Wat is de betere keus: Rolex BLNR op oyster of jubilee


Ging zo mooi gelijk op

1 like

Inderdaad
Bij de oysterband beschadigd mijn tere huidje

Het lijkt mij sterk dat dit een doorslaggevend argument is, het vorige uurwerk was ook een prima Rolex uurwerkje.

1 like

Jubilee is net wat te druk
 past toch beter op een datejust of een gemodde skx.

1 like

Mijn theorie is dat Rolex ervoor gekozen heeft om meer onderscheid te maken tussen de GMT en de sub. Dus vanaf nu op alleen nog maar:

  • Jubilee
  • Tweekleurige bezel

Op alle stalen GMT’s. Mark my words!

Groet,
De man die KEIHARD riep dat Rolex nooit een pepsi op staal zou uitbrengen

1 like

verwacht ik niet. GMT is in de eerste instantie een sportmodel. En alle sportmodellen komen op oyster. GMT is als 6542 oorspronkelijk zelfs alleen op oyster gelanceerd. Jubilee is pas begin jaren 70 aan de 1675 lijn toegevoegd als optie. Dus ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is totdat de oyster band weer terugkomt voor de GMT’s. En ik zou niet verbaasd zijn als dat zonder PCL’s is.

1 like

Wat betreft de oyster band en miss ook wel bij andere stalen banden, hebben jullie dit ook:
als ik de band afstel precies om mijn pols, dat wil zeggen paar millimeter ruimte maar dat hij precies achter die knokkel blijft zitten dan heb ik in de ochtend dat hij mooi soepel om mijn arm zit
 maar tegen de middag lijkt hij vast te zitten om mijn pols. Dan moet ik de sluiting echt even los maken en Mn horloge opnieuw plaatsen. Als ik de band nu 1 stand losser plaats dan zit het horloge weer te los! :thinking::roll_eyes:

Any tips?

1 like

Vorm is zelfde alleen is de jubilee breder dan de oyster. Daarom lijken de lugs smaller

Weetje in begin was ik niet zo ge charmeerd.m van de PCL’s maar eenmaal gewend vind ik hem wel leuk zo.

Jubilee draagt comfortabeler dan oyster. Daar ben ik het mee eens maar toch vind oyster mooier staan. Minder druk.

December 2018, zat toen net op HF:
“Er is Ă©Ă©n onderdeel wat opvalt in negatieve zin en dat is het hoogglans gepolijste middendeel van de horlogeband. Bij normaal gebruik zit het binnen no-time vol met kleine krasjes, vooral de onderkant van de sluiting en band. Bij de Jubilee band heb je daar vrijwel geen last van”.

Een aantal forumleden was Rolex 3 maanden vooruit door een 63600 superjubilee te monteren op hun BLNR, dat kon toen nog voor € 1350,-
Afgaande op de foto’s zag en ziet deze combinatie er supergoed uit, vooral gedragen als dress watch.

Inmiddels is de lichtgekraste oysterband geaccepteerd onder de noemer normale gebruikssporen en is de 2018 BLNR mijn favorite sportive (dagelijkse) horloge. Een ander voordeel is dat het een onopvallende Rolex is, Ă©Ă©n die je draagt omdat je hem mooi vindt.

Omdat het expliciet de vraag is van deze topic: de betere keus, zit je nog in pak in een kantooromgeving en midden in je carriĂšre, dan is het een jubilee, voor de rest lekker sportief de oyster.

2 likes

Ik heb m zelf op oyster. Was in den beginne sceptisch over pcl’s. Maar nu vind ik ze gaaf. Veel mooier dan zonder. Op een sub of dweller niet, maar op de BLNR zeker wel.

Jubilee ook gaaf, alleen meer passend op DJ wat mij betreft. En mss om af te wisselen keer op BLNR. Maar dan zou het naadloos moeten passen en dat doet het niet.

3 likes

Ik kreeg per PM de tip: smeer de band in met groene zeep of de pols met Sudocrem voordat je je horloge om doet! So you know! :muscle:t2::metal:t3:

Een Rolex Oyster verstel je eenvoudig een halve schakel, bij de gesp. Ik doe het iedere middag, dus ja ik heb dat ook.

Ik heb Mn band nu paar millimeter verschoven bij de clasp (het volgende gaatje) maar nu hangt hij direct tegen Mn pols. Wel prettig zo los maar of het zo heurt en mooi staat weet ik nog niet :thinking:

De eerste op de oyster.

Heeft niks met het uurwerk te maken maar wanneer het model voor het eerst geĂŻntroduceerd werd.

De LN GMT is straks de meest “collectibel” pff wat een woord.

Gaat iemand dit berichtje svp 30 jaar bewaren zodat we het tzt erover kunnen hebben? Dank!

1 like

Dat is een blnr Niet.
E zijn puristen hier die een sportmodelrolex niet als dresswatch typeren.

:v:

1 like

Ehhhh. Op de Rolex site is een oyster al niet meer standaard op een stalen GMT. Dussss @schoen heeft hier een punt


:v:

Who the F&@€ is Austin Daniels?!?!
Lult uit zijn nek en zijn verhaal is een mix van alles wat er al is gezegd op youtube. Gelukkig is er PCL, zodat gasten als hij ze niet kopen. Anders kan je helemaal niet aan een GMT master komen

Een zwarte GMT op gepolijste oyster durf ik wel uit te sluiten. Dat is teveel “een variant van de sub”. Wat de LN ook al was voor veel kopers. Maar het blijft een wilde gok.

1 like

Mee eens, het was meer in de overdrachtelijke zin bedoeld. Een GMT met jubilee in een kantooromgeving, alsof het een dress watch betrof.

Het is en blijft een sportief horloge, maar je moet er niet mee gaan mountainbiken :wink:

1 like