Wat hoort er bij een Omega Speedmaster Racing? Bandenwissel

Zojuist ff de originele band en doornsluiting gewisseld van de onlangs aangeschafte Speedy Racing “Schumacher” naar de Racing band die ik al een tijd aan de (deze week) verkochte Seiko 5 Racer droeg. De originele band begint, ondanks dat deze zichtbaar erg weinig gedragen is, wat uit te drogen. Omdat deze banden moeilijk te verkrijgen zijn (schat ik in) en omdat deze net een gaatje te weinig heeft, gaat deze band in ruste en heb ik de mooie rood/witte Racing met originele Omega doornsluiting gemonteerd. Ik vind 't erg geslaagd.

Ik zag bij de wissel wel dat de nu gemonteerde band wat slijtageplekjes krijgt dus binnenkort maar ff een nieuwe erbij bestellen voordat ze uitverkocht zijn.

Grt. Marco

13 likes

Yup, erg geslaagd, heel mooie set op deze manier! :+1:

1 like

Heel eerlijk vind ik het wat minder. Zou zelf waarschijnlijk kiezen voor een Rally band met kleinere gaatjes in de kleur zwart. En als je heel moedig bent dan wellicht een witte.

Wel een erg gaaf horloge trouwens!

1 like

Gewaagd … maar mooi !

1 like

Ben niet zo van rood, maar op deze staat het prachtig.
Mooie combi.

1 like

Tijdens het aankoopproces heb ik exact hetzelfde horloge omgehad met een zwarte band met wit stiksel en dat vond/vind ik beduidend minder mooi.

Gelukkig mogen smaken verschillen en mag een andere mening zeker gemeld worden.

Grt. Marco

1 like

Eens!

1 like

En jij ook een eens!

1 like

Zou wat mij betreft ook een no go zijn. Juist op dit horloge past een, zou ik denken, niet te opvallend bandje. Klokje spreekt uit zichzelf genoeg zeg maar…:wink:

Dus geen te opvallende stiksel e.d.

1 like

Eens!

1 like

Gewoon op staal, de mooiste combi.

2 likes

Geestig, heb zelf een paar maanden flink aangeklooid met allerlei leren bandjes voor mijn klokje. Niemand die het heeft opgemerkt. Draag het nu een paar dagen op staal en krijg zowaar complimenten.

Die Speedmasters dragen echter zo lekker op leer…

1 like

Dat geloof ik graag, vind dit bijvoorbeeld een briljante combinatie

maar de rode Schumachers zijn imho alleen mooi op staal waardoor vrijwel alle aandacht naar de wijzerplaat gaat.

4 likes

Heb hem eens gegoogled op staal en dat is toch ook best gaaf… Maar hij zit om jouw pols en zo is het ook zeker geslaagd! :thumbsup:

3 likes

Ik vind het lelijk, maar dat komt niet door de combinatie met het horloge; ik vind gewoonweg alle banden met die grote gaten erin erg lelijk.

Ik zou in jouw situatie zoeken naar een rode kleur van deze strap:

1 like

Mooi zó, geweldige band!!
Ik koos voor een SMp, maar deze Schumi kwam in het rood ook in m’n gedachten!!!

In het geel ook mooi denk ik, haha!!!

1 like

Misschien een idee om de originele band in te wrijven met leervet om uitdrogen te voorkomen, ook al gebruik je hem niet.

2 likes

Zie het advies van Harpoen.
En wat betreft de originele band, ik kreeg overal te horen dat deze banden niet meer leverbaar waren maar tijdens een bezoek aan een Omegastore in NY waren ze nog op voorraad.
Dus wellicht bij een zoektocht ook zoeken op websites in de VS.

1 like

Ja, goede tip!! Paar jaar geleden al m’n lederen bandjes eens ingevet en dat werkt prima! Ga ik dus met deze ook nog doen. Kan ik gelijk de anderen ook weer eens doen.

Grt. Marco

1 like

Is het vandaag een mooie dag voor. :sun_with_face:

Invetten en lekker warm in het zonnetje leggen, dan trekt het vet er helemaal in
(tip ooit gekregen van een zeer ervaren motorrijder).

1 like