Wat is dat toch met die prijzen op uhrforum?

Wie kan het mij uitleggen? Ik kijk regelmatig op uhrforum en het valt me op dat horloges die al langere tijd aangeboden worden ineens stijgen in prijs? Hier gaat er juist een paar tientjes van de prijs af als een verkoop niet zo vlot loopt als gehoopt. Ik heb op uhrforum nu al verschillende advertenties gezien waar de verkoper zomaar z’n prijs met €100 naar boven aanpast. Heel bijzonder… Of toch niet?

Vraag en aanbod! Maar vreemd is het wel.

Is mij ook opgevallen. Horloges die langere tijd worden aangeboden, eerst in prijs zakken en dan terug keren of over de oorspronkelijke vraagprijs gaan. Ik heb er geen verklaring voor :slight_smile: Officieel moet de aanbieder op het Uhrforum bij elke “up” minimaal 3% van zijn of haar prijs afdoen.

Of het vraag en aanbod is weet ik niet… Lijkt mij in elk geval niet, want anders zou het horloge bij een lagere vraagprijs toch snel verkocht zijn? Ik heb er ook geen verklaring voor. Misschien een stimulans tot snelle (ver)koop als de prijs nog interessant is?

Ik heb het hier op het forum ook al eens zien gebeuren, eerst 25 euro eraf en dan een paar dagen later er weer bij.
Ik vond dat vreemd en heb daarop gereageerd maar mijn post werd meteen verwijderd.

groetjes Lenno

Misschien om een “nu of nooit, oh had ik maar niet zo lang getwijfeld” sfeer te creëren? Vind het ook apart.

Zag het ook gebeuren met een Speedmaster. Eerst zakte de prijs 3 keer, toen ging er opeens weer 130 euro bij…

Ik vind het ook erg raar. En zou niet snel van diegene een horloge kopen.

Ik denk dat het zakken is om een snelle deal te maken, om bijvoorbeeld cash te hebben om een ander horloge te kopen.
Wanneer dat beoogfde horloge echter uiteindelijk naar een ander gaat, wil men het horloge nog wel verkopen, maar enkel aan de oorspronkelijke prijs.

Ik vind het niet zo vreemd, als je snel bent heb je een goede koop. Wacht je lang(er) dan heb je pech. Laag starten verhoogt de kans op snelle verkoop, iets dat voor de verkoper om wat voor reden dan ook, van belang kan zijn.
“Wij Nederlanders” denken (te) vaak dat bij lang te koop staan de prijs wel zal zakken…gaat dus niet altijd op.

Volgens mij is het een trucje. In de regels staat dat je de prijs met minimaal 3 procent moet aanpassen als je de advertentie wilt uppen. Als je niet wilt zakken, is de prijs verhogen dus je enige mogelijkheid om weer op pagina 1 te komen. Ik neem aan dat de adverteerders die dat doen uiteindelijk gewoon voor hun oorspronkelijke prijs verkopen.

JackW Schreef:

Volgens mij is het een trucje. In de regels staat
dat je de prijs met minimaal 3 procent moet
aanpassen als je de advertentie wilt uppen. Als je
niet wilt zakken, is de prijs verhogen dus je
enige mogelijkheid om weer op pagina 1 te komen.
Ik neem aan dat de adverteerders die dat doen
uiteindelijk gewoon voor hun oorspronkelijke prijs
verkopen.

Good thinking
! :slight_smile:

hendrik

Klopt, is gewoon een verkapt ‘upje’

Het kan ook zijn dat de verkoper het beu is om allerlei biedingen te krijgen die ver onder de vraagprijs zitten.

Ik begrijp het wel - is herkenbaar. Het is een reactie op marktplaatsachtige biedingen en door de prijs naar boven bij te stellen worden die hopelijk voorkomen.

JackW Schreef:

Volgens mij is het een trucje. In de regels staat
dat je de prijs met minimaal 3 procent moet
aanpassen als je de advertentie wilt uppen. Als je
niet wilt zakken, is de prijs verhogen dus je
enige mogelijkheid om weer op pagina 1 te komen.
Ik neem aan dat de adverteerders die dat doen
uiteindelijk gewoon voor hun oorspronkelijke prijs
verkopen.

Ik dacht eerst dat t ging om nood om fondsen, al dan niet voor n ander klokje, maar wist niet af v deze regels. Vind t forum dan wel prettig op hf met na n paar dagen n upje.

marnix.moed Schreef:

Ik dacht eerst dat t ging om nood om fondsen, al
dan niet voor n ander klokje, maar wist niet af v
deze regels. Vind t forum dan wel prettig op hf
met na n paar dagen n upje.

Af en toe een upje als hij nog te koop is en helemaal wegdrijft ja.
Elke 48 uur vind ik maar vermoeiend, mag van mij wel vier dagen zijn.
Ik vind uhrforum super, dat je zelf de status kunt veranderen en niemand op de advertentie kan reageren vind ik (tu), alleen het duits is soms een beetje moeilijk… De 3% regel vind ik wel een beetje vreemd.

Maar ben ook blij met HF :).

En dan een nagel nieuwe Zenith El Primero ineens + € 200 door een afregelbeurt:::o:S
Zie Uhrforum/Angebote; pagina 24 Zenith El Primero chronograqph VPH 36000
Dan denk je dat er iets mis is:( Gevallen of zo! :+

De stijl van formuleren op uhrforum is niet zelden haast dichterlijk. Als docrnt duits kan ik dat wel waarderen.

JSZ Schreef:

marnix.moed Schreef:

Ik dacht eerst dat t ging om nood om fondsen,
al
dan niet voor n ander klokje, maar wist niet af
v
deze regels. Vind t forum dan wel prettig op hf
met na n paar dagen n upje.

Af en toe een upje als hij nog te koop is en
helemaal wegdrijft ja.
Elke 48 uur vind ik maar vermoeiend, mag van mij
wel vier dagen zijn.