Ik heb dit horloge ooit eens gekocht omdat ik de looks wel leuk vond. Het is een kleine kast ongeveer 32mm met plexiglas glaasje. Verder voelt het niet heel hoogstaand aan. Het is een handopwinder. Ik vind het leuk om hem aan mijn zoontje te geven en zou het leuk vinden om er wat meer over te kunnen vertellen.
Ik hoop trouwens dat ik het in de goede categorie geplaatst heb
Ik zie vooral radium cijfers e.d. Dit kan erg gevaarlijk zijn bij inademen. Dit is zo geen kinderspeelgoed. Ik ben hier geen expert in. Op het forum is iemand met verstand hiervan.
Ik schat hem op stijl uit de jaren 30, 40 misschien 50.
Dat is goed om te weten bedankt voor de waarschuwing
Je hebt 100% gelijk. Absoluut niet voor kinderen dit horloge. Zit een flinke lading radiumverf in zo te zien. Goed dat je TS gewaarschuwd hebt.
Ik zou 'm nu gewoon dicht houden. Zorgen dat de radiumverf er niet uit kan. Ook zorgen dat het plexiglas in tact blijft.
Verder kun je 'm als volwassene gewoon dragen.
Het lijkt wel een Duits militair horloge gezien het nummer en de letters D en H op het achterdeksel.
Deutsches Heer? Duitse Leger?
Uurwerkje is denk ik een Cupillard 233.
Ziet er wel zo uit in ieder geval
Bedankt voor de input, nu is het al een stuk duidelijk wat ik in handen heb. Ik laat hem voorlopig lekker in de koffer zitten. Mijn zoontje krijgt gewoon een flik flak
Ik zou hem eerst even meten met een GM-teller, misschien is hij al eens voorzien van een nieuwere lume. Ik heb wel vaker dan ik 99,999% zeker weet dat het radium is, maar dan is het dat toch niet. Anderson trouwens ook wel eens.
Nouja daar is de teller weer goed voor.
Die heb ik niet in mn arsenaal helaas
Kan iemand wat maken van het beeldmerk op de achterzijde wijzerplaat? Met Mikrolisk kom ik er niet uit. BBB? BBF? BBE?
dit zag ik ook pas op de foto, dit is zowat het enige merk wat er te vinden valt in/op het horloge.