Wat is de beste vintage '80's quartz?

Ah ja ik weet precies welke je bedoelt. :upside_down_face:
Hee tis geen Rolex hè, waarbij ze in typenummers communiceren. Plaatjes willen we zien!

@malus65 kassa drie alstublieft

1 like

De OG G-Shock square is toch ook wel een van de iconische 80s knallers.

Je hebt tientallen varianten. Kan je net kiezen welke je mooi vind. :innocent:

4 likes

3 likes

Ik ga als ik thuis ben even m’n Citizen Seven delen dan …

2 likes

Die Pluton🤩

1 like

Dit soort werk. Analoge chronografen. Overigens ook iets wat Seiko als eerste deed. Net als het eerste quartz horloge, en het eerste LCD horloge. Seiko maakt niet veel digitale quartz meer omdat ze het genre uitgevonden en uitgespeeld hebben:

image

image

En ja, die laatste is voor blinden. Overigens iets wat ze nog steeds doen. Mensen die roepen dat Casio god tier is in digitale of quartz horloges hebben gewoon geen benul van wat Seiko allemaal heeft gedaan.

Casio en Citizen in alle ere, natuurlijk.

7 likes

Dit is ook wel leuk spul, het zijn misschien niet echt verzamel items.

2 likes

Seiko 7a28-7040

7 likes

Deze is uit 1980, jarenlang gebruikt als GADA door mijn vader

3 likes

Diverse keuzes :slight_smile:

3 likes

In de jaren '60 had je de Electronische Ventura van Hamilton (vanaf 57 officieel). In 1988 brachten ze een revival uit, maar dan quartz.

Pas in de jaren 90 kreeg het model een boost onder niet-Elvis fans

5 likes

Tag Heuer 2000 uit 1988

8 likes

Als tegengewicht voor alle 80’s polscomputers onze dressy 80’s his & hers Seiko LaSalle. Die serie was behoorlijk populair destijds.

4 likes

Die Tag Heuer is niet wat ik op het oog had… maar verdorie, wat een fijn uurwerk.

1 like

Is wel van 1976

Als we dan toch iets vroeger mogen terug gaan…
Het nec plus ultra:

7 likes

Het merk kwam hier al een paar keer langs: de (TAG) Heuer duikertjes uit de jaren '80 en '90 zijn super leuk en onverwoestbaar, weet ik uit eigen ervaring. :muscle: :blush: Als je een mooie, goede en originele zoekt, zou ik eens kijken bij BO Watches. :+1:

5 likes

Gebruikt er zelfs 2!!

4 likes