Wat heb jij gepast?

Bulova Maquina, een gave skeleton!
Pracht horloge, comfortabel en de juiste kleur.

Alleen de afleesbaarheid is, net als zoveel Skeletons, beetje moeilijk…

2 likes

In de laatste week van mijn vakantie een rondje Rotterdam gedaan.
Een Longines Conquest 38mm gepast en een Tudor Black Bay. Gewoon eens om een feeling voor zulke horloges te krijgen. De Conquest sprak mij echt niet aan, vond m te klinisch overkomen.
De Black Bay sprak mij zeker wel aan, maar daar zit dan ook een (voor mij) serieus prijskaartje aan.
De winnaar van de dag viel echter bij een andere juwelier te bewonderen. En dat was deze Tissot Chemin des Tourelles in 39mm. Voelde echt fantastisch zittend op de pols en ruimschoots binnen budget. Die staat dus absoluut op de shortlist.

10 likes

Afgelopen weekend op het vliegveld een Explorer omgehad.

Ik zei tegen mezelf: als ze ’m hebben, dan ga ik ervoor. :sweat_smile:

Misschien maar goed dat ze hem niet op voorraad hadden.

Een dag te laat, volgens de zeer vriendelijke medewerker.

6 likes

7 likes

Was weer gezellig bij de vrienden van S&C

13 likes

Gisteren was de laatste dag van de vakantie en op de weg terug nog even een tussenstop bij de outlet in Roermond. Daar natuurlijk nog wat tijd doorgebracht met horloges passen.

Bij Seiko:

Bij Breitling:

En bij Victorinox:

Mijn tactiek is altijd om eerst langs de horloge winkels te gaan en daarna rustig met m’n vriendin verder te shoppen. Kan ik ondertussen nog even verstandig nadenken of ik dat ene horloge wel/niet moet kopen.

Ik was heel erg gecharmeerd van de Marine Master, de Victorinox Inox 241768 en de Seiko Prospex SPB315J1.

Nu is het horloge potje momenteel niet meer zo gevuld dus de Marine Master viel hierdoor helaas af.

Toen nog wat uurtjes nagedacht over de andere twee, maar uiteindelijk toch verstandig gedaan en deze keer niets mee terug naar huis genomen.

Verstandige keuze omdat ik na het bezoek aan Bucherer in München (zie hierboven) toch echt maar eens “moet” gaan sparen voor een Grand Seiko. Dat heb ik dan wel weer mee terug genomen van deze vakantie en al het passen :sweat_smile:

Mede omdat het vakantieplan voor 2026 Japan is… 1+1=3 :smirk:

1 like

Of dit ook passen is weet ik niet, maar het lag goed in de hand. Vooral de teak versie is gaaf.

Leuk om Diederik van Volan te zien op Wheels met een stand. En toevallig was ik eerder deze week begonnen met de MvdT podcast van @Twan en @Sjorsson

4 likes

Ja tof he? @De_Guru en ik zijn zondag op uitnodiging van Diederik ook op Wheels!

1 like

Ah geniet er van, er is van alles te zien (en horen) :ok_hand:t2:

1 like

Vandaag bij Dallinger in Innsbruck het bestelde Breitling leren horlogebandje met vouwsluiting voor mijn Colt opgehaald en gelijk maar laten monteren. Dus wissel van staal naar leer. Het leer moet nog soepel worden, maar zit nu al lekker.

Gelijk maar wat horloges gepast. Uiteraard weer de beige Rolex OP omgehad, maar ook op aanraden van de verkoper een Tudor Royal 41 S&G met chocoladebruine wijzerplaat. Die heeft me eerlijk gezegd erg verrast; dun, draagt fantastisch en een hele mooie en klassieke combi.

En draagt mooi om mijn pols

Vergeken met de BB One. Ja, blijkt - naast de OP - toch ook wel een grote kanshebber.

Oh, tenslotte een fotootje van de Colt op leer. Heel andere look en, vind ik, bijzonder geslaagd.

16 likes

Ik ben kort geleden een PRX gaan passen, vond em wel mooi op de plaatjes, maar direct weer afgedaan. Het is het niet…
Ik zie overigens in dit topic weinig van die prijsklasse voorbij komen. Is er een minimum :laughing: ?

3 likes

Gewoon plaatjes posten :wink:

Wat stak je tegen aan de PRX.

De lugs /integrated bracelet denk ik, paste gewoon niet lekker op de pols. Voelde alsof ze teveel uitsteken. Denk dat mijn voorkeur ligt bij lugs die iets meer de ronding van de pols volgen.
Jammer, want de styling vind ik wel wat.

1 like

De Frederique Constant Highlife zag ik ook wel zitten, maar daar geldt een beetje hetzelfde voor.

De Tudor Pelagos Fxd GMT gepast omdat die hoog op de lijst staat van mijn volgende aanschaf.

Super mooi. Vooral de dunne kast valt bij mij in de smaak. De fixed lugs weet ik zo net nog niet. Waarom maken ze daar bij Tudor niet gewoon een normale Pelagos met GMT en deze wijzerplaat?

Ook voor de leuk nog deze ALS gepast. Erg mooi maar wel te groot qua diameter voor mij.

20 likes

Op de foto kun je hem in elk geval prima hebben qua formaat.
Hij is ook niet groter dan die FXD denk ik, hoewel dat een ander type horloge is natuurlijk.

3 likes

Ik had moeten typen “voor mijn smaak”. Ik had bijvoorbeeld 37mm veel passender gevonden voor zo’n type horloge.

Die fxd GMT blijft wel in mijn hoofd zitten trouwens :sweat_smile:

1 like

Snap ik. Tof ding in een gave kleurstelling.

1 like

Ja, dat zou mooi zijn… heel mooi!

1 like

En de 36mm gepast?