Wat heb jij gepast?

Ik ben laatst langs dezelfde zaken gefietst en moet zeggen dat ik de SeaQ mooi vond maar wat underwhelmed was door wat gekke keuzes. Zulke kleine cijfers op de bezel en dan zulke grote uurmarkeringen bijvoorbeeld.

Oris vond ik eerlijk gezegd echt een beetje een tegenvaller. De aquis en diver65 dan.

Aquis is mooi maar vond hem soms wat goedkoop aanvoelen hier en daar. Vergelijk hem dan ook wel met de bouwkwaliteit van de BB58 die ook wel heel goed in elkaar zit. Maar goed, zit ook wel wat verschil in prijs in

Diver65 snap ik het idee met dat het een beetje vintage gevoel moet geven maar ze hebben dat wel erg letterlijk genomen haha. De band voelt voor mn gevoel net zo dun en breekbaar als een vintage rivet band :sweat_smile:.

@Thijs82 ik moet ook nog is langs om die zenith defy en chronomaster sport te passen. Misschien zo maar even langsgaan :+1:

1 like

Zeker doen, vriendelijke mensen! En zou zeker ook eens een nomos passen als je er toch bent :+1:

Klopt! Vorige keer lange tijd gebabbeld over van alles en nog wat. Van nomos had ik de club campos samenwerking die ace had gedaan met ze gepast. Echt waarde voor je geld

1 like

Bij Van Gurp in Breda, de ML Aikon. Ze hadden de quartz in 42mm, en de automaat in 39mm. Ik had graag de 42mm automaat gepast, maar die was er helaas niet.

De quartz viel me zeker niet tegen, ondanks de simpelere wijzerplaat. Hij is ook een stuk dunner, en da’s altijd meegenomen. De AR in het saffier is gelukkig stukken beter dan bij de Tissot PRX, dus stukken beter afleesbaar.
De linkse van de 3 horloges is mijn GS black beast.

En hij had de nieuwe Klokers binnen. Niet gepast, maar wel ff plaatje gemaakt. Beetje te bijzonder voor mij, nuff said.
Voor de volledigheid: op de foto kijk je naar de wijzerplaat :stuck_out_tongue:

3 likes

Kostte wat moeite, maar hij past.

7 likes

Het blijft een mal ding


Zojuist gepast. Twijfel slaat toe. Mooi, zeker :heart_eyes: Zal ik toeslaan?

5 likes

Als je het moet vragen….dan waarschijnlijk net niet voldoende klik?

Ik vind de subdials wat dicht naar het midden staan. En wat doet die datum halverwege om 02:04?

1 like

Mooi horloge, naar mijn smaak een tikje te groot voor jouw pols.
Maar inderdaad wat staat die datum raar? 's Nachts gepast?

1 like

Waren die niet gestopt / failliet?! De oude serie heb ik ook nog wel eens overwogen… ook daar overigens.

Helemaal niet wachten man, gaan !!

1 like


Prx 40mm van een maat, vond hem persoonlijk te groot op mijn 17,5 pols…
Ben benieuwd wat ik van de 35 mm vind.
Binnenkort maar even gaan passen!

6 likes

Ik vind dat je 'm wel kunt hebben, hoor. Zeker geen overhang en op een wristshot toont ie sowieso nog 10 - 20% groter. Dus in het echt moet dit er gewoon prima uitgezien hebben. Maar goed, jouw beslissing, natuurlijk. 35mm past eigenlijk ook wel beter bij de vintage/retro vibes van dit model. Die dingen waren gewoon helemaal niet zo groot, toen.

Helemaal mee eens, maar vind hem net iets te groot ogen en dat komt denk ik ook door de kastvorm…

Precies dit, vind die maat beter passen bij het design uit de jaren 70.
Alleen is daar die vraag van of ik hem dan weer niet te klein ga vinden. We gaan het zien!

1 like

Horloge.nl heeft in Breda een filiaal. Daar vanmiddag een blauwe Tissot Gentleman gepast, en 2 ML Aikon in 42mm (blauw en groen).

Wat vond ik ervan:
. de Gentleman wat netter, en de Aikon sportiever
. blauw van de Gentleman vrij donker, op het zwarte af
. hoewel de Aikon ruim 2x duurder is, voelde de band erg goedkoop aan in vergelijking met de Gentleman
. ontspiegeling ontloopt elkaar niet veel, misschien de Aikon wat beter
. Tissot heeft lichte sunburst

Ik heb gevraagd voor een PRX chrono in blauw. Als die binnen is krijg ik een belletje. Dan die eens passen.

8 likes

Vind de Gentleman een leuk model van Tissot. Maar op de een of andere manier toont op de foto’s hier de ML als ‘wat meer horloge’. Had jij dat idee ook?

1 like

Ik zie hier wel 2 winnaars… glashutte panorama date, en de santos medium. Super gaaf! :sunglasses::beers:

De Speedy even gepast voor de maat. Ik heb de Reduced al maar de Professional zit ook helemaal niet verkeerd.

19 likes

Staat top inderdaad. Gaaf horloge. Lug to lug is 47.5 geloof ik. Niet bijzonder groot voor een 42mm horloge.

1 like

En ook verrassend plat. Valt zeker niet tegen. :ok_hand: Even gepast voor de potentiële ST3. :shushing_face: :joy:

1 like