Dat zou me niet veel kunnen schelen, ik denk dat ik nauwelijks 5% van mijn horloges ooit verkocht heb. Maar ja, die rally chrono is zeker leuk, maar of die 7k-leuk is… da’s toch meteen in het vaarwater van een pak andere kleppers. ![]()
Zo, die 38mm TopTime is gaaf!
Staat je ook goed ![]()
Van harte aan de nieuwe eigenaar. ![]()
Benieuwd wie ‘t geworden is.
Afgelopen week een aantal gepast.:
Rolex land dweller:
.De land dweller. Kort door de bocht: ik ben fan. Dit is de 36mm en wat is dat een mooi en fijn horloge
dun, en met zichtbodem naar het nieuwe uurwerk. Prachtig.
Omega seamaster PO:
..
De nieuwe omega PO. Ik was door alle verhalen eigenlijk heel positief verrast.
Maar hij valt dus imo echt tegen. Prachtige kast, beetje scherpe afwerking, maar valt gewoonweg niet mooi op de pols bij mij. Op rubber iets beter, maar helaas vind ik dat dan weer niet mooi en eerlijk gezegd vond ik de rubberen band het ook net niet, toch te dun denk ik. Kortom deze zou ik laten liggen (wellicht ook door het prijskaartje en ja zeker in relatie tot de concurrentie is deze omega het helaas gewoon niet).
De Tudor BB ultra : de eerste tudor met een HEV.
.
Wow! Dit was een verrassing! Ik dacht dat deze met zijn 43mm veel te groot zou dragen, maar dat viel mee. In vergelijking met de FXD vind ik deze kleiner dragen. Ik vermoed dat dat komt door de dial. Die bestaat namelijk uit 2 delen, aardoor het geheel ook kleiner oogt en je hebt natuurlijk niet de band die onder de kast doorloopt.
Bijkomstigheid: de lichte dome in het glas. Dat geeft een heel mooi effect.
Listprijs: € 6030! Kortom positief en prachtig horloge.
Credor eichi II porceleine dial blauw en platina kast:
.Ik had nog nooit een credor eichi in mijn handen gehad, laat staan om de pols
Wat een geweld. Prachtig. Deze dial kleurt van diep blauw naar licht blauw aan de rand maar blijft in zijn geheel dezelfde kleur houden. Over afwerking gesproken: dit is gewoon een kunstwerk. Zo wordt het gepositioneerd en dat is het ook echt. Heel veel handwerk. Check youtube voor de mooiste beelden.
Jeager Le Coultre:
Ik begin met de nieuwe stalen duometre. Helaas geen foto van gemaakt dus even van het net geplukt.
.Altijd al fan geweest van JLC, en ook van de duometre. Prachtig uurwerk.
Helaas. De stalen variant met blauwe plaat voelt niet aan als de oude varianten. Door de stalenkast draagt deze heel licht, en door het gebogen glas draagt die wel kleiner, maar geeft het ook een heel andere uitstraling aan het horloge. Hier hou je van of niet. Maar denk erom, JLC heeft een pittig prijskaartje. Deze stalen variant kost gewoon 50k€ list.
En toen: door naar de reverso. In goud. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar goud icm een zwarte plaat. Nou die hadden ze. Maar wat ik niet verwacht had, er is een duoface uitvoering met blauwe plaat. Kijk en geniet. De blauwe plaat is vele male mooier dan de al geweldige zwarte plaat.
..
Dit lijkt een onmogelijke keuze ![]()
En last but not least: de Patek 5227g
.Ik werd door een vriend hierop geattendeerd enkele weken geleden. Dit is nou typisch weer zo een horloge wat in beginsel heel saai lijkt, maar als je het ziet en je let op de details wordt ik heel enthousiast! Wat een geweld.
De gefreesde kastpoten, de huntercaseback, de concaaf bezel (ik ben echt een liefhebber van deze bezels) allemaal prachtig. En dan die diep zwarte plaat met gouden uren en minuten indexen ![]()
Kortom prachtig.
Genoeg leuke dingen om over na te denken zo voor de jaarwisseling
.
Oogt groter dan 36 en staat erg mooi
Met plezier gelezen, hier zit best wel lekkers tussen.
De LD vind ik mooist in de baguette index versie zonder arabische cijfers. Of was dat een render?
De PO zegt me niets. De Tudor is gewoon een hele netter duiker, zoals het hoort en niets op aan te merken. Ik heb vooralsnog geen klik met duikers maar dat doet niets af aan de kwaliteit van dat ontwerp. Leg’m naast de soep die de PO is, en het contrast lijkt me pijnlijk duidelijk. Dit is een genre die weinigen beter doen dan de Rolex-bende.
De Eichi en de Patek zou ik crosshoppen, weet niet of dat prijsgewijs ook klopt. Ben wel fan van de hunter caseback, maar ook van blauw. Patek iets dagelijkser, Eichi wat gekleder. Kunnen eigenlijk gewoon naast elkaar.
De Reverso… de blauwe dial is prachtig, maar verdient een blauwe strap imo. Kan uiteraard opgelost worden. Op jouw foto’s vind ik de zwarte dial veel beter tot z’n recht komen, wat een pracht. De kleur van het goud is perfectly judged naast het zwart.
Je hebt een pols waar de reverso goed lijkt op te liggen, ik zou zeggen: doen als het in je plaatje past. Een reverso-pols lijkt niet iedereen gegeven.
Jij hebt eentje? Bouwt ze?
Supercars, die dingen, tov wat ik uiteindelijk besteld heb. Mevrouw wilde spartaans en zo klein mogelijk.
Het verschil met de concullega’s van over het kanaal is onbeschrijfelijk.
Was deze beschikbaar bij de juwelier?
Nee ben op fabrieks bezoek geweest…
Erg leuk en interessant!
Wat heb je nu besteld dan ?
Over the cuff.
Ja, maar ik woon in Bielefeld (DE) en daar kon je hem zo meenemen.
16234 uit 2005, in het echt indrukwekkend mooi!
Het verraste me hoe klein de dial is, door de bezel is de dial kleiner dan die van mijn pie pan.
Maar wel met enorm veel “wrist presence”.
Een nachtje over slapen….eigenlijk twee, want ze zijn vrijdag weer open.
Vandaag even bij S&C binnen gelopen om de Black Bay 58 en 54 die ik op 't oog heb eens te passen. De 54 leek in de vitrine erg klein maar eenmaal om de pols viel dat weer mee.
17-17.5 cm pols:

Ook de Ranger 36mm gepast.

Mooi allemaal! Waar heb je de Credor gepast, en was die nieuw?
Van een vriend. Nieuw gekocht.
Als ze die nu eens in de old skool kleurstelling uitbrengen… dan koop ik hem. Dat summer blue is het gewoon niet voor dit model. Vind ik ![]()