Wat heb jij vandaag gezien?

Als horlogeliefhebber betrap ik mijzelf er vaak op dat ik bezig ben met het bekijken van horloges van mensen die ik tegenkom en dat zijn niet per se (of misschien zelf, vooral geen) bekenden van mij.

Ik spreek zo nu en dan, afhankelijk van de setting en omstandigheden, mensen ook aan en geef ze een compliment over hun horloge.

Nu wij hier toch liefhebbers onder elkaar zijn en ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat er ‘meer zoals ik zijn’, kreeg ik net het idee om dit topic te starten.
Het idee is om, in woord, te beschrijven en/of benoemen wat jij vandaag (ruim genomen; waarom niet een andere recente dag, voorafgaand aan jouw bezoek aan HF of voorafgaand aan tijd om moeite en energie te steken in een bijdrage aan dit topic) live en in de wijde wereld hebt gezien aan de pols van anderen.
Om nu in het geniep en/of mogelijk ongewenst foto’s ervan te maken en hier te plaatsen, vind ik persoonlijk wat te ver gaan (tenzij dit met toestemming van de drager is), maar met foto’s van het www ter verduidelijking of toelichting lijkt mij op zich niets mis.
Kortom, voel je vrij om een eigen invulling aan jouw bijdrage te geven, al dan niet met een verhaal, beleving of herinnering aan dat of zo’n horloge(merk).

Zoals een goed TS betaamt, zal ik uiteraard aftrappen met een bijdrage.

Vanochtend reisde ik met de metro in Rotterdam en op enig moment stapten een jongeman en jongedame (lees: ergens eerste helft dertig), die duidelijk samen reisden, in.
De jongeman droeg een mooie Cartier Tank, ik denk maat XL.
Ik geloof graag dat dit geen spontane, impulsieve aankoop is geweest, maar toch een vorm van liefhebberij (of voor horloges in het algemeen, dan wel voor het merk) of anderszins een weloverwogen keuze.
Zelf ben ik niet lang geleden Cartier gaan passen om gevoel te krijgen bij de diverse maatstellingen en vond ik de Tank niet mooi op mijn pols staan. Bij deze jongeman stond deze goed!

In de middag wederom met de metro (ik moest immers ook weer terug) en meen daar een manspersoon van zeker een decenium eerder dan de hiervoor omschreven jongeman, met een Grand Seiko met lichte plaat en op een leren band, met GS gesp te hebben gezien.
Altijd mooi, Grand Seiko. Kan ik wel waarderen.

Waar ik dan zelf niets mee heb, zijn smartwatches en kon dan ook in zeker mate (met dus leedvermaak) genieten van de tiener/jongvolwassene op de heenweg, met een smartwatch met een zwaar gehavend en dus volop gebarsten scherm/glas. Hiermee is mijn verhaal van vandaag wel compleet.

Nou, dit is dus een beetje het idee. Niets moet, je kunt ook gewoon weer door naar het volgende topic als jij het niets vindt.
Mij lijkt het wel leuk om een breder beeld te krijgen van wat er zoal wordt waargenomen.
Er wordt hier vaak gezegd dat het niemand (of de meeste mensen) buiten dit forum wat uitmaakt wat jij draagt, maar wij zijn wel van het forum! Dus laten we die interesse dan op zijn minst hier delen.
Is er geen draagvlak, zal dit topic vanzelf een stille dood sterven. Het zij dan zo.

Nu zou het natuurlijk kunnen dat iemand zichzelf herkent in een hier(onder) opgenomen uitleg. Wie weer wat daar dan weer uit voorkomt…

Morgen ga ik weer ‘gewoon’ op de fiets naar het werk, dus zal het wel meevallen met wat ik tegenkom, maar bij een volgende (noemenswaardige) waarneming zal ik het weer delen.

8 likes

Ik vrees dat dit een saai topic wordt.

Doorgaands op een goeie dag zie ik:

1 fluted 36mm DJ bij aankoop
1 speedmaster en 1 superocean bij sales

Sporadisch 1 Longines HQ bij Maintenance
Sporadisch 1 Breitling Avenger bij R&D

3 likes

Vandaag liet een collega zijn recent aangeschafte Panerai luminor (PAM 0111) zien.

2 likes

Helaas,

Hier alleen Range Rovers, Porsches, Mercedes cabrio, mini Works, Audi Q , BMW M, Bentley en de laatste tijd veel CV4.
Géén idee welke horloges gedragen worden.

2 likes

Weak watch game bij ons op kantoor, alleen de Audit manager heeft leuke dingen.
Explorer 36, DJ, SUB en sinds kort de Panda Daytona :heart_eyes:
Lady DJ bij Accounts Payable.
Hier en daar wat Seiko’s en een Sales Team had Orients gekregen als incentive.
2 Moonswatches…
Mijn manager heeft sinds kort de Orient Star Diver.
De rest van de watch game hangt aan mijn pols :wink:

5 likes

Ik vind het idee leuk en ik herken mijzelf er zeker in. Als liefhebber valt het mij toch wel op als iemand een horloge om heeft en ik ben meestal ook wel nieuwsgierig wat voor horloges het dan zijn. Als en net als @Dave76 durf ik er gerust naar te vragen als de setting er ook naar is, daar komen best leuke gesprekken van als liefhebbers onder elkaar.

Mijn vakantie is net begonnen dus de input en voorbeelden schieten nu even tekort maar zodra ik mij weer begeef op de werkvloer zal ik proberen mijn inbreng te leveren. Ik werk als koerier/pakketbezorger, ik zie dagelijks veel mensen en daarmee met enige regelmaat een horloge, ik hoop dat het wel goed zal komen! Ik let niet alleen op duurdere sigmenten, ik moedig elk horloge uit welk budget dan ook aan.

5 likes

Afgelopen week in Monaco geweest. Heb daar mijn ogen uitgekeken! Van gouden daytona’s tot een Tiffany nautilus, niks is daar te gek😅

2 likes

Op lijn E zat vandaag een cpt. Willard…
Heb je niet gezien.

2 likes

ben ik met de fiets naar en van het werk gegaan :wink:

1 like

Volgende week weer werk, dan pakken we idd het fietsje weer naar Rotterdam, heerlijk! Met de metro is het niet te doen naar west, ben ik echt lang bezig…

Op kantoor kwam vandaag een Hulk voorbij én een Pequignet + een King Seiko. Daarna in de trein naar Schiphol nog een moderne DJ en Sub gezien.

2 likes

Ik rijd zelf meerdere malen per week vanuit noord-oost naar zuid. Lekker tochtje van iets meer dan 11 kilometer. Heerlijk!

1 like

Dat zijn behoorlijke havikogen :wink:
Met de huidige temperaturen zijn de polsen vaak bloot en dus goed zichtbaar hè

Op mijn werk moet ik alles helaas downplayen, dus daar niets spannends.

Nu was ik laatst toch op een feestje, waar onverwacht het een en ander op de pols zat. De huyshouder rockte een Omega DeVille Co-Axial LE in goud en gaf mij een hele mooie opening voor conversatie. Topavond geworden.

Als het moment er is wil ik wel lekker kletsen, maar als iemand staat te flexen is de kans ook groot dat ik hem laat gaan.

3 likes

Hoop de oogjes ook goed te houden.

Bij mij op kantoor gebeurt weinig op horloge gebied. Veel smartwatches, een enkel plakmerk horloge naast veel Seiko’s en een bescheiden Tissot, een two tone Ebel, een tonneau Longines een prachtige master piece van Maurice Lacroix veel lege polsen. Ik geef het goede voorbeeld door veel af te wisselen, maar het valt bijna niemand op :confused:

6 likes

Deze vanmiddag bij iemand om de pols gezien

5 likes

Dan hebben de jongens en meisjes van sales niet best verkocht toch?

2 likes

Orient omdat wij ze importeren naar Europa, dus kost soort van niks dan. :smiley:

1 like

Eerder vandaag op Rotterdam CS wederom een Cartier Tank. Dit keer een man van boven middelbare leeftijd en een kleiner model Tank.

1 like