Wat heb jij gepast?

Top combi. Zo kunnen jullie wel samen op stap, zou ik zeggen :star_struck:

1 like

Now, that’s impressive ! :+1:

1 like

Pfoeh, die Tudor is blubberdik!

Wat is de diameter van dat model?
Staat mooi

39mm en maar iets van een 12mm dik. Vandaar, draagt super!

1 like

Ooit…

18 likes

27 likes

Laatste vrijdag :sunglasses:

7 likes

In the mall of Netherlands

Even vluchtig want was alleen met de kids. En die wilde naar de Lego store :grin::grin:

4 likes

Die linker is wel een hele foute ‘homage’…

Wilde een keer Ball passen, maar vond hem zwaar, datumpukkel is een minpunt voor mij… en de band te flashy… al met al… ga ik hem niet nog een keer passen :slight_smile:

Ik doe vandaag een rondje Amsterdam om een aantal horloges in het echt te zien en vast te houden. Eerste halte: Ace en Dik bij het Museumplein.

Nomos: de 36mm club is een mooi maatje, en de automaat is net wat dikker dan de handwinder die ik eerder had. Ik vond het wel een mooi geheel. De vierkante is prachtig maar net niet mijn smaak.

Zenith: de defy is echt een mooie maat en lekker licht. De skeleton versie doet het niet voor mij maar met een andere plaat spreekt me dit zeer aan denk ik (hadden ze niet liggen). De El Primero verraste me positief: netter dan ik dacht, minder groot en ook minder aanwezig. Dat zwarte maakt em ook wat minder schreeuwerig.

Omega: de Aqua terra deed het nooit voor me op plaatjes, terwijl het op papier wel echt iets is wat op mijn verlanglijst zou kunnen. Tis de datum in combinatie met de indices (en de stalen band heeft polish in het midden).


De huidige generatie seamaster professional zit goed (mijn ex uit 2014 had geen fijn afstelling en dat was het net niet voor mij). En nog nooit eerder een speedy omgehad dus dat ook even proberen uiteraard! Mooi horloge maar niet voor mij.

Tudor: allemaal mooi maar allemaal net niet voor mij. Dat Pelagos blauw is wel :star_struck::star_struck:.

En nog een verdwaalde breitling:

Next up: PC Hooftstraat.

30 likes

Lekker dagje zo hoor! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Volgende halte: PC Hooftstraat

Eerst de Gassan pre-owned (shoutout naar Dimitri die me heel vriendelijk heeft geholpen). Een paar Rolexen die ik moest passen omdat ik die nog niet eerder in de pols had gehad. De Daytona is net als de speedy niet mijn ding. De air king heeft in het echt ook heel veel cijfers :sweat_smile::sweat_smile:. De gouden sub is net buiten budget de komende 23 jaar en de GMT is wel heel druk met kleuren en wijzers en band en bezel.

Daarna naar Tourbouillon omdat ik had gelezen dat ze daar Glashutte original verkopen. Blijkt een winkel voor de betere Swatch merken te zijn. Mega mooie dingen!
Beide maten SeaQ gepast, beide mooi maar net niet helemaal - de grote is te fors maar de kleiner mist de panorama datum en oogt weer iets te petieterig. En de band heeft polished center links.
De GO GMT (ik weet niet meer precies welk model dit is) is ook tof maar echt heel fors (op de pols en in prijs).
En nog even de omega planet ocean in 39mm gepast - mooie maat! Prima duikhorloge voor elke dag! Echt positief verrast.

Laatste winkel in de PC die ik bezocht, en die niet mocht ontbreken, is Cartier. Ik wilde graag de tank passen en dat gaf wel wat inzicht - de medium is te klein (mijn pols is bescheiden maar ik ben 2 meter dus het moet een slagje groter) en de large is in mijn ogen te groot voor dit model. De santos is dan beter: de grote versie (die wel een datum heeft) is goed in proportie voor mij, netjes en net wat stoerder door het staal, de medium (zonder datum) mij te klein. Ook echt een leuk horloge dat ik gepast heb omdat het the opviel in de vitrine is de drive de Cartier. Echt een toffe en lekke platte handopwinder, maar in mijn ogen (of voor mijn leven) iets te dressy als dagelijks horloge.

En nu: lunch. Daarna nog op de lijst: Oris, Grand Seiko en Gassan of schaap (of beide).

22 likes

En de Seiko / GS winkel op de Heiligeweg. De snowflake is inderdaad heerlijk licht, de Quartz gmt zonder explorer bezel is net wat speelser dan mijn eigen blauwe GS en 37mm is te klein voor mijn pols, in ieder geval als het een GS is. De duiker is tof (de dikte en het gewicht vielen me mee) maar de sluiting van de band is lelijk door de micro adjust.

16 likes

En Oris! Ik was zo onder de indruk van da Aquis dat ik vergeten ben foto’s ervan te maken, terwijl ik daar eigenlijk voor ging. Ik had verwacht dat 43mm te groot zou zijn maar dat is precies goed voor mijn pols. Verder nog gepast:

De blauwe big crown met manufactuur uurwerk is heel, heel tof, alleen op leer beschikbaar. Maar echt tof.

14 likes

Roos op de wijzerplaat :joy:

1 like

Lekker dagje zo!! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ga je nog een aankoop doen na het passen van al die horloges?

2 likes

Nee ik heb besloten met de hobby te stoppen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Jawel maar later dit jaar denk ik. Nu nog aan het oriënteren en daarom ook zoveel verschillende dingen gepast

3 likes

Ik was destijds opzoek naar de IWC Aquatimer Jacques Cousteau, maar die was al compleet uitverkocht en werd ook niet meer uitgebracht.
Wel hadden ze bij IWC boutique in A’dam deze Aquatimer liggen wat mij toch even aan het twijfelen bracht.
Toch de zoektocht vervolgt om uiteindelijk de Jacques Cousteau te kunnen bemachtigen, en met succes.


Overigens bijna nooit een witte trui aan, maar de combo maakte het voor mij extra geslaagd (op dat moment).

(Even nog de uiteindelijke winnaar, omdat ik er zo verschrikkelijk blij mee ben)

En inderdaad expres de witte trui weer aangetrokken bij het passen van de blauwe :wink:

15 likes