de wijzerplaat bijna zwart wordt. :heart_eyes:

Pracht horloge waar voor mij bijna alles aan klopt…

… alleen jammer dat het uurwerk niet zichtbaar is.

9 likes