Ik vind het maar niets maar dat is natuurlijk persoonlijk …
De vraag is of zelfs “veel mensen”. Er iets mee hebben…
Laat de enkeling zich maar melden hier.
hcptdg Schreef:
De vraag is of zelfs “veel mensen”. Er iets mee
hebben…Laat de enkeling zich maar melden hier.
Veel merken komen of hebben een bronzen model en lees er toch best veel over … misschien hier niet zo zeer maar op buitenlandse sites wel degelijk
We wachten in spanning af…
doorgedrukt door marketing die iets zoekt of inderdaad een pull vanuit de markt? Heb er op WUS al paar topics over gezien. Blijft nichespul lijkt me.
Ik zie er in ieder geval niet is (td)
Ik vind het een leuke afwisseling. Een leuke gimmick die steeds weer een beetje anders uit ziet. En prima staat bij een bruine outfit.
Weer eens iets anders dan een kast van kunststof, staal, goud, keramiek, titanium of tantalum. Nu ik me zo bedenk, heb nog geen aluminium, carbon of houten horlogekast… ben ik nog iets vergeten?
nou gelukkig het blijft rustig
veel merken hebben bronzen modellen … panerai, anonimo, helson, magrette, zenton, ennebie fondale, vintage vdb (mooi merk)… er zal vast een markt voor zijn maar hier dus niet
Vintage VDB ziet er op Facebook inderdaad erg mooi en origineel uit, alleen lijken ze me (veel) te groot om te dragen.
Heb de Magrette Bronze vorige week even mogen proberen. Het karakter van het materiaal (en het verkleuren) spreekt me toch wel aan. Ik krijg er helaas toch wel iets te zeer een SteamPunk idee bij. Ik kan me voorstellen dat mensen het geweldig vinden, ik zou het in de praktijk te weinig dragen.
Een dikke duiker in brons is wel fraai. Het brons verkleurd op een gave manier. Ik vind het wel wat (tu)
Ik vind het mooi bij een tool diver, maar de prijsverhoging van staal naar brons vind ik bij sommige modellen te groot.
Ik vind bronzen horloges fantastisch! Prachtig materiaal.
Jammer genoeg is er geen geschikte voor mij.
Magrette is slechts 5 atm waterdicht
Panerai is te duur (veel te)
Helson is uitverkocht en ook wel extreem duur…
Ik snap werkelijk niet dat ze die Magrette niet als echte duiker hebben uitgebracht. Dan had ik hem zo besteld.
Ik vind mijn Magrette leuk Ook gewoon weer eens wat anders. Je zou in hetzelfde straatje kunnen zeggen ‘wat hebben mensen toch met PVD horloges’ of ‘wat hebben mensen toch met gouden horloges’.
Het is gewoon een kwestie van smaak, en de een vind het mooi, en de ander niet.
Ik vind bronzen horloge’s pas mooi, wanneer ze volledig zijn geoxideerd (tu)
marnix.moed Schreef:
Ik vind het een leuke afwisseling. Een leuke
gimmick die steeds weer een beetje anders uit
ziet. En prima staat bij een bruine outfit.
Weer eens iets anders dan een kast van kunststof,
staal, goud, keramiek, titanium of tantalum.
+1, ik vind mijn Magrette super (tu)
Rick Schreef:
Ik vind het maar niets maar dat is natuurlijk
persoonlijk …
Dat kun je je ook van meerdere dingen afvragen.
Blauwe weizerplaat,groene weizerplaat,titaan, goud, en weet ik nog wat meer.
Dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.
Maar als je een echte liefhebber bent wil je toch ook een Bronze hebben.
Ik vind dit fantastisch, maar ik vind 'm niet op de site van Helson. Als iemand hier een prijs voor zou kunnen opduiken (heh), zou dat leuk zijn.
Edit: 'k heb 'm gevonden, maar hij is maar op 50 exemplaren gemaakt en uitverkocht
Weet niet of ik er ooit mee zou kunnen lopen maar vind die Helson wel wat hebben. Hoef er gelukkig ook niet over na te denken zie ik.
hark Schreef:
Panerai is te duur (veel te)
Maar ik vind het wel de mooiste.
Vooral de puntjes op de bezel maken em voor mijn gevoel extra vintage.
Helson is uitverkocht en ook wel extreem duur…
Hoeveel was extreem duur?
Hoeveel was extreem duur?
Ik denk dat-ie $1200 stond.
Edit: wat op zich best veel is voor een ETA2824-2, maar het is wel een 2000m-duiker met volgens mij een helium release valve.
Ik heb er geen idee van wat de kost voor aankoop en verwerking van het materiaal betekent. Ze doen het natuurlijk ook wel erg handig met die beperkte series.