Wat heb jij vandaag gezien?

Op Schiphol 2 maal een DJ, een Seiko presage met open heart en een MoonSwatch.

1 like

Dat vind ik stiekem wel prettig. Collega’s weten van m’n hobby maar hebben geen idee waar ze naar kijken. Prima. Als ik er maar plezier aan beleef.

Ik zie vooral smartwatches en kwarts uurwerk jes. Of kale polsen. Dat ook. Enfin, verwacht van mijn kant geen spannende bijdragen.

1 like

Vandaag in een overleg een collega (die ik niet eerder heb gezien) met een superOcean. Toevallig op de dag dat ik mijn superOcean ook draag.

1 like

Vandaag bij een andere collega een Seiko SQ.
Verrassend! Ik zal hem ooit eens naar het verhaal erachter vragen.

1 like

Zojuist op de Haagse Markt een mede-viseter met een Omega Seamaster :ok_hand:

En op dit moment naast mij in de tram een goudkleurige Casio met zowel analoog als een lcd scherm onderin.

1 like

Op het afscheid van Burgemeester Aboutaleb een TH Monaco gespot.

1 like

Zoals ik al in een eerder bericht meldde, ben ik ook zeer opmerkzaam op wat er zoal om mij heen gedragen wordt om de pols. En dan niet zo zeer familie en vrienden want daar wordt mijn passie over horloges niet echt begrepen. Maar meer op straat, tijdens mijn werk of andere plekken waar ik zoal kom.

Al een aantal keer deze zomer moest onze dochter op een andere lokatie als gebruikelijk haar zwemles volgen. Toevallig kwam zij daar een aantal keer bij dezelfde kinderen in het zwemgroepje. Logischerwijs zit je dan ook met dezelfde ouders in de “wachtruimte”. Het zicht op het zwembad is slecht te noemen op de lokaties dus ga je al snel naar andere dingen kijken, oa topics lezen op HF, marktplaats/ebay afstruinen en mensen kijken. Het viel mij vanaf de eerste keer al op dat één van de vaders een leuke tank om zijn pols had, ik kon alleen maar niet spotten wat het is. Vandaag na afloop van de zwemles toch maar eens gevraagd en hem een compliment gegeven naar zijn horloge.

Het horloge bleek een Raymond Weil 4881-ST-00209 Tango Black Chronograph. Leuk verhaal en waarom hij ook best trots was op dit horloge omdat hij het kocht van zijn eerste loon.

En uiteraard even een plaatje van internet voor jullie opgezocht.

2 likes

Goedenavond mede liefhebbers,

Ik zie dat de laatste post van mij is dus maar even wat in leven houden hier, ik vind het een leuk topic (idee).

Wij werken vanuit twee locaties als contracter (zoals ze dat noemen) en hebben één standplaats waar alle collega’s aan het eind van de dag terugkomen. Toen ik vandaag terug kwam waren er nog een paar collega’s en één van hen had zich pas een nieuw horloge gekocht, uiteraard viel mij zijn horloge direct op.

Mooi horloge! Een Tissot gentleman powermatic 80 open heart.

4 likes

Vandaag heb ik de collega gevraagd naar de SQ.
Dit blijkt een erfenis van zijn vader te zijn.
Mooi om zo het verhaal achter een horloge mee te krijgen en dus ook van de reden van dragen.
De collega was zichtbaar aangenaam verrast en vertelde dan ook met trots.

2 likes

Gisteren een reünie van de basisschool en daar een oud klasgenoot met een goud-stalen Submariner, zogezegd een cadeau van een voormalig opdrachtgever.

2 likes

Een patatbakker/-verkoper met een Submariner om.

In de tram een jongeman met een Seiko Prospex.

1 like

Vandaag een Sky-Dweller, staal-goud, jubilee en een zwarte plaat :ok_hand:

Leuk gesprek over gevoerd.

1 like