Wat is de beste prijs/kwaliteit (500-1000 euro klasse)

Hallo,

Waar kan ik het beste naar gaan kijken?

Ik heb in overleg met de baas in huis mijn budget iets verhoogd ik mag nu gaan kijken om rond April in de prijsklasse tussen 500 en 1000 euro mijn eerste automaat te kopen.

Nu vind Ik qua Type Horloge in deze klasse de Hamilton jazzmaster mooi.

Is dit een goede keuze?

Wat voor uurwerken gebruikt hamilton.

En als ik bv een valjoux 7750 uurwerk wil, welk horloge adviseren jullie dan in deze prijsklasse.

Zo Zweven mijn gedachte’s nog alle kanten op (LOL)

Gr,

Klaas

Hamilton is een erg geode keuze, zwitserse uurwerken uit de zelfde fabriek als Omega
, top kwaliteit en mooi design :slight_smile:

+1 Hamilton chrono 7750

MKII! Super prijs-kwaliteit-verhouding. (www.mkiiwatches.com)

Menno

Hamilton, Sinn, Stowa, Oris, Tissot zijn leuke merken om naar te kijken, er zijn er overigens nog wel veel meer. Enkele Nomos modellen vallen ook nog net binnen je budget.

Het hangt er een beetje vanaf wat voor type horloge je zoekt, dress, tool, diver, chrono.

Wat betreft een Valjoux 7750. Je zal even moeten rondkijken op tissot.ch, met name de Couturier (beschikbaar in quartz, een goedkoper automatisch chrono uurwerk -c01.211- en een 7750 uurwerk), de nieuwe prc200 automaat (c01.211) of de Le Locle Chrono (7750).

De Jazzmaster serie van Hamilton heeft een chronograaf versie. Damasko (http://timefactors.com/damasko.htm) en Sinn hebben wel interessante chrono modellen, maar net buiten je budget (tweedehands is wel een optie natuurlijk). Steinhart heeft een flieger chrono model met het 7750 uurwerk: http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&Sel_ID=27

Mijn Beste,

Mido biedt ongehoorde stijl kwaliteit voor zijn prijs. Kijk eens naar de Belluna en de Baroncelli. Zelf val ik voor de All-Dial en Commander serie.
In bezit All Dial GMT. Loopt op Chronometer waarden (0-1 sec 24 uur en 0 sec als ik van linker naar rechter pols switch).

Nog leuker is te zien dat de Mido Commander Chronometer zich moeiteloos met
Rolex, Breiling, Panerai etc. meten kan of zelfs nauwkeuriger is (Uhren Magazin tests; Watchtime.net/heftarchiv/Uhren Magazin en dan bijvoorbeeld “test Mido” invullen en dan vergelijken met “test Rolex” “test Breitling” etc.).
Zelfs een vintage Mido Commander Chronometer loopt na 30 jaar minder dan 1 seconde per 24 uur voor (bron: Duits horloge forum; helaas de link vergeten)

Behoudens vintage blijf ik bij Mido en staat de Mido Commander Chronometer als eerst volgende op mijn verlanglijst.

1 like

Mido is inderdaad een ook leuk merk, het is onderdeel van de swatch groep en heeft een hele eigen stijl. Kwalitatief erg goed voor de prijs, van wat ik er over gelezen hebt.

Het merk is volgens mij vooral populair in Azie en is vrij onbekend in Europa (weinig marketing is een van de redenen denk ik). Ik ben zelf ook nog steeds in de markt voor een All Dial Chronometer.

Hallo Klaas, denk ook eens aan Meistersinger. De versie met Valjoux7750 valt helaas buiten het budget, maqar met wat slim onderhandelen moet je een automaat wel voor onder de 1000 euro kunnen krijgen.
Groet Roelof

Als je goede prijs/kwaliteit wil, moet je geen zwitsers horloge nemen :slight_smile:

Groeten,

Martin

Archimede, Ball (1 of twee modellen binnen je budget, maar helaas geen dealer in NL)…

Groet
Mark

Hallo,

Bedankt allemaal al vast.

Hier kan ik weer mee verder

Gr,

Klaas

Een MeisterSinger no1, no3 lukt sowieso. Perigraph met een beetje geluk.

Probeer een mooie Sinn te pakken te krijgen, mooi merk met mooie uitstraling.

MartinB Schreef:

Als je goede prijs/kwaliteit wil, moet je geen
zwitsers horloge nemen :slight_smile:

Groeten,

Martin

Hamilton is goede prijs/kwaliteit en zwitsers.

MartinB Schreef:

Als je goede prijs/kwaliteit wil, moet je geen
zwitsers horloge nemen :slight_smile:

Groeten,

Martin

Fijne nuance. Wees maar blij dat ze er zijn, anders hadden de meeste anderen niets om na te maken/imiteren.

Valjoux 7750, ook in PVD, 895,-, vorige jaar 3e in categorie 500-1000, dat jaar ervoor 1e.

http://www.archimede-uhren.de/EN/Pilot-Chrono.htm

Een rare vraag eigenlijk… koop je een horloge op prijs/kwaliteit… of gewoon omdat je het mooi vind??

Of koop je liever goede kwaliteit maar iets wat er mogelijk niet lekker uit ziet?