Wat heb jij gepast?

Zojuist een zoekertje uit gezet voor een El Primero :wink: Aquanaut viel mij beetje tegen, misschien dat de Jumbo variant beter valt, deze normale (37mm volgens mij?) viel heel klein.

1 like

Ik vind de Sub het mooist op je pols vallen.

1 like

Een El Primero is erg mooi!
Had niet eens zo snel door dat dit een kleinere versie was. Vind eigenlijk enkel de travel echt mooi.

In ieder geval mooie vooruitzichten met de Zenith!

1 like

Vandaag weer even gaan kijken.

Daarbij is deze Hamilton gepasseerd

als optioneel alternatief voor deze Tag Heuer Aquaracer

!

Gewoon omdat het kan (en mede vanwege de vaak lovende verhalen in het algemeen hier) nog een Grand Seiko er bij laten pakken

Potverdikkeme wat loopt dat mooi zeg, die Spring Drive
Ik vind hem persoonlijk nog wat te klein, maar heb toch nog wel even overwogen hem te kopen!

3 likes

Vandaag nog even ergens binnengelopenen het volgende gepast

Uploaden…

Na vorige week spookt de SpringDrive toch wel erg door mijn hoofd…dus kon ik het niet weerstaan hem nog eens te passen.

De Oris daarentegen was zeer verleidelijk vanwege de interessante prijs, en ik vind het wel echt anders oven dan andere 65’s die ik heb gezien. Deze is zeker niet slecht.

Even nadenken terwijl we wat gingen eten en toen ging de tijd wel weer snel voorbij.
Dus onverrichter zaken terug naar huis.

Wie weet volgende keer…

4 likes

Die 65 is heel mooi :star_struck:

1 like

Mooi ding, heb het nog niet veel gezien. Heb je meer foto’s genomen?

1 like

Toch maar besteld. Kon de verleiding niet weerstaan

14 likes

Prachtig :heart_eyes:

1 like

Zo…das een lastige keuze.

Dit gedrocht laatst omgehad. Wat een ding joh, niet om aan te gluren en be-la-che-lijk duur, maar toch best geinig om eens om te hebben. Op de een of andere manier heeft t toch ook wel iets.

1 like

Ik was van plan veel te passen.

Helaas op heel veel wat ik wilde passen ’ hebben we momenteel niet’

Rolex is net zoals overal eigenlijk een drama. In de Rolex botique staat in de etalage expliciet bij for exibition only not not for sale. Lag oa een witte op 39. En een grape op en verder wat skydwellers gezien bij diverse zaken. Maar nergens fluted dj of explorer.

Seamaster 300 was eigenlijk over de grens wat ik kan hebben.

Ressence omgehad. Vond t bijzonder maar voor dat geld… Tsja. Nee.

PP nautulus omgehad in dezelfde zaak een kleinere maat uit ergens 90er jaren ongepolijst (heeft naast nieuw oa Ressence en Ulysse Nardin) ook redelijk wat tweede Hands liggen. Eigenaar zelf droeg een nautulus met maanfase. geen foto’s gemaakt. Hij heeft me verteld dat UN in hun ‘goedkope’ segment veel last heeft van andere merken zoals Omega, Rolex ecetera. T echt leuke werk van UN gaf hij aan begint bij veel. Heel veel. Hij heeft me dingen (via t internet) laten zien van paar ton. Grand deck tourbillon. En iets met ‘freak’ mooi mwah. Knap? Dat zeker.

Ik weet niet maar heeft hier niet laatst iemand een UN gekocht die dacht ik al aangaf dat t bij UN twee kanten op kan? De redelijk standaard dingen onder de 10k en t hele hele dure.

Verrassing en vergeef me de k** fotos.

Hij is in t echt ook heel vet vind ik zelf.

Verder lag de Nomos Atlantik neomatik Signalweiss ook nog op dezelfde plek waar ik m in maart gepast heb.

En overal waar ik binnenkwam. Heeft iedereen de Lange bepoteld en bekeken en ‘wow tolle Uhr’ :rofl:

2 likes

Vandaag de 5KX Pepsi eens gepast om te zien hoe dit zat in vergelijking met mn NY0040.

(Foto eerlijk gejat… In de winkel niet aan gedacht een foto te maken)

De bezel action was erg fijn met z’n soepele 120-click. Alleen die kroon rechtsonder…:persevere: Al met al gaf deze mij het gevoel groter te zijn dan mn Citizen. Niet mijn ding, wel mooi om te zien :slight_smile:

1 like

Serieus!?

Omdat ik er vandaag voor een NA toch zat en we er een gesprek over hadden, nog even deze omgeslingerd

De Tag Heuer Aquaracer Caliber7 ‘Batman’

Bestel staat inderdaad niet goed, maar ik voelde mij ook niet zo vrij om hem goed te draaien…

5 likes

Al een tijd overweeg ik een jaren ‘70 Rolex Datejust aan te schaffen, waarbij een zilverkleurige 1603 met crème-witte pie-pan-dial en bruine lederen band mijn favoriet is.

Uit ervaring weet ik dat 36mm echt te klein is voor mijn linkerklauw, maar met regelmaat lees ik dat zo’n Rolex vrij groot draagt door de relatief lange lugs.

Een paar dagen geleden zag ik een two-tone DJ als occassion in de vitrine van een Bussemse juwelier liggen.
Eerlijk gezegd dat ik hem niet ga kopen maar gewoon benieuwd ben of ik ‘m qua maat kan hebben, en het ding werd voor me gepakt.

Om een lang verhaal kort te maken:
Het kan gewoon niet. Fysiek niet, want ik kreeg de band niet eens over mijn hand heen, en ook voor het oog niet. Althans, niet voor mijn ogen…
Ik ben gewend aan Seamasters van 41mm.
Een ervaring rijker en een illusie armer. :thinking:

Ter info, ik heb polsen van zo’n 20cm omtrek.

Een moderne 41mm DJ wil ik niet, want ik ben geen rapper of voetballer. :blush:

6 likes

Zaterdag deze drie gepast… alleen ben er nog niet uit welke het gaat worden… betreft een one piece collection ( tot nu toe )

6 likes

I call ‘Desniewoar!’. Je moet er aan wennen. Ik had enkele jaren geleden 52mm U-boats en invictas van 48mm. Dat was mijn standaard. Ik heb nu meerdere DJ’s en DD’s van 36mm gehad en vind dit erg tof staan.

Dat hij niet past is een kwestie van genoeg schakeljtes in de band he :slight_smile:

1 like

Gisteren deze twee ff geprobeerd. Ik kon ze goed hebben. :+1:

10 likes