Wat ik gehad heb door de jaren heen

Ik heb geen collectie, meer een one-piece collection ;). Ik heb eens een overzicht gemaakt van wat ik in de afgelopen jaren allemaal gedragen heb. Leuk om alle horloges eens op een rijtje te zien…

Na altijd al geïnteresseerd te zijn geweest in horloges heb ik in 2011 heb ik mijn 1e, wat duurdere horloge aangeschaft, een Breitling Colt quartz (niet mijn eigen foto):

Ik kon echter niet wennen aan de afmeting (36 mm), dus deze heb ik gauw weer verkocht. Daarvoor in de plaats kwam een IWC aquatimer (ook geen eigen foto):

Ik wist nog niet echt wat ik wilde, want na enkele weken gedragen te hebben, vond ik het tijd dit horloge weer te verkopen. Het volgende horloge, Breitling Superocean Abyss II is mijn duurste fout ooit geweest. Ik dacht: als ik nu eens een gloednieuw horloge aanschaf, ipv een occasion, ben ik misschien wat minder onrustig. Niets is minder waar, een paar maanden later kochten we een huis en hadden we geld nodig voor een ingrijpende verbouwing. Het gevolg: ik moest het horloge verkopen voor bijna de helft… Maar goed: voor die paar maanden heb ik het wel met plezier gedragen:

Toen brak er jammer genoeg een tijd aan waarin ik geen horloge heb gedragen, puur uit geldgebrek. Daar kwam verandering in met de eindejaarsuitkering. Van de eindejaarsuitkering kocht ik een Omega Seamaster Planet Ocean, een occasion, ik had mijn lesje namelijk geleerd:

Een paar maanden later (ja, was wat onrustig toentertijd ;)), kreeg ik de kans om mijn grail, een Panerai (vanwege het wisselen met bandjes), aan te schaffen. Deze heb ik, ruim 2 jaar later, nog steeds in bezit:

Heb dus in deze twee jaar geen nieuw horloge meer aangeschaft. Wel heb ik inmiddels een redelijke verzameling met horlogebanden, in veel verschillende kleuren. Ik denk dat ik mijn ideale horloge heb gevonden en zal deze dan ook niet snel meer in de verkoop gooien…

8 likes

Leuk om te lezen.

Mooie horloges die de revue al hebben gepasseerd…top!

Inderdaad allemaal tophorloges Kruit! Het is leuk om te horen dat je uiteindelijk dan met je grail meteen goed zat.

Ja, dat is zo. Moet zeggen dat ik er eerder aan gedacht heb om een Panerai aan te schaffen, maar had er toen het geld niet voor… Had hem een half jaartje geleden te koop staan, maar kwam er achter dat ik er ernstig spijt van zou gaan krijgen als ik hem zou verkopen. Heb heb teruggetrokken uit de verkoop en gauw wat bandjes bij gekocht :wink:

Mijn beste,

Een plausibel verhaal!!
Het is soms lastig om de juiste keuze te maken. Juist in die gevallen dat je het hart wilt laten spreken, terwijl de ratio dan het onderspit moet delven.
Maar ènfin,
Eind goed Al goed!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink

Week eerder en ik had hem gekocht :grin:

Dat had zomaar gekund :wink: Maar goed, heb uiteindelijk een goede beslissing genomen. Heb er namelijk geen moment spijt van gehad…

1 like

Topper Panerai, blijft hier ook :wink:

Mooi verhaal en en top foto’s :+1:

Leuk verhaal en een mooie PAM heb je daar :smile:

Leuke geschiedenis en als ik keuze mocht maken wat de revue hier passeert ga ik voor de Aquatimer. Geweldige klok en secuur daarnaast gewoon mooi door zijn eenvoud…:ok_hand:

Mooie story, jammer van zo’n Breitling Superocean Abyss II , maar er komen tijden en weer tijden.

je hebt genoeg leuks gehad … ik heb een beetje het zelfde en prima toch, als het alleen maar in de kast ligt te verstoffen is het ook zonde :wink:

Wat lijkt me het heerlijk rustig om maar één (ideaal) horloge te hebben :smile: . Dank voor het delen en geniet ervan!

1 like

Je hebt best een aantal mooie horloges geflipperd voor je bij je grail uitkomt. Mooi dat je je ideale horloge hebt gevonden. Werkelijk prachtig natuurlijk ook :wink: Banden wisselen is ook een stuk gunstiger dan steeds een nieuwe klok.

Mooi verhaal … respect! Genieten van 1 klokje … heerlijk :blush:

Ik snap dat je niet net als ik en velen hier op HF van 30 horloges tegelijkertijd kan genieten, maar waarom niet van bijvoorbeeld 2 horloges genieten @Kruit1984? Gemeen he :grin:

Die PAM is absoluut een geweldenaar :open_hands:

Mooi te lezen en een Panerai is geen onaardig tussenstation (of eindstation? :wink: ). Je hebt duidelijk een voorkeur voor duikers.

Ik heb veel respect voor liefhebbers die moeilijke keuzes moeten maken en creatief met hun beperkte budget om moeten gaan. Laten we eerlijk zijn; als je een miljoen op de bank hebt staan is het niet echt meer een uitdaging/getuigenis van discipline/‘kunst’ om een horloge in deze prijscategorie te bemachtigen…

Dank voor je verhaal en geniet van je horloge en de straps!

1 like

Mooie verzameling, erg overzichtelijk! Wou dat ik die rust vond :wink:

1 like

Hoe kan het inserdaad toch dat velen van ons zo onrustig zijn?

Ik heb het ook. Maar ik heb ook een paar horloges die nooit mijn verzameling zullen verlaten. Toch slaat de twijfel soms toe. Misschien moet ik maar ervoor kiezen om altijd een horloge te hebben waarmee ik kan flipperen…

Tsja, ik heb ook nog een vrouw die dat tegen houdt :wink:

1 like