Wat heb jij gepast?

haha, eens @Zeitganger. Vind dat mesh wel erg gaaf staan bij sommige modellen. Maar al eerder veel mensen over die clasp gehoord.

Ik snap ook echt niks van die constructie. Wellicht dat het niet anders kan maar doe het dan niet.

1 like

Welke is het geworden?

Hadden ze de UFA nog liggen? Of heb je er niet naar gevraagd?

Altijd leuk, zo’n tafeltje vol GS :ok_hand:

1 like

Ik ben vandaag in Zeeland (Zierikzee momenteel) zijn er nog leuke horlogewinkels in Zeeland?

Vind ik ook :ok_hand:

1 like

17 likes

Niet op gelet eerlijk gezegd.

1 like

Oh mooi. Mooie plaat!

Is die plaat van de slgh0005g minder mooi?

Van de wat?

Edit: oh wacht, je had een 0 teveel.

Ik vind die plaat toch iets teveel van het goede. Beetje diep relief. Had subtieler gemogen van mij.

1 like

FTFY

1 like

Gevalletje in het echt zien dus.
Maar die indexen vind ik sowiso mooier. Hou wel van dat dikkere.

1 like

Zo laatste sessie @APMV.

13 likes

Conclusies?

1 like

Niet allemaal tegelijk :joy:

Mooie passessie wederom Jaco

Mooiste wijzerplaat, maar minst mooie kast en lelijke lugs

Prachtige wijzerplaat, mijn favoriet, maar ik ben zoals je weet bevooroordeeld

Dit wordt jouw keuze, vermoed ik?

5 likes

SRPL91K1 Gene Krantz

Lokale juwelier had er eentje voor mij apart gelegd en kon een leuke korting aanbieden, dus vanmiddag even rustig bekeken en gepast.

Maar vond hem om de pols wel wat groot, ik denk door de kastvorm en ook wel behoorlijk blingy. Vind het nog steeds tof dat Seiko zoiets uitbrengt, maar niet meegenomen, twijfelde gelijk of het wel voor mij was en dat weet je het eigenlijk al.

1 like

In Nijmegen ‘op zoek’ naar een Grand Seiko maar uiteindelijk alleen deze even gepast…

4 likes

Gaaf! Vooral deze met de mat blauwe wijzerplaat en klassieke logo zoals de originele. Een van de weinige horloges die ik gehad heb en spijt van heb verkocht te hebben…

2 likes

Vandaag de BB54 gepast en niet eens een foto gemaakt. Deed me niets.

1 like

Tsja, meerdere conclusies Tom.

In ieder geval dat ik deze keer ook mijn vrouw en dochter bij me had (bewust) en die beiden een redelijk uitgesproken mening hebben. Waar ik voor deze keer ook om gevraagd heb, trouwens. :sweat_smile:

De belangrijkste conclusie van het afgelopen jaar is dat GS het niet meer gaat worden en van vanmiddag dat de planetarium het qua budget niet gaat worden, maar dat wist ik natuurlijk van tevoren, maar leuk om even op de pols gehad te hebben.

Verder dat ik een Witgouden Frederique Constant Perpetual wel zie zitten omdat die op het gebied van value-for-money op dit moment zeer interessant is.

Maar… Ook dat ik CvdK al veel langer op mijn netvlies heb als once-in-a-lifetime bijzonderheid in mijn bescheiden collectie. Ongeacht oude of nieuwe eigenaren, wel of geen 100% manufactuur. Het heeft iets.

Uiteindelijk na een half jaar te passen zonder foto’s, en de laatste weken met, dat ik qua formaat de Hypernova’s best kan hebben. Ik heb daarbij even wat verder gekeken dan alleen de polsfoto’s van dichtbij, die altijd een vertekend beeld geven. Wat past bij mij als redelijk fors persoon, bijvoorbeeld. De lange lugs met schroeven passen bij de HyperNova, maar minder bij de Ariadne.

Verder dat ik de komende weken even alles laat bezinken en ga overdenken. Wat vindt ik er over 10 weken na aankoop van, na 10 maanden, na 10 jaar. :sweat_smile:

En ik @APMV (en mijn vrouw) gelijk moet geven dat een Hypernova de meeste kans gaat maken omdat, ook nu na de vijfde of zesde keer een Staudt Guilloche variant te hebben gepast, de Staudt me toch niet pakt ondanks dat de wijzerplaat ook fenomenaal vindt, maar dus niet voor mij. Overigens was ook de vol gouden chrono, maar boven budget.

Welke kleur HyperNova? Dat is de vraag nog en de FC wil ik er toch nog één keer naast zien.

Wordt vervolgd. Tot zover. :grin:

1 like