Ben benieuwd naar jullie ervaringen met travelcases. Ik zoek er nu zelf eentje. Niet te groot voor in de handbagage maar wel goede bescherming, kwaliteit materiaal en betaalbaar.
Ik gebruik een pouch van Watchpouch. Echter, als ik reis draag ik hem, dus hij reist amper in de koffer of iets dergelijks. Ik neem hem soms mee als ik bij bepaalde gelegenheden geen horloge kan/mag dragen.
Heb ook nog een rol liggen thuis voor 3 stuks die ik nooit gebruik. Ook van WP. Mooi materiaal, maar gebruik sneller de pouches.
Ik gebruik een watch roll (lijkt op een gereedschapsrol) die ik tussen mijn kleding in de koffer frot. Speciale horloges gaan in een dunne lederen brillenkoker. Het neemt op die manier weinig ruimte in beslag en ligt stevig en schokvrij. Al het andere vond ik te groot/onhandig.
Canvas rolletje voor twee, drie horloges wat ooit gratis bij een Ventus Caspian microbrand pilotenhorloge zat. Ik gebruik dat ding al tien jaar. Onverwoestbaar. Biedt niet veel padding of zo, maar stevig canvas, plat en past zo in de handbagage.
En met handbagage bedoel ik niet die hutkoffers die mensen tegenwoordig maar insisteren om mee te nemen in de vlieger, maar gewoon echt een klein laptoptasje.
Maar als je zo’n rolletje wel in een hutkoffer gooit beschermt de hutkoffer het toch, als het goed ingepakt is?
In een sokkenbolletje rollen
@Hoffru , Ruben, ik gebruik zelf een suède watchpouch, voor 2 horloges geschikt, om op reis van horloge te kunnen wisselen.
Ooit heb ik deze cadeau gekregen, bij mijn destijds (ruim vóór 2020) aangeschafte Vostok Amfibia ( ja, dát is de juiste spelling, met ‘f’).
Zoek niet langer…
Gewoon no-nonsense top bescherming! Ik heb er al meerdere in gebruik en al vele liefhebbers geënthousiasmeerd die meer dan 100% tevreden zijn voor € 15,00👌🏼 @Crownguard is ook lid van de HF-club.
Zelfs een Panerai Submersible past erin
Ik heb ooit in Tangier een custom made watch roll laten maken van gevoerde geitendarm. Zal zo eens een foto proberen op te duikelen. Sinds ik alleen nog maar een Apple Watch heb, gebruik ik die roll eigenlijk nooit meer.
Werkt perfect, ik heb ze van Oakley…
Dat is dezelfde vibe inderdaad Daar heb ik er ook twee van… maar die zijn duurder
Mag ook wel als je er iets in stopt van +10k
Ali bestellen. Of je laat een bedrijf in Nederland dat doen en betaald 6 keer de prijs, kan ook.
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€7,30 | EVA Single Watch Travel Case Draagbare opbergdoos Houder Schokbestendig Waterdichte Smartwatche Rits Container Box
Deze dingen zijn top!
Hier gaat er ook een gewone watchroll mee.
Die “donuts” zoals hierboven zien er ook een goede optie uit.
Gewoon om de pols en op locatie tussen de vuile was.
Heb deze ook via Ramon, top case