Wat heb jij gepast?

Je kunt maar beter goed voorbereid zijn.:sunglasses:

1 like

Nee, zeker niet. De ML is wel stoerder.
En hoewel de ML een iets betere AR heeft, vond ik daarvan het nadeel dat de gepolijste blokjes op de bezel enorm shinen als er licht op valt. Wat weer afleidt van de wijzers.

Als de Gentleman nu ook nog eens quick release’s had gehad, was hij zonder meer de winnaar voor mij. Kwaliteit band, chiquer veel gunstiger geprijsd.
Ik laat dan voor het gemak het uurwerk even buiten beschouwing, omdat ik geen idee heb hoe die van de Aikon zich verhoudt tot de Powermatic van de Gentleman. Wellicht dat een techneut daar een goede onderbouwing van heeft?

1 like

Tsja…

9 likes

Die Oris is echt wel knap!

2 likes

Inderdaad, al was ik meer verrast over de Bell & Ross.

Wat ander licht:

Voor de rosegouden Tissot voel ik me toch nog te jong. :sweat_smile:

De Oris, beetje mixed feelings. Licht, technisch erg leuk, uitstraling. #Kweetutniet.

8 likes

De wijzerplaat van de Oris doet me denken aan de octo van Bvlgari. En inderdaad in ander licht ziet die B&R er zeker ook niet slecht uit :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Vind die Oris een beetje meh… zo jammer, had er zelf ook veel van gehoopt / verwacht. Bell en Ross is leuk.

1 like

Leuk ding, wel! Is het raar als ik het een “Chopard Alpine Eagle - light” noem? :thinking:

1 like

Ja, klopt, ik had best hoger verwachtingen, maar het is het, voor mij althans, nét allemaal niet.

Die “vliegtuig gordel sluiting”, hartstikke leuk gevonden en gedaan. 5 dagen gang reserve, knap. Zwarte lume, los van het feit dat het niet heel erg sterk is, wel leuk.

Formaat en gewicht is top.

Verder wat je zegt, meh. Dat geldt voor de blauwe en de roze overigens ook, want die heb ik er ook naast gehad.

1 like

Eh, ik moest even zoeken, maar, nee, niet raar denk ik.:sweat_smile:

1 like

Voor mij by far de B&R, was zeer verbaasd ook een tijdje terug over dit horloge en spookt nog steeds door mijn hoofd :grimacing::thinking:

9 likes

Mooi horloge maar vond hem best tegenvallen. Helemaal als je het vergelijkt met de competitie als de Daytona of Speedmaster.

De band en sluiting voelde vrij cheap en flimsy, helemaal als je hem vergelijkt met de bovengenoemde twee. Wel erg jammer, de Zenith Chronomaster Sport en Original zijn mooi maar hebben beiden voor mij echt aanzienlijke minpunten vergeleken met andere merken

10 likes

Op zoek naar een chronograaf met witte dial op de Ponte Vecchio in Firenze na een lang gesprek een aangemoegde intro gehad met Glashütte. Ik ben hé-le-maal verkocht. In het echt veel mooier dan op foto’s.

20220616_150402|375x500

17 likes

Gaaf, hè? Ik vond het ook een leuk ding, alleen leek het wel een tonnetje :grimacing:

Bedoel je de dikte van de kast?

1 like

Ja; ik heb met sommige dikkere horloges geen moeite maar bij deze zit de dikte vooral in de kast en dat maakt het wat “lomper” voor mij :man_shrugging:

Ik begrijp wat je bedoelt, het viel me zelf overigens niet tegen in de zin dat ik het in verhouding vond. Maarja, net daarvoor een Hamilton chrono gepast. Mooie groen/witte dial configuratie maar laten liggen omdat het te dik was. En daarna deze dikkerd goed bevonden. Terwihl het begon met zoeken naar een chrono met witte dial. Het gaat hier dus weer eens van links naar rechts🤣

Vandaag in Verona bij een juwelier binnen geweest (Gioielleria Benetti Rivenditore aan de Piazza delle Erbe) en eens een Tudor omgeslingerd. In de etalage vond ik ze wat saai en kleurloos, zeker in vergelijking met mijn SMP300, maar toen ik ze omhad…

Die zilveren Black Bay in 39mm jeukt nu wel behoorlijk! De standaard Nato band staan hem ook goed en zit lekker. De blauwe haalt het niet bij de blauwe SMP300, als ik eerlijk ben.

En keurig geholpen, overigens :ok_hand:

Sorry, ik ben echt een pannenkoek met horloge foto’s…

Ook nog aan de andere kant de Swatch winkel in geweest om in ieder geval de MoonSwatch eens in het echt te bekijken: grappig ding, maar ook hier uitverkocht.

11 likes

Eigenlijk niet op zoek naar een dress watch, maar vind het toch wel een toevoeging

4 likes

Een berg Tissot’s.
Voor het praatje bij het plaatje zie hier.

15 likes