Wat heb jij gepast?

Bedankt! Ik ben in lange tijd niet zo blij geweest met een nieuw horloge en ook echt even iets heel anders dan ik gebruikelijk op het oog heb. Mijn eerste Breitling. Dat is ook een verrassing.

@LVA €7.250 is inderdaad gortig. Ik schat in dat ze in de boetiek wel wat ruimte voor korting hebben. Hoe vind je de Martini? Op foto’s gaaf, maar ben bang dat ie iets clownesk is.

@Hubertje deze blije vent!

9 likes

Naar korting vragen doe ik pas als ik héél goed weet dat ik iets wil, dus zelfs als ze 50% korting hadden gegeven had ik waarschijnlijk niet toegehapt. :smile:

Maar nee, zeker niet overdreven qua uitbundigheid. Het is erg bedaard, zeker het blauw, en de contrastkleuren springen er pas echt uit vanuit sommige kijkhoeken en lichtinval. Ik vond het een heel leuk en draagbaar dingetje. :ok_hand:

1 like

Leuk om te horen. De kleurstelling die ik nu heb heeft sowieso de voorkeur omdat ik al wat blauws in de collectie heb.

Al bij al vind ik de nieuwe Breitlings erg geslaagd. Premier lijn ook overigens!

1 like

Ik denk dat ik de komende periode op water en brood ga leven. Wat een geweldig apparaat is dit! De foto doet het horloge uiteraard geen eer aan, maar hier is wel een vonkje overgesprongen.

17 likes

Geweldige passessie! En goede informatie erbij!

Die JLC’s zijn wel echt om te smullen hoor!

1 like

Ja! Kom er maar in. Wat een schitterend ding :ok_hand:t2:

2 likes

Yes. I know. Maar denk dat ik nu toch een andere keuze zou nemen voor die euro’s. :grimacing:

Maar blijft absolute een klassieker, zeker in goud :smile:

1 like

13 likes

Hij staat al jaren op mijn wishlist, maar ik had er nog nooit een in het echt gezien of gepast. Op afstand dacht ik, te groot waarschijnlijk, kan wellicht van de lijst af. Maar de maat is perfect juist. Wat een fantastische kunstwerken:

Zoiets komt op foto’s niet in zijn volle glorie over.

21 likes

Klopt… die salmon is echt flat zo.

Maar foto’s kunnen inderdaad vertekenen.

Veel gepast de laatste dagen

Bvlgari , verrassend draagbaar!

Land Dweller, een Rolex die me zou bekoren, vooral de kleinste

Vrouwlief had geen klik met de Panthère, met de Santos small wel. Lap, zal me €2k meer kosten

Dit kanon maakte indruk

Verder waren de grand complications van IWC en JLC best indrukwekkend. De Lange store puur genieten. VC en Panerai overgeslagen om de dochters te sparen. En de Reverso kan ik van mijn lijst schrappen, alle maten gepast de, en geen enkel ligt goed genoeg op mijn pols.

18 likes

7 likes

Even vergeten hier te posten nog. Maar, tijdens de kerstvakantie aantal dagen in Keulen geweest en daar, bij drie juweliers, verschillende horloges gepast, van mijn favoriete merk (natuurlijk :blush:).

Allereerst deze.
20251229_145942
De nieuwe Formula 1 auto chrono had ik nog niet irl gezien.
20251229_150019
Op papier lijkt hij vrij groot. Maar in praktijk (b)lijkt hij goed draagbaar, op mijn pols van 17,5cm, door de korte lugs. Vond het, al met al, een lekker stoer horloge! :muscle: :sunglasses:

De Carrera Glassbox had ik natuurlijk al wel 'n paar keer omgehad. Maar kon het even niet laten én de nieuwe band (aan de blauwe, dus) had ik ook nog niet geprobeerd. :person_shrugging:
20251229_150218

20251229_150059

Blijven schitterende horloges! :star_struck:

De Aquaracer 200 had ik al wel 'ns omgehad. Maar bij de AR300 hielden de maten, op papier, me altijd tegen. Omdat deze groene GMT zo mooi lag te glimmen, in de etalage, toch maar 'ns geprobeerd.
20251230_150810

20251230_150718

En was verrast hoe goed deze eigenlijk viel, rond mijn pols.

De laatste dag, weer een passessie, bij weer een andere TAG Heuer AD.
20251230_143844

De 42mm Carrera in wit, vond ik erg mooi en kon ik, qua maat, net hebben, vond ik. Hoewel ik de 39mm Glassbox (nog net effe) mooier vind vallen.
20251230_144403

De zilver met groene Monaco vond ik echt super gaaf! :blush:
20251230_144555

20251230_144036

Tot slot nog even een outlier. Zou deze niet zo snel kopen. Maar was toch wel 'ns benieuwd: een Carrera Skeleton.
20251230_144136

20251230_144820

Heftig. Maar wel heel boeiend om naar te (blijven) kijken! :nerd_face:

O.k., dat was mijn meerdaagse Keulse TAG Heuer pasavontuur. :grin:

Maar TagEd, heb je dan helemaal niets gekocht?
Nou, ik had, net voor dit tripje, deze al op het oog en die mag ik deze week ophalen, bij ome Jaap. :partying_face:
Tag Heuer Monaco Re-Edition
Heel lang getwijfeld over een Monaco. Eigenlijk, zo lang ik het model ken, vind ik het een gaaf horloge. Maar zou voor mij nooit een daily kunnen zijn en natuurlijk wel een behoorlijke statement piece. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een Monaco niet mag ontbreken, in de bescheiden collectie van een TAG Heuer junkie, zoals ik. :blush: :stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

Pfff tof zeg. Wil die ook wel eens passen. Hoe was het uurwerk om te zien in persoon?

1 like

Deze twee net gepast op het vliegveld. De Elegante wilde ik al langer eens in het echt zien, en is echt tof al zal ik die nooit (kunnen) kopen gok ik.

16 likes

Echt heel fraai!

1 like

Gisteren een veel te lange en spannende terugreis gehad vanuit Denemarken. ‘s ochtends vertrokken van uit een ingesneeuwd Aalborg naar Aarhus. Daar lag dus vrijwel niets.

Beetje de stad een beetje door gestruind. De vrouw wou voor de zoveelste keer naar een of andere groot warenhuis. Dus toen ik er zat van was ging ik ff langs de 2 horloge zaken. De AD was helaas echt net dicht. Maar de grijze dealer om de hoek was nog wel open.

Dus even naar binnen gelopen. Kreeg al snel de NOS 16610lv, die ze vorig jaar mei al hadden liggen, in de handen gedrukt. Maar helaas, met een prijskaartje, van 25k nu voor 20k, nog steeds net een beetje buiten budget maar blijft zo gaaf. Schijnbaar hebben ze die al 3 a 4 jaar liggen vertelde de eigenaar, maar geen animo voor. Deze heeft in de kluis gelegen maar moet ook gewoon weer in de kluis gelegd worden.

Daarna de AP en 16618 om gehad. Beide bijzonder mooi en niet wat je iedere dag ziet. Maar ook beide niet echt lekkere staat, op zijn zachts gezegd. Vooral die 16618 was afgeragd, die band had kieren, de tering. Ik zei maar netjes met een lachje dat die wel wat TLC kon gebruiken.

Daarna de SD4K en SD43 geprobeerd. Werd door beide toch wel verrast moet ik eerlijk zeggen. Van de SD4K had ik wel verwacht dat die goed zou vallen op de pols gezien het formaat en de matte plaat is wel lekker. Maar de SD43 verraste helemaal want vond hem erg goed dragen.

En uiteindelijk nog de 34mm gouden date om gehad. Stiekem toch ook wel best leuk en het formaat viel ook zeker niet tegen.

Moet wel zeggen, dat ik bij deze dealer al een paar keer ben binnen gelopen. En altijd heel vriendelijk ben geholpen. Ondanks dat de staat van de horloges niet altijd is wat ik zelf graag zie.

En toen was het snel nog ff wat eten en half 6 in de auto gestapt richting huis. Een kleine 700km. We dachten doen we even, well think again. Had niet door dat het in Duitsland zo’n shit show was op de weg. In Denemarken was het nog aardig schoon en kon je aardig door karren.

In Duitsland 2 keer, langere tijd, achter sneeuwschuivers vast gezetten met een gangetje van 30km/h. Gelukkig werd het wel steeds rustiger op de weg maar toch bleef het lang druk. In het begin ben je heel voorzichtig. Maar het rijden in de sneeuw went ook wel op zo’n lange rit. Continu de voet bij de koppeling mocht je beginnen te glijden. Gelukkig was het maar 1 keer nodig.

De laatste 25km voor thuis was de weg helaas niet meer te zien dus was het gewoon zorgen dat je midden op de weg reed en niet in de berm kwam. Gelukkig was het toen al laat dus kon ik wel door karren met 80/90km/h door de verse poeder sneeuw.
Uiteindelijk waren we 10 uur later om kwart voor 4 een thuis. Wel fijn zo’n auto met goeie banden en een beetje vertrouwen in je eigen rij kunsten onder zulke omstandigheden.

17 likes

Wat een avontuur! Die seadweller 43 draagt echt lekker! En kleiner dan je zou verwachten. :smiley:

Jah had ik echt niet verwacht. Zou bijna overstag gaan :exploding_head:

1 like