Wat heb jij gepast?

Breitling Navitimer. Droeg verrassend comfortabel op mijn 16,5cm pols. :sweat_smile:

Ik weet niet helemaal 100% zeker of dit de 43 of 46mm was, maar ik vermoed de laatste. :face_with_monocle: Iemand die het verschil kan zien tussen de twee varianten?

10 likes

Als ik even plaatjes online vergelijk is dit de 43, geen indexen naast de subdials; de 46 heeft daar wel indexen :innocent:

Mooi ding :ok_hand:

1 like

Vandaag een Pelagos en BB58 gepast.
Pelagos is gaaf, maar naar mijn smaak zo voor vrije tijd helaas een klomp om mijn pols.
De BB58 had ik meer van verwacht. Zeker gezien prijs dacht ik dat deze mijn Oris 65 weg zou blazen, maar dit gevoel had ik eigenlijk niet. Dan blijft de 65 wel een wat meer zorgeloos lekker zomer knallertje :thinking:

Mogelijk was het de kleur, zwart was niet voor handen, of het ontbreken van de stalen band. Mijn twijfels over de snowflake hands icm ronde uurmarkeringen zwak ik wat af, denk dat ze in dagelijks gebruik oké samengaan al heeft het nog steeds niet mijn voorkeur.

Als S&C zwart heeft word ik gebeld om hem te bekijken.

4 likes

De BB58 in zwart met gilt dial maakt denk ik wel een veel sterkere indruk naast deze 65

1 like

Heb hem gehad en was naast de explorer 114270 zeker mijn holy grail :ok_hand:t3: Het plastic glaasje icm met de gekartelde bezel is :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eens mbt de blauwe BB58. De zwarte is gewoon mooier!

Wel leuk dat de 65 er zo uit springt. Ik had de aquis calibre 400 laatst naast de pelagos en bb58. Bezel actie enzo is toch allemaal wat minder bij de Aquis.

Ik vind de Pelagos geweldig heb er 5 jaar een gehad maar voor mijn huidige smaak toch wat groot en ben er nog niet uit of ik me daar overheen kan zetten.

Wat foto’s in slecht AD licht

5 likes

De BB58 met een band die niet op de kast aansluit werkt in mijn beleving ook niet goed.

Op staal vind ik hem geweldig en op de Vanguard ook, maar leer of canvas doet het hem totaal niet. Een nato heb ik nog niet geprobeerd, wellicht eens doen nog.

2 likes

Conclusie: toch maar eens kijken naar de zwarte i.p.v. blauw en dan op staal :grin:

Maar my mind is playing tricks, want even een plaatje van het net. Hier vind ik blauw mooier :thinking:
image

3 likes

Heb ze beiden gehad en mijn conclusie is dat de blauwe erg clean is maar oersaai. Ik was er binnen een week op uitgekeken. De zwarte heb ik vrij lang gedragen en beviel mij erg goed; vintage stijl in een moderne uitvoering en passend bij vrijwel iedere gelegenheid. Enig (pietluttig) detail wat mij ging storen was het rood gekleurde driehoekje om de lumepip (genant maar goed ieder zn ding).

2 likes

De zwarte vind ik ook de mooiste met die warme tinten. En inderdaad, de stalen band is een must :blush:

Ik heb de mijne al 3,5 jaar en het blijft veruit mijn meest gedragen horloge. Top ding! Ik heb er destijds mijn zwarte 65 voor laten gaan, dus ik ken het dilemma :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb ‘m zelfs nu om!

8 likes

Woow Jasper, als ik dat soort foto’s zie (vooral van de blauwe variant) dan denk ik dat het licht bij de AD het horloge ook niet echt recht doet.

@illewoare, wat is jouw gevoel qua verschillen tussen de twee (65 vs BB)?

2 likes

Geen enkel horloge is mooi onder spots, je hebt buitenlicht nodig. Of een TL is zelfs al beter :blush:

De 65 heeft meer charme en 60’s vibes, verder zijn ze niet te vergelijken. No date 70 uur PR, de sluiting is mooier, de bezel is degelijker (soms wat stroef wel), de kroon voelt solide. Er zit meer relief in de wijzerplaat ook… je hebt een heel mooie bevel aan de kast die speelt met het licht bij de 58 en ik vind dat de endlinks ook mooier. De 58 kost ook het dubbele natuurlijk.

Ik heb er vroeger eens een hands on over geschreven met wat foto’s, misschien heb je er wat aan!

1 like

Super thnx, herken mij welcin de mindere punten van de Oris

Vandaag enorm fijn te woord gestaan bij Eugene van Baal. Veel gepast en mijn hart sloeg wat harder bij de Tag. Nog niet de trekker over gehaald puur en alleen voor de restwaarde. Ik flipper nogaleens.

15 likes

Die laatste GS komt ook mooi uit op de foto! Cool!

1 like

Erg mooie zalmkleur en nieuwste spring drive technologie :ok_hand:t2:

Vandaag een bliksembezoek, aan het einde van de middag.
Wat bekeken waaronder en Presage en een Prospex. Maar de klap op de vuurpijl was toch zeker deze Baume & Mercier

Prachtig horloge! Mooi afgewerkt, praktisch niets op aan te merken. Enige dat mij opviel zijn de twee bevestigingspunten zichtbaar in de doorzichtige wijzerplaat even na de 2 en 8 uur.

Eerder had ik een Baumatic op het oog, maar die is echt wel van zijn plek verdrongen door deze

4 likes

Die Carrera staat je goed hoor! Wat moet dat kosten dan, met een beetje korting?

De blauwe. Als je niks anders hebt, zou ik heel misschien de zwarte zeggen.

Maar toch. Kwatongen zullen beweren dat je dat blauwe wel snel beu geraakt. Mijn mening is eerder dat je bij de zwarte die rosegouden accenten wel beu geraakt. De blauwe is clean en gaat van fel blauw naar donkergrijs al naargelang het licht.

Maar goed, wij van wc-eend raden wc-eend aan: ik heb de blauwe.

1 like

Ik niet alleszins :wink:
Het geeft wat kleur aan een anderzijds eernvoudig matzwart stuk, de gouden accenten maken het horloge!

1 like