Via marktplaats was ik op zoek naar een goedkoop horloge om een keer van binnen te bekijken. toen kwam ik dit Citizen horloge tegen voor een leuke prijs en ik vind de plaat en stijl ook erg mooi.
Voor het geld wat ik ervoor heb betaald kan ik me er ook geen buil aan vallen.
Toen ik het horloge in handen had vielen mij enkele puntjes op.
Die ik niet verwacht voor nieuw horloge, let wel dit is geen nieuw horloge.
Nu vroeg ik me af of een horloge wat ongeveer 40 jaar oud is ooit zo uit de fabriek gerold is of dat dit een samenraapsel is van verschillende onderdelen.
De punten inc foto apart benoemd.
De wijzer hebben een andere tint dan de indexen en cijfers
Het gaat me er niet echt om of dit horloge echt of nep is, voor het doel waarvoor ik het gekocht heb maakt me dat niet zoveel uit. Maar meer of dit het afwerkings niveau is waarmee horloges toen uit de fabriek kwamen.
Verder vroeg ik me af waar je ergens zou kunnen opzoeken wat een bepaald 2e hands horloge ongeveer waard is?
Klopt, is een Mumbai special. Dus Indiaase kwaliteit zullen we maar zeggen. Verkopers op marktplaats zijn daar vaak niet eerlijk over en geven geen disclosure.
Aha, weer wat geleerd.
Een samenraapsel van originele en minder originele onderdelen om zo een niet bestaand model te vormen. Maar goed ik ben er blij mee en ga morgen proberen hem te openen.
Google Citizen 71-2591 even en je kan alvast zien voor welk model het deksel oorspronkelijk gemaakt is.
Het model waar wijzerplaat en kast bij hoorden zal ook nog wel terug te vinden zijn, tenzij de kast niet van Citizen is.
Ik denk dat hier geen originele onderdelen aan/in zitten. Alles is net effe iets te slecht afgewerkt om origineel citizen te zijn.
Inscriptie op caseback is te grof, indexen op wijzerplaat zitten scheef, etc…