Wat heb jij gepast?

Ik kan het wel waarderen als iemand er moeite voor doet om zijn keuzes te beperken. En leuk dat je het uitgebreid hebt gedeeld.

Vwb deze 2 horloges kan ik je echter geen ervaringen meegeven of van extra plussen of minnen voorzien. Afgaand op de foto’s vallen ze niet echt binnen de horloges waar ik voor val.

Zelf heb ik 2 aankooptactieken. Ofwel een snelle impuls-aankoop, ofwel diepgaand onderzoek. En de laatste optie leidt er nogal eens toe dat het een no-go wordt, zoals recent met de Tissot PRX chrono.
En impulsaankopen pakken soms goed uit en blijven wat langer. En zo niet, flipperen maar.

Vandaag bij van Willegen in Den Haag de Breitling SuperOcean 42 mm gepast (4600 euro) is ook in zwart verkrijgbaar.

14 likes

Mooi zeg! Wel wat druk maar wel lekker sportief daar houd ik wel van!

1 like

De nieuwe Defy van @WatchWalker om gehad, wat een top ding! Staat meteen hoog op het verlanglijstje :sunglasses:

17 likes

Ik weet een zwarte voor een scherpe prijs te koop :innocent:

Nou, je hebt er in ieder geval goed over nagedacht. :slightly_smiling_face: Had even 'n eigen topicje hiervoor gemaakt, joh! Maar goed, een horloge koop ik toch vooral op basis van emotie. Ja, je kijkt naar de specs en soms is er een heel goede praktische reden om een horloge niet te kopen en da’s prima. Maar voor de rest is het toch vooral gevoel.

Ik heb met beide horloges geen ervaring, dus wat dat betreft kan ik er weinig over zeggen. Je hebt ze allebei, zo te zien, al gepast. Dat is voor mij vaak een moment dat ik het eigenlijk al weet. Maar goed, kennelijk is dit bij jou nog niet het geval. Ja, dan ga ik je toch adviseren wat ik zou doen en dan puur op basis van gevoel. :grin:

Ondanks mijn Italiaanse roots, ben ik nooit een groot fan geweest van het merk Panerai. Ik vind de meeste modellen gewoon niet heel mooi, of in ieder geval vind ik dat er mooiere alternatieven zijn, voor hetzelfde geld of zelfs minder. Maar toch nog 'ns even gekeken en deze spreekt me dan wel weer aan, voor de zomer.

Toch vind ik de Blancpain mooier. Deze vind ik wel fraai. Maar is wel titanium en dat moet je natuurlijk wel willen.

Nou ja en de Blancpain is, vind ik, wat breder inzetbaar en eleganter. Dus die ga je, denk ik, langer leuk blijven vinden. Succes met kiezen!

3 likes

Vandaag een dagje Den Haag. Tussenstop bij S&C. Alles waar ik mijn zinnen op gezet heb ligt niet in de winkel. Dus geen BB Pro, geen BB root beer, geen Longines Spirit zulu time met groene bezel en geen JLC Polaris met groene dial. Jammer 🥲
Kan wel dus rustig doorsparen. Slechts 3 horloges gepast, slechts met een een klik, deze


Maar die lijkt teveel op de Master van Longines die ik onlangs heb gekocht

2 likes

Vandaag de Tissot PRX automaat om pols gehad. Men ging me een goeie prijs maken … Na korting werd me een prijs van €750 aangeboden (in Turkije). Waarschijnlijk wat beïnvloed door de inflatie, maar de verkoper geloofde niet dat de EU catalogusprijs maar €695 is.

Nuja , los van de prijs, 3 bemerkingen bij het passen:

  1. Ik had hoge verwachtingen door de vele positieve reviews en ook fans op dit forum. Nu vond ik hem niet fantastisch, of iets waar je blijft naar kijken.
  2. Voor een 18cm pols vind ik hem net een tikkeltje te klein.

Bovenstaande puntjes gaven me twijfel om hem op de toekomstige lijst te laten staan. Nr 3 werd de doodsteek.

  1. Mijn vrouw ziet hem niet graag.

Ooit zou ik nog een Zenith EP willen, maar nu begin ik te vrezen dat die 38mm chrono hopeloos klein gaat ogen op mijn pols.

Special price for you my friend!

Vandaag 2e dag Den Haag en van Willigen bezocht. Daar de gloednieuwe Longines Ultra Chon gepast. Toevalligerwijs heeft mijn zoon op dezelfde dag, zonder dat we het van elkaar wisten, deze specifieke Longines ook gepast.
Mijn zoon


En ik

43mm eigenlijk een maatje te groot voor ons, maar wel een heerlijk horloge. Hele fijne look & feel.
Vannacht een nachtje over slapen dan maar :sleeping:

5 likes

Wilde eigenlijk even de nieuwe duikers van Seiko passen en voor het eerst een SPB143 proberen. Super onder de indruk van alles.

-GMT is echt op elk vlak een stap op van de skx
-SPB143 is wel wat blokkeriger dan ik had verwacht maar kwalitatief super. Wel glimmender dan ik dacht
-SPB313 is voor mij wel de verrassing. Perfect maatje, comfortabele band en heel sleek.

10 likes

De nieuwe Airking 126900… zeer positief over!

2 likes

Die witte (313?) is gaaf! :+1:

1 like

Referwntie heb ik ook even opgezocht haha. Inderdaad erg gaaf, draagt ook perfect

1 like

De stalen Bayhyscaphe is wel echt classy hoor! Meest mooie sunburst plaat ever!
Icm de witgouden hourmarkers en wijzers… :yum:
Prachtig horloge!

2 likes

en die lume…:drooling_face::drooling_face:

9 likes

Dat is best indrukwekkend ja ! :heart:

1 like

Tijdje terug al weer, maar deze Zenith komt toch telkens weer in m’n fotogalerij naar boven.

5 likes

Helaas mn laatste nier nog nodig :cry:

11 likes

Waar heb je die gepast dan?