Wat hebben we nog meer uitgespookt.......?

Tsja, wat hebben we nog meer uitgespookt het laatste weekend ?

Mijn oog was gevallen op een enigszins klassiek, stijlvol horloge en was inmiddels zover gekomen tot een Broad Arrow, een Chrono 4 of een Sinn 903 maar dan liefst met het oude Lemania 1873 uurwerk, maar deze zijn nieuw niet meer te krijgen. Hans heeft een mooie maar of ie ervan af wil ? Een navitimer had ook nog wel gekund

Deze klok zou komen en niet meer weggaan, dus de keus moest de goede worden aangezien dit horloge het erfstuk van een geliefd overleden familielid zou worden. Zodoende erg apart, dus en voor ons eigenlijk een trieste afsluiting van een geweldig hoofdstuk. (Geld is geen erfstuk) Ik hoop dat jullie het snappen…zoniet doesn’t matter…
Mijn vrouw had gelukkig dezelfde mening, inmiddels ook besmet met het horlogevirus.

De broad arrow en chrono 4 zijn toch wel prijzig en wellicht een erg hoge instap om te beginnen bij omega. En een Speedmaster Professional en Seamaster professional stonden/staan ook nog op mijn wish-list.

Dus wat is het geworden:
Voor mij was het de Omega Speedmaster Professional of de Broad Arrow, maar het is de Professional geworden en daar zit ook (in de basis) een Lemania 1873 in.

Mijn vrouw had een aantal keuzes: een ladies speedmaster maar dat was teveel bling-bling. Bleef een reduced, een day-date en een date over.
De Reduced vond ze niet zo, de zwarte day-date had een gepolijste ring moeten hebben ipv zwart, daarbij is de wijzerplaat nogal druk. Verder lijkt het me moeilijk voor haar om het horloge in te stellen als ie een stopgevallen is. Dus is het een Zwarte Speedmaster Date geworden.
Die vind ik ook mooi om te dragen, alleen is het op maat maken van de band niet zo heel makkelijk.

De meeste horloges zijn in het echt mooier als op een foto en dat geld zeker voor de Omega’s. Beide (of eigenlijk alle 3) zijn meer als geweldig.
De “gewone” Seamaster schijnt bij Omega uit de collectie te gaan.

Het moge duidelijk zijn dat er voorlopig geen nieuwe postings “nieuwe aanwinst” van mij meer komen…

Mooie keus Lucien, jullie hebben er over nagedacht. Ik wens je warme herinneringen wanneer je dit horloge draagt.

Gerwin

Lijkt me leuk om bij de juwelier te zeggen; Weet u wat, doet u ze allebei maar!

Helaas vindt mijn vriendin horloges niet zo belangrijk en haat ze het als ik 's-avonds op internet aan het zoeken ben… Maar ja, ik zeg altijd maar dat ik beter naar horloges dan naar XXX sites kan kijken, dat is een stuk onschuldiger.

Jullie hebben echt een goede keus gemaakt Lucien.

Dat is een heel goede vangst geweest afgelopen weekend…

De Speedmaster Professional is een uitstekende keuze. Tijdloos, klassiek, en vooral ERRUG mooi. Je zult zien, dit horloge zul je met de jaren meer gaan waarderen. Bovendien zal dit horloge je altijd blijven herinneren aan een dierbaar iemand. Daarom alleen al…Nooit meer wegdoen, deze Speedmaster Prof.

Je vrouw heeft eveneens een goede smaak voor horloges. Lekker stoer.

Je hebt gelijk: Omega biedt nog steeds een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alhoewel ze de nieuwe co-axial techniek wel behoorlijk aan het uitmelken zijn. De meerprijs voor modellen met dit uurwerk is aanzienlijk. Maar ik moet toegeven, de nieuwe Planet Ocean is een beauty, en heeft ook enkele andere toegevoegde waardes boven de huidige SMP 300’s. (bv de opgelegde indices, metalen Omega logo, en 600m waterdichtheid)

Overigens lijkt het me heel sterk dat Omega de huidige SMP 300’s voorlopig zal uitfaseren. Er zitten modellen bij nog steeds absolute best-sellers zijn. Het zou erg dom van Omega zijn deze modellen nu uit het assortiment te halen.

vwb de Sinn 903 met Lemania uurwerk: Ja, ik heb hem nog :slight_smile: . En nee, ik doe hem niet weg :stuck_out_tongue:

groeten,
Hans Mennink

Hallo Lucien,

Een horloge is inderdaad een heel goede keuze als blijvende herrinering. En vooral omdat dit zulke fraaie tijdloze horloges zijn (vooral die Professional).

“Voorlopig geen nieuwe aanwinst” : dat heb ik vaker gehoord…:wink:

Twee prachtige aanwinsten, gefeliciteerd ermee. Geniet ervan, draag ze in goede gezondheid en met mooie herinneringen.

Ruud

Een bijzondere maar mooie manier om een geliefde te herdenken lijkt mij Lucien.

Goede keuze Lucien. Je houd op deze wijze een fijne blijvende herinnering!
Veel draagplezier!

Gr. Patrick

Sluit ik me helemaal bij aan.
Beide veel draagplezier met deze mooie klokken.

Groeten,
JohnSr

Jij hebt je weekend goed besteed! Veel plezier ermee jullie beiden.