Wat heeft Henrik nu weer gekocht?

Wat denk je nu weer bij onze zuiderburen te hebben aangeschaft Henrik?

Jeetje, heb ik nu geen privacy meer? :smiley: Die veiling is pas 3 uur geleden afgelopen…

Maar dat is toch duidelijk een prachtige chronograaf met Valjoux 7734 (hoop ik)…?

Ik was hem ook aan het volgen, maar op het tijdstip dat hij afliep was ik in overleg… Jammer, want ik zag er namelijk ook wel wat in. Nu maar hopen op een Valjoux 7734. De foto is gelukkig onduidelijk genoeg om veel mensen ervan te weerhouden om een bod te doen.

En die ene helemaal links, wat is dat voor iets? Een JLC?

Gaat iedereen nu ‘snipen’ op Henrik? :wink:

Het zijn:

Boîtier ONSA " Secen O Seven"
Boîtier RODANIA
Boîtier RASSART GILLY
Boîtier THALES Chronomètre

En boîtiers 'Dame":

Boîtier rectangulaire ANCRE
Très petit boîtier
Boîtier carré BUCHER Swiss
Boîtier rond-Ovale , Currilar Riême ( trop petit pour être lisible et verre griffé )

Gisteravond deze:

Ik kon er helaas zelf niet bij zijn dus heb ik van tevoren geboden maar het kwam gelukkig toch nog goed :smiley:

mag ik vragen hoe & waar je zo’n lots vind?
Ik heb ook al op ebay gezocht, maar ik vind bijna alleen nieuwe, of dure gebruikte horloges.
Nooit van die lots met oude mechanische horloges.
Welke zoektermen gebruikt u?

Mag ik je eerst vragen wat jij op ebay als maximum voor dit lot had geboden?

ow, dat vind ik een moeilijke vraag. Ik heb namelijk nog nooit oude horloges gekocht.
Echt moeilijk, maar ik zal een gokje doen.
Is 100 € een redelijk bod? Of is het belachelijk hoog of laag?

Henrik kennende is dat belachelijk hoog :D:D:D

Ruud

Als je 100 euro had geboden had je ze gehad. En nog geld overgehouden :smiley:

10 Seconden voor tijd had ik een bod van 85,85 Euro klaarstaan, totdat ik zag dat Henrik de hoogste bieder was. Ik was vooral geïnteresseerd in de Sicura’s, maar het overige duikspul was ook erg interessant. Maar ik heb geen zin om tegen medeforummers op te bieden. Het wordt echter steeds lastiger om te voorkomen dat er tegenelkaar opgeboden wordt.

Kan er mij iemand vertellen hoe je zo’n aanbiedingen vind?
Ik kom alleen maar nieuwe (namaak) spulle tegen.

@ Jürgen: erg netjes van je!
@ Garak: Seach and you will find… :smiley: of lees http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,57213,57213#msg-57213

@ Garak: Dit is natuurlijk het geheim van de smid. En van Henrik. Laat hem lekker zijn speurtochtjes doen op internet en geniet vanaf de zijlijn mee van zijn vondsten. En als je 'n beetje intensiever (of in ieder geval: anders) gaat snuffelen, kom je vanzelf ook wel interessante dingetjes tegen. :slight_smile:

Precies Paul. Ik geef ook nooit mijn zoekopdrachten door aan een ander. Voor je het weet zoekt iedereen hetzelfde. Na 8 jaar lang op Ebay (voorheen Ibazar) rond te hebben gesnuffeld, heb ik reeds enige ervaring met zoeken.

ok dan, ik zal gewoon nog harder zoeken :wink:

En bij binnenkomst blijkt het allemaal redelijk zo te zijn als ik gehoopt had. Alleen het ontbreken van 1 van de pushers van de Sicura Chrono is een tegenvaller. Het horloge loopt erg goed maar ik kan de chrono niet starten. Verder is hij in zeer redelijke staat.
De andere chrono is zoals hij is, zonder kroon, glaasje en wijzers met een Valjoux 7734 uurwerk dat er verder netjes uitziet.
En de overige “duikers” heb ik al voor het dubbele van de totale aanschafprijs aan Yaffle verkocht :wink:

Hartstikke leuk, Henrik! :slight_smile: