Wat is de beste vintage '80's quartz?

Hey, ik wil absoluut een eighties quartz watch. Ik had als kind / tiener een Texas Instruments. Gekocht in Ring Shopping Center in Kuurne. Bij Ring Photo. Voor de Zuid-West-Vlamingen hier… Those who know, know.

Zwarte plastic. En ik herinner het uurwerk alsof het gisteren was. Vooral… de plastic rook lekker. I’m not kidding you. Hij rook echt lekker. Maar het ding ging stuk na 1 jaar. Dan kreeg ik een Citizen Seven. Een Citizen Seven die nog steeds in mijn bezit is. Nog steeds werkt. En een “eeuwig durende kalende” tot in 2019 had. Dat is 7 jaar geleden. Kan je je dit voorstellen?

What a time to be alive.

Nu is de vraag… wat is het beste '80’s quartz om binnen te halen als verzamelaar? En laat het aub niet de F-91w zijn… :wink:

2 likes

Wat ik zo snel kan bedenken voor jaren 80 quartz zou bijvoorbeeld de Seiko Superior swerie kunnen zijn, andere opties king quartz, lord quartz of twin quartz. Dat is allemaal eind jaren 70, begin 80.

Of een 7549-7000 quartz tuna.

Ook Citizen kan interessant zijn. Zal een leuke en interessante zoektocht worden. Succes :four_leaf_clover:
Benieuwd wat je gaat vinden en kiezen

Breitling, Tag Heuer, Sector, Seiko 7a28, Rado. Er is voor ieder wat wils. Leef je uit, zou ik zeggen… Vroeger vroeg je het ook niet eerst aan vreemden wat je moest kopen! :wink:

Hamilton!

2 likes

Casiotron!

Echt een must have wat mij betreft

https://www.casio.com/nl/watches/50th/Heritage/1970s/

(Ow wacht, je vroeg eighties)

H558

2 likes

Chronosport UDT

Breitling Pluton (familie van bovenstaande)

Citizen Ana-digi Temp

3 likes

Een fatboy

1 like

Ok. Ok, ok, neem dan zo’n Casio met een rekenmachine. Eigenlijk de hele retro serie van Casio. Mocht dat het niet zijn:

De Seiko Arnie.

2 likes

Tv horloge? :sweat_smile:

1 like

Dit is een sublieme Omega 396.0839 aka “Albatros”. Geweldig stukje (quartz) techniek, maar als dit defect is wordt reparatie lastig. Onderdelen zijn zeldzaam. Schitterend horloge trouwens.

2 likes

Seiko 7a28 serie
Dit is de militaire variant 7a28-7120.

2 likes

Geldt voor de meest horloges hier. Heb nog een oud quartz duikertje liggen waar een nieuw uurwerk in moet, lastig te vinden. voor mn Yema Superman uit de jaren 80 moest ik ook flink zoeken voor een donor en bij de Breitling Pluton is het helemaal niet gelukt.