Gewoon alles op rood!
De dood of de gladiolen
Vandaag even langs om een Tank large te passen. Heb regelmatig vintage Tank Must modellen vast en vind ze altijd te klein dus moest toch even voor het beeld weten hoe de large staat.
Erg goed en ik weet in ieder geval dat m’n volgende horloge een Tank Must in large zal gaan worden.
Verder nog (voor het eerst) de Santos is goed bekeken. Niet de configuraties die ik mooi vind maar ging mij meer om het model zelf. En ben erachter gekomen dat de Santos niks voor mij is.
Dan ook even die BB36 met grijze plaat gepast, heb die ooit op een aftermarket Jubilee gezien en dat was wel heel tof. Had hem als te klein verwacht maar viel reuze mee. Vind alleen de BB kroon niet bij de 36mm maat passen, vind dan een kleinere kroon a la Datejust mooier erbij. Wel positief verrast.
Maten op papier zeggen niet alles. Passen is altijd een goed idee, idd. En niemand wil meer iets van 45mm, anno nu, toch?
Niet dat ik 36 nietnmooi vind hoor, draag met veel liefde 36mm horloges. Maar ben zo Tudor gewend in 39 dat ik het misschien te klein dacht te ogen. Maar staat erg goed!
Die rode KS! Coole band, ook!
Ja die band is echt een van de betere van Seiko.
Kast of is ook ok. Maar voor mij is de 37mm zonder mouw toch wat ielig én het rood is niet een beetje subtiel rood, zoals bij Oris of GS, maar gewoon, eh, ROOD. Beetje too much voor mij.
Da’s inderdaad érg rood. Dan vind ik de wijnrode Oris Aquis stukken mooier.
Ik ben sowieso een beetje afgeknapt op heftige sunburst.
Je hebt erg dunne polsen schat ik? Ik vind eerlijk gezegd alleen de kleine JLC mooi vallen.
Ik heb ook mini polsjes. Wij hebben minder te kiezen. Wel handig met vintage.
Ja, GS-sen en de Oris veranderen nog naar een understated donkerbruinachtig iets, maar deze doet dat dus niet. Rood is rood ongeacht het licht en die sunburst is inderdaad ook over-the-top.
Die Oris zou ik zeker zien zitten.
Dank je wel voor je eerlijke reactie. Ik heb idd mini polsjes
Had er een serieus oogje op, wil al lang een aquis, al 4 of 5 gepast, maar t is ‘m steeds net niet.
Ook deze: op papier de juiste, op foto’s prachtig maar in t echt: geen klik, te veel glim
De vrienden van van Bruggen op de Ganzenmarkt in Utrecht hebben altijd wat moois liggen - hier wordt ik wel heel blij van.
Ik herken de strubbelingen. Ik wil zo graag een Panerai, maar 41mm is voor mij al een hockeypuk.
40mm, kan net
41mm, kan net niet
Maar ik wil…

. Laat me raden die Panerai is l2l 50 mm? Jij gaat dus van kan net naar net niet naar eigenlijk te groot?
Ieder t zijne :-). En eigenlijk zou t ook niet uit moeten maken. Je koopt je horloge voor jezelf.
Dan sla ik mezelf steeds voor de kop, letterlijk
ik vind die 41 omega wel kunnen hoor. het is vooral een kwestie van smaak maar als de lugs niet over je pols vallen vind ik het kunnen!
Ik heb ooit de Reverso Tryptique omgehad…