Wat is de belangrijkste functie van een horloge

Denk enerzijds tijd maar nauwkeurig hoeft hij niet te zijn. Heb een MeisterSinger en leef nog steeds! :joy:

Denk vooral het positieve gevoel wat ik persoonlijk krijg van het dragen van een mooi horloge.

1 like

Goh, ik ben blijkbaar de enige die een horloge heeft gekocht om te zien hoe laat het is als ik de reacties zie???

Blijkbaar schermklevertjes dan want ik vind het toch echt makkelijker om een blik op mijn pols te werpen dan mijn telefoon erbij te pakken.

Edit:

Daar kan ik mij in vinden maar

en nu ga ik even het verweer van vriend @Fate_Amenable_To_Change erbij pakken want dat klinkt namelijk erg logisch.
Die RC quartzen zijn waarschijnlijk minder nauwkeurig en hoeven dat ook niet te zijn omdat deze zichzelf elke 24 uur corrigeren. Dus je gaat er geen fluit van merken zodra deze behoorlijk afwijkt t.o.v. zeer accurate quartz omdat deze zichzelf dan al gecorrigeerd heeft.

Een HA quartz heeft dat niet nodig en loopt misschien een aantal seconden uit de pas na een jaar, een RC zou na een jaar zonder syncen vast niet zo accuraat meer zijn.

Niet de RC in ieder geval, die is accuraat omdat die zichzelf synchroniseert niet vanwege de acuuratesse van het uurwerk :wink:

Dus dat zijn HA quartzen van ETA, Citizen en Grand Seiko

8 likes

Om te voorkomen dat ik te laat kom. En dan moet mn horloge op 1 a 2 minuten accuraat lopen. Enerzijds is het wel makkelijk tijdens het fietsen (hoewel ik op de vaste routes vaak precies weet waar een klok zichtbaar hangt) anderzijds helpt het mij om de tijd in de gaten te houden zonder mn telefoon mij af te laten lijden.

Hoppa! :sunglasses:

F_horloge = ~T?

2 likes

Tijd en datum en natuurlijk flexing😜

Hoeft voor mij niet heel nauwkeurig te zijn hoor. Als het ongeveer +/- 5 minuten maar klopt. Verder vind ik het echt een sierraad.

I taught you well, my young padawan.

star-wars-leadership-yoda-pass-on-what-you-have-learned

Het verstrijken van tijd zo accuraat mogelijk meten. Om het betoog van @Da_Watcher even kracht bij te zetten:

Deze Citizen, al tien jaar in bezit, is dus prima hoor. Het zal geen slecht quartzuurwerkje zijn, maar omdat ie steeds synced is dit toch niet de dikke mik van een HAQ.

Deze GSsen zijn wel dikke mik. Die meten het verstrijken van de tijd met gegarandeerd minder dan 10 seconden verloop per jaar.


Maar ongetwijfeld de dikste leuter van het forum hangt niet in mijn broek. Die eer komt @Vinsen toe. Die heeft de facto, meetbaar, bewezen en algemeen erkend, de beste tijdmeter van het forum in huis tenzij iemand een cesium-klok heeft gebouwd in z’n kelder.

De Citizen 0100. Kost wat, maar nondeju, dan heb je ook wat. Tussen de zijne en de mijne vinden we ook op dit forum nog Citizen Chronomasters en Grand Seiko’s met een ster op de wijzerplaat die 5 seconden per jaar af mogen wijken.

Ergerlijk genoeg lacht iedereen met een Longines VHP quartz of Bulova Precisionist ons dan weer uit, want voor minder dan 900 Euro speel je mee in die klasse van uurwerken.

Dan Patek. Punt. Geen weird flex, maar understated flex. Da’s de grootste flex, Henk. Da wittegij ook.

3 likes

Ik mag dan wel uit Brabant komen, maar mijn naam is geen Henk enne … da witte gij (schrijf je los van elkaar, maar dat terzijde) ook! :beers:

1 like

Ik mag het van @Drebin niet eens zeggen, dus ik vind je nog liberaal dat je alleen de schrijfwijze corrigeert! :+1:

2 likes

Main functie??

Chick magnet natuurlijk :sunglasses:

8 likes

Realiteit klopt aardig. :grinning:

1 like

Uit elkaar halen servicen repareren restaureren en weer in elkaar zetten.
Als het weer opgeknapt is ben ik er klaar mee en verdwijnt het in de kluis,

1 like

Dat van die leuter is wel meetbaar, maar nog niet bewezen en algemeen erkend. Ik denk ook niet dat mijn horloge daar invloed op heeft. Dan maar een foto van een hele belangrijke functie: lunchtijd!

2 likes

I, for one, welcome my new overlord. Da’s in ieder geval wat.

Eet smakelijk!

Ten eerste omdat hij mooi is :slightly_smiling_face:

En ten tweede de tijd.

2 likes

Om je blij te maken.

:joy::joy: so true!

1 like

Voor mij:

  1. Sieraad
  2. De tijd redelijk nauwkeurig bijhouden
  3. Dat dit ook nog eens fatsoenlijk afleesbaar is (Ook voor oude lullen)

Een is persoonlijk, twee meetbaar en drie toch erg vaak een drama.