Wat heb jij gepast?

Die eerste staat je idd voortreffelijk. De tweede is dan toch wat gewoontjes.

1 like

Ja, eens. Had ook mijn voorkeur.

1 like

Die Patek zat ik vandaag ook even naar te loeren haha.

Nog niet binnen gewandeld om te passen. Misschien morgen om even de explorer te kunnen passen.

2 likes

Die band is alleen nog op volle lengte, dus passen is er niet echt bij. Eerder even op de pols leggen.

Wel een mooi ding, hoewel ik zelf liever een 38mm Aquanaut zou willen. Maar dat zijn bedragen voor later als ik wat groter ben.

2 likes

Dan kun je net zo goed voor de 40mm gaan!

1 like

Ach yolo haha gewoon kopen.

Als ik later groot ben komt er een 116520 in en ben ik klaar.

1 like

Net deze gepast. Het verbaast me hoe licht het horloge is, heel comfortabel en ook niet overdreven groot. Jammer dat ze alleen de rode versie hebben hier.

Ik heb deze ook laten liggen vanwege het gevoel van het draaien aan de bezel. Ik had er een gouden Sub naast en dit is een wereld van verschil. Zelfs de Oris 65 voelt veel degelijker aan als je aan de bezel draait.

1 like

Grand Seiko SBGA283, in Amsterdam.

De eerste keer dat ik een spring drive live aan het werk zie. Fascinerend mooi, die glijdende secondewijzer. Eén groot nadeel wel: toen ik daarna naar de secondenwijzer van mijn gewone automaat keek was ik teleurgesteld. Vroeger, toen ik enkel quartz kende, gleed mijn automaat ook mooi. Nu helemaal niet meer…
Ik heb mijn grail gevonden!

9 likes

Vandaag het volgende gepast (na een post gezien te hebben in de 'online ‘aanbiedingen’)

GS Spring Drive met blauwe plaat

GS Spring Drive met champagne plaat

Een maatje kleinere GS Spring Drive met champagne plaat

En de quartz uitvoering van de GS met champagne plaat

8 likes

Ik zou voor de Omega gaan :slightly_smiling_face:

1 like

De Speedmaster :ok_hand::v:

1 like

De foto’s doen de blauwe Sping Drive geen eer aan. Voor mij zou het gaan tussen de grotere champagne Spring Drive en de blauwe. Zo’n geweldig uurwerk om te hebben.

Helemaal mee eens! Die moet je in het echt hebben gezien inderdaad, niet van een foto.

Ook al mee eens!

1 like

Longines Heritage Classic bij Leon Martens.
Dit type stond al een tijd op het lijstje, maar nog niet eerder tegengekomen IRL door het hele Corona-gebeuren.

14 likes

Een vervolg op de eindeloze zoektocht…

Seiko Presage ‘snowflake’

Certina DS1 Powermatic80

Een een Victorinox automatic

detail: het bandje is voorzien van kleine blokjes hout

Vooral de Victorinox sprak mij wel aan. Sowieso zie je niet vaak een automaat van Victorinox.

5 likes

Vandaag waren de volgende modellen aan de beurt.

Longines Conquest Classic


Detail: 18k rosé gouden bezel

Ball Watch Engineer Hydrocarbon Original

Ball Watch Engineer Hydrocarbon Hunley (Limited tot 500)


Detail: deze heeft de mogelijkheid om de rotor vast te zetten om te beschermen tegen harde stoten.

En een suggestie van de juwelier, welke mij aangenaam verraste, Baume & Mercier Clifton Baumatic:

4 likes

Waar zoek je dan precies naar?

1 like

Niets concreets, maar naar een vonk, een sparkeling in mijn ogen.
Het kan echt heel uiteenlopend zijn, zoals je kunt zien aan de gepaste modellen.
Zoals vaker gezegd op het forum, de zoektocht, voorbereiding en voorpret is (bijna) het mooiste van het geheel van deze hobby.
Lekker op mijn gemak hier en daar kijken, verschillende merken, modellen en technieken. Praatje maken overal, informatie inwinnen. Ervaringen opdoen.
En als ik dan tegen dat ene model aanloop, kopen.

1 like

Toevallig al naar de longines flagship gekeken?
Dit horloge gaf bij mij echt een spark.

1 like