Wat heb jij gepast?

Benieuwd hoe je dit exemplaar om je pols krijgt? :thinking:

2 likes

Je loopt naar S&C en dan vraag je vriendelijk of je mag passen ?
(en nee, ik ga een gloed nieuw bandje niet buigen)

Ik bedoelde meer dat hier geen gesp aan zit. Snap dit bandje niet helemaal. Wel gaaf om een Santos eens niet op staal te zien; erg mooi!

De gesp lag in de doos, nog in plastic

1 like

Zeker een enthousiaste eigenaar!


Helaas miste ik iets bij Nomos. Jammer, want ik vind de modellen wel leuk.

4 likes

Erg mooi horloge. Vind dit sowieso de mooiste Grand Seiko. De maatvoering was top. Met z’n kast en opgelegd saffier glas is deze een stuk spannender dan de Snowflake. Vind deze Grand Seiko kast het mooist, er gebeurt het meest. De afwerking van de wijzerplaat, uur markeringen en de wijzers was echt van een heel hoog niveau. Wat ik wel echt een teleurstelling vond is het gewicht en de feel. Horloge is van titanium en daarom erg licht. Had het horloge liever in staal gezien. Ik associeer gewicht toch onbewust met kwaliteit en luxe. De band vond ik de grootste teleurstelling. Was best wel wobbly en qua kwaliteit vergelijkbaar met een Seiko van circa 1000 euro. Daarnaast had de band geen schroeven maar pinnetjes. Wat ik ook jammer vind is het gedrukte Grand Seiko logo op de glazen caseback. Hierdoor zie je het uurwerk niet volledig. Dat terwijl het Springdrive uurwerk toch juist een hele belangrijke factor is in de beleving van deze Grand Seiko. Samenvattend een erg mooi horloge maar ik zou er niet zo snel zelf 6700 euro aan uitgeven. Rolex is qua totaal pakket mijns inziens een overall kwalitatief en qua feeling veel beter alternatief. Een Oyster band en Oyster sluiting is wat mij betreft perfectie en is door geen ander merk nog geëvenaard. Ja de wijzerplaat en de uur markeringen en de wijzers zijn bij Grand Seiko van een veel hoger niveau maar het totale product is mijns inziens een heel stuk minder.

2 likes

Ik vroeg me in het hele verhaal al af wanneer Rolex aan bod kwam

12 likes

Je wist in ieder geval, dat Rolex aan bod zou komen! :joy:

2 likes

Lijkt mij een terechte vergelijking gezien de prijs…

1 like

13 likes

En???

Lijkt mij een horloge dat moet groeien

Want er zijn oprecht Rolexen te koop voor dat bedrag :joy::rofl:? Laat staan een model dat je echt wilt. En dan praat je, ook list, over een ander bedrag. Bij Grand Seiko is vaak ook nog wel wat mogelijk met de prijs.

Bijna onherkenbaar zo, maar wel aardig ja!

Heb je de medium ook overwogen want ik vind hem er toch een beetje topzwaar uitzien

1 like

Nee, te klein voor mijn pols

1 like

Gepast

en meegenomen!

:slightly_smiling_face::+1:

36 likes

Gefelciteerd, mooi dat je ze geholpen hebt om weer een vitrine leeg te kunnen laten. :joy:

1 like

De nieuwe Zenith Chronomaster Originaliteit begint ook bij mij te groeien, wel met lederen band dan.

1 like

Vergeef me t kud licht.

Leuk? Ik vind van wel. Of dit leuker is dan een Oris terwijl die wel wat duurder is (Op leer list €2500, ook op milanese te krijgen, mooie band trouwens voor €2750…. Must resist.

Zwarte plaat heeft ook luminova in de cijfers.

4 likes

Heb je die nomos weggedaan? Dit vind ik weinig toevoegen tov Nomos.

1 like

Je bedoeld de witte Ahoi Neomatik? Nee heb ik nog.

Zat vooral te kijken naar de zwarte Rainer Brand. Mja va €2500….