Wat heb jij gepast?

Vandaag toch wat horloges gepast. Ben er nog niet uit :joy:

16 likes

Aardig wat gepast vandaag :grinning:

Alleen de PP kon ik niet om de pols slingeren. Of moet ik zeggen omdoen :star_struck:

17 likes

13 likes

OP of IWC :ok_hand:

1 like

Zo, speciaal voor @APMV ik ben bang dat het een andere kant opgaat… Op de valreep vandaag dit nog, in het kader van het afstrepen van de “Grails” op mijn wensenlijstje.

Veel is al afgevallen, ook Cartier de Santos. Het is zoals het is.

GS… Nope, gaat hem niet meer worden.

Ik ieder geval:

De CvdK’s en dan, toch ondanks het formaat, de Hypernova’s blijven toch warm. :smiley:

Nu is mijn top vijf, met wat ik eerder gepast heb, incl. en Staudt Guiloche, bereikt en ga ik nadenken.

11 likes

Ik wens je kalmte en wijsheid :thinking: Benieuwd wat het straks gaat worden

1 like

Weet het nog niet :joy:

1 like

Deze heb jij dus gepast Jaco?

1 like

Vandaag ook aangehad tijdens het ophalen van mijn GO sixties.
Is een absolute tank.
Prachtig vooraanzicht en sexy achterkant
Helaas voelde mijn SMP300 als een Bulgari octo f. in vergelijking met deze pano luna.

Zonde want het is een échte schoonheid

1 like

Klopt inderdaad.

Waar ik naar toe werk is een horloge wat hierbij

“aansluit” / deze two-piece set aanvult in de zin dat het best een bijzonderheid mag zijn. Geen “gada” en ook niet voor een formeel kantoordagje.

De rest van mijn collectietje in een segmentje of wat eronder is nu niet zo van belang.

De complicatie van de FC vind ik ronduit indrukwekkend voor het geld. En het feit dat het een versie in edelmetaal is. Overigens wist ik niet meer dat ik eind '22 al eens hier ergens gepost heb dat ik deze op zich wel zou zien zitten. Maar toen was het sowieso een hele prijzige bedoening en waaay boven budget.
Er zijn er niet veel van, en ze lopen niet hard. Wat ik kan begrijpen, want het is volgens mij puur een liefhebbers horloge.

Afschrijving is met deze voor mij geen issue, en het scheelt dat ze nu heel fors zijn afgeprijsd. Het is de bedoeling dat er iets in deze categorie komt bij de collectie voor de komende 10 jaar en verder. Vandaar dat ik al een jaartje aan het snuffelen ben.

Overigens is deze Perpetual zeker nog geen gelopen race, want de rose-gouden heartbeat is in werkelijkheid ook waanzinnig mooi.

Die zou ik eigenlijk volgende week gaan bekijken, maar CvdK staat al veel langer op mijn netvlies dan deze FC’s en vandaag waren die Hypernova’s met de witte en de gouden plaat binnen, dus ik kon het niet laten om even " snel" toch te kijken in plaats van volgende week en pakte de heartbeat FC dus mee.

Ik had die blauwe gegalvaniseerde plaat al gepast, maar dat was echt té.
De gouden wel behoorlijk in-your-face, maar op een hele vriendelijke manier, en dat leidt af van het formaat (en de geschroefde lugs, die hier overigens veel beter bij passen) waardoor hij beter draagbaar lijkt qua grootte dan die blauwe.

Grappig is dat mijn vrouw van de blauwe ook niets moest hebben, maar die met zilveren plaat juist de mooiste van het stel vindt. Terwijl ze eerder ook de FC in de favorieten had. Overigens draagt die witte ook veel bescheidener / ingetogener dan de blauwe.

En met Staudt, ik kan er niet de vinger op krijgen, maar net als met de CvdK Ariadnes, pakken die me telkens nét niet, hoe mooi ik de Guiloche wijzerplaat ook vindt. Die had ik overigens in het verleden al een aantal keren gepast, zowel de zilveren als de blauwe.

Keuzes, keuzes. :sweat_smile:

Nu eerst de komende weken vakantie en verhuizen, en in de tussentijd de foto’s en gedachten laten rijpen. :slight_smile:

3 likes

Nee, althans die heb ik niet in de vitrine zien staan.

In antwerpen:

19 likes

Na een valste start van de vakantie (injectie in de derrière wegens zenuwpijn en een zonnesteek) tijd om wat leuks te doen. Werd een uitgebreide passessie. Sorry not sorry voor de fotospam. EDIT: dat zijn er dus nog maar 5 momenteel.
Dank aan Francisco van Ultrajewels in Playa del Carmen voor een relaxte, vriendelijke en kundige sessie.

Mooi, licht, solar en plat voor een duiker. Super functioneel

Mooi.

Mooier.

Heel gaaf, super draagbaar en past overal bij.

Oogt veel chiquer, maar wel erg blingy. Vond het een beetje too much voor mijzelf persoonlijk.

5 likes

Vervolg.

Vond ik de mooiste superocean, qua draagbaarheid en uitstraling.

Heel mooie wijzerplaat op deze nieuwe omega seamaster.

Ook mooi, sharkteeth indices ook gaaf.

Zelfde maar iets spectaculairdere wijzerplaat

9 likes

Fin.

Saaie wijzerplaat

Wel nice

Maar serieus; hoe kunnen ze zo’n matige clasp op die mesh zetten? Dat ding steekt veel te ver uit en gaat overal achter blijven haken en is na een tijdje dragen waarschijnlijk bekrast tenzij je met een theedoek om loopt of zo… Dit slaat wmb echt nergens op voor zo’n horloge en bijbehorende prijs…

Dank voor het meekijken! Nogmaals; beveel Ultrajewels in Playa del Carmen van harte aan.
Er is daar ook wel een kleine korting te halen.

4 likes

Lekkere passessie. Deze meegenomen?

5 likes

Heb (nog) niets gekocht. Ik vond deze erg mooi en ook een alleskunner. Echt een mooi horloge! Maar ben meer op zoek naar iets anders. Het was meer aan de vriendelijke verkoper te danken dat het passen zo uit de hand liep :). Hij was zelf vooral Omega liefhebber…

V.w.b. kopen in Mexico; je kunt 9% aankoopbelasting terugkrijgen maar ja, dan moet je in NL 21% bijbetalen… Dus zit me een beetje af te vragen of het wel zo handig is om hier iets aan te schaffen.

Of horloge dragen en doos opsturen dat soort dingen. Ik weet het nog niet.

2 likes

Je hebt in elk geval mooie horloges gepast. Tijd genoeg om na te denken op vakantie toch :beach_umbrella:

2 likes

Zo is het :+1: :sunny:

1 like

Misschien volgende keer wat kleinere maten proberen?

1 like